برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» به‌صورت مجازی در قزوین
کد خبر: 3921877
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

برگزاری مسابقات قرآنی «مدهامتان» به‌صورت مجازی در قزوین

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین گفت: چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان به‌صورت مجازی در قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین، حجت‌الاسلام علی رمضانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، اظهار کرد: چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان می‌توانند در رشته‌های تلاوت نور، قرائت نماز، مکبری و اذان شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین عنوان کرد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

وی در خصوص ضوابط و شرایط شرکت در مسابقه قرآنی مدهامتان اظهار کرد: مسابقات قرآنی مدهامّتان به‌صورت غیرحضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه‌های مسجد ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: نفر برتر استان در هر رشته؛ به مرحله کشوری راه می‌یابد و در صورت کسب رتبه در مرحله کشوری باید نسبت به اجرای زنده در همان رشته اقدام کند و رشته اذان و مکبّری صرفاً ویژه برادران برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام و بارگذاری در سامانه آثار تا 30 آذر سال جاری بوده و لازم است شرکت‌کنندگان تصویر پرسنلی خود را در پروفایل سامانه بارگذاری کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است ولی در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است.

رمضانی بیان کرد: افرادی که طی سال‌های 96 تا 98 در مرحله کشوری مسابقات مدهامّتان، سازمان اوقاف و امور خیریه، آموزش‌وپرورش، بسیج و معاونت قرآن و عترت رتبه‌های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر را کسب کرده‌اند و افرادی که در مرحله استانی مسابقات مدهامتان رتبه اول را کسب کرده باشند نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته‌های تلاوت نور (ترتیل)، اذان و مکبّری در سامانه، دارای امتیاز ویژه است و هر فرد در ابتدای اثر بارگذاری شده می‌بایست، به‌طور کامل خود را معرفی کند. البته هر فرد در یک رشته می‌تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: کلیه فایل‌های ارسالی در کلیه رشته‌ها باید به‌صورت تصویری و چهره فرد به‌طور کامل مشخص باشد. ضبط فیلم باید به‌صورت افقی و بی‌حرکت و بدون تدوین و حداکثر زمان اثر 3 دقیقه بوده و حجم اثر حداکثر 30 مگابایت باشد.

وی اضافه کرد: رشته اذان ویژه برادران است و افراد شرکت‌کننده باید 9 تا 14 سال داشته باشند، شرکت‌کنندگان باید فقط اذکار اذان از الله‌اکبر تا حی علی الصّلاة را ضبط و ارسال کنند. در رشته اذان، بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می‌شود.

رمضانی در خصوص شرایط اختصاصی رشته تلاوت نور (ترتیل) عنوان کرد: افراد شرکت‌کننده می‌بایست 9 تا 14 سال داشته باشند؛ میزان و الگوی تلاوت از سوره‌های یاسین، الرحمن، واقعه است که در سوره یاسین فراز یک از آیات یک تا 12 و فراز 2 نیز آیات 33 تا 40 است. در سوره الرحمن فراز یک از آیات یک تا 18 و فراز 2 نیز از آیات 60 تا 78 است. در سوره واقعه نیز فراز یک از آیات یک تا 24 و فراز 2 از آیات 57 تا 74 است. البته لازم به ذکر است که بگوییم در رشته تلاوت نور (ترتیل)، بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می‌شود.

وی اشاره کرد: شرایط اختصاصی رشته قرائت نماز ویژه برادران و خواهران است که افراد شرکت‌کننده باید 9 تا 14 سال داشته باشند و اثر مربوط به اجرای زنده نماز 3 رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود. در رشته قرائت نماز، بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در پایان گفت: رشته مکبّری ویژه برادران است که شرکت کندگان در 2 رده سنی زیر 9 سال و 9 سال تا 14 سال به رقابت خواهند پرداخت، اثر مربوط به اجرای زنده مکبّری نماز 2 رکعتی باشد. در رشته مکبّری، بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می‌شود.

انتهای پیام
captcha