عفاف؛ لازمه زیست اجتماعی / كارهای اقناعی برای گسترش حجاب و عفاف صورت گیرد
کد خبر: 3922065
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲

عفاف؛ لازمه زیست اجتماعی / كارهای اقناعی برای گسترش حجاب و عفاف صورت گیرد

استاندار فارس، عفاف را لازمه زیست اجتماعی و حجاب را امنیت‌زا توصیف كرد و گفت: برای گسترش عفاف و حجاب باید کارهای اقناعی و عمقی صورت گیرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس عصر چهارشنبه، 19 شهریورماه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب گفت: برای گسترش عفاف و حجاب باید کارهای فرهنگی عمیقی صورت گیرد و روند رعایت حجاب نیز به‌صورت میدانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینكه حیا و عفاف تنها با پوشش قابل ارزیابی نیست بلكه موضوعی درونی است، گفت: ارزیابی ما از این موضوع مثبت است البته لازم است حجاب برتر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر اینکه وضعیت حجاب در سطح جامعه باید هر روز بهتر شود، تصریح کرد: مجموعه‌های مختلف مانند صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد آزموش و پرورش، آموزش عالی، وعاظ، حوزه‌های علمیه، جامعه و ...در این زمینه مسؤلیت دارند و در این زمینه یک کارگروه و دولت به تنهایی نمی‌توانند موفق باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه برای گسترش عفاف و حجاب باید کارهای اقناعی و عمقی صورت گیرد، افزود: باید این باور ایجاد شود که عفاف لازمه زیست اجتماعی است، حجاب امنیت را ایجاد می‌کند و موجب ارتقای جایگاه اجتماعی و افزایش فعالیت اجتماعی زنان می‌شود که در این زمینه همه دست‌اندرکاران موظفند به تکالیف خود عمل کنند.

استاندار فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه رعایت حقوق کودکان صورت گرفته است، ادامه داد: علاوه بر کودکان کار و کودکان خیابانی باید برای حمایت از کودکانی که در منزل دچار مشکلاتی می‌شوند نیز دستگاه‌های مسئول تلاش بیشتری داشته باشند تا شاهد روند کاهشی در این موارد باشیم و جلوه ظاهری استان به ویژه در کلان شهر شیراز و حرم سوم اهل بیت(ع) عاری از حضور کودکان کار و خیابانی باشد.

وی ادامه داد: باید رفتار انسانی و توانمندسازی کودکان کار و کودکان خیابانی در سرلوحه کار متصدیان این مسئله قرار داشته باشد تا مشکل برطرف شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تأکید بر اینکه در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل باید عوامل اصلی و ریشه‌ای شناسایی شود و به سمت درمان آن‌ها حرکت کنیم، گفت: خوشبختانه اقدامات و تلاش‌های خوبی برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل و حمایت از آنان در سطح استان صورت گرفته است و باید این کودکان به تفکیک جوامع روستایی، عشایری و شهری به میزان عقب‌ماندگی مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رحیمی همچنین با بیان اینکه اولویت ما در آموزش و پرورش حفظ سلامتی دانش‌آموزان است، گفت: امکانات و زیرساخت‌های لازم در زمینه تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک و اقلام بهداشتی و نیز امکانات آموزش مجازی و غیرحضوری فراهم شده است.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه سیاست دولت مخیر بودن والدین برای آموزش حضوری یا مجازی دانش‌آموزان است، تصریح کرد: ملاک ارزیابی دانش‌آموزان، شرکت در امتحانات است که قبولی در آن موجب ارتقا به پایه‌های تحصیلی بالاتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجباری از طرف دولت برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد، ادامه داد: همه دست‌اندرکاران باید تلاش کنند دستورالعمل‌های ابلاغ شده در زمینه رعایت موازین بهداشتی و آموزشی را رعایت کنند.

تخصیص 100 میلیارد ریال برای كمك به احداث موزه دفاع مقدس

رحیمی در ادامه با اعلام اینکه بیشترین میزان اعتبارات عمرانی و تسهیلات در سفرهای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استان‌ها نصیب فارس شده است، افزود: برای طرح آبرسانی به شهرهای ارسنجان و سعادت‌شهر مبلغ 122 میلیارد ریال، کمک به احداث موزه دفاع مقدس در شیراز 100 میلیارد ریال، ساخت بیمارستان آموزشی جهرم 130 میلیارد ریال، تکمیل سالن ورزشی شش هزار نفری شیراز 87.5 میلیارد ریال و تکمیل پروژه استخر استهبان و زمین چمن ورزشی خشت 50 میلیارد ریال تصویب و تخصیص داده شده است.

استاندار فارس افزود: طرح‌های تأمین تجهیزات آموزشی عشایر مانند خرید کانکس برای کپرزدایی  به مبلغ 15 میلیارد ریال، خرید 10 دستگاه تانکر برای آبرسانی سیار به عشایر 20 میلیارد ریال، ساخت دانشکده بهداشت 20 میلیارد ریال، تصفیه‌خانه آب فیروزآباد 25 میلیارد ریال، تکمیل ورزشگاه تابناک شهرستان لامرد 10 میلیارد ریال و احداث راه‌های روستایی آباده و سرچهان و بوانات 50 میلیون ریال در دست پیگیری برای ابلاغ و تخصیص است.

نماینده عالی دولت در استان فارس افزود: به‌منظور احداث، تکمیل و تجهیز رده‌های نظامی استان نیز مبلغ 60 میلیارد ریال تخصیص یافته و احداث بیمارستان 124  تخت خوابی لامرد و تجهیز ایستگاه‌های صدا و سیما 40 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

رحیمی همچنین از تخصیص 100 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان مهر و لامرد خبر دارد و گفت: پنج هزار میلیارد ریال نیز برای آزادراه شیراز-اصفهان مصوب شده و تخصیص یافته است.

انتهای پیام
captcha