معرفی نفرات برتر مسابقات قرآن اوقاف قزوین
کد خبر: 3922296
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

معرفی نفرات برتر مسابقات قرآن اوقاف قزوین

نفرات برتر چهل و سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه استان قزوین معرفی شدند.

معرفی نفرات برتر مسابقات اوقاف قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، خبر داد و اظهار کرد: چهل و سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه استان قزوین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

وی ادامه داد: در تابستان امسال مسابقات شهرستانی در ۲ منطقه قزوین و آبیک و البرز، بوئین‌زهرا و تاکستان برگزار شد و برگزیدگان به مرحله استانی این مسابقات راه یافتند. در این دوره از مسابقات ۸۷ نفر شامل ۴۶ خواهر و ۴۱ برادر قاری و حافظ منتخب در مرحله شهرستانی به مدت ۲ روز با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش برادران با ۴۱ شرکت‌کننده در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، ۲۰، ۱۰ و ۵ جزء، اذان و دعاخوانی و در بخش خواهران با ۴۶ شرکت کننده در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۲۰، ۱۰ و ۵ جز و دعاخوانی برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اعلام اینکه این دوره از مسابقات با حضور ناظرین سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برگزار شد، افزود: نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند که تعداد نفرات اعزامی به مرحله کشوری منوط به اعلام سازمان اوقاف و امور خیریه خواهد بود.

وی با اعلام نفرات برتر چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران مرحله استانی، بیان کرد: زهرا کریمخان زند در رشته قرائت رتبه اول را از آن خود کرد و در این رشته سایر متسابقین موفق به کسب حدنصاب نمرات برای کسب رتبه‌های بعدی نشدند.

حجت‌الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: نگار مخبریان‌نژاد در رشته حفظ ۱۰ جزء، رتبه اول را کسب کرد و در این رشته نیز سایر افرادی که مسابقه دادند موفق به کسب حدنصاب نمرات برای کسب رتبه‌های بعدی نشدند. در رشته حفظ ۲۰ جزء نیز مرضیه سهرابی حائز رتبه اول شد و در این رشته هم سایر متسابقین موفق به کسب حدنصاب نمرات برای کسب رتبه‌های بعدی نشدند.

وی اعلام کرد: در حفظ کل قرآن کریم مهناز مؤمنی رتبه نخست را از آن خود کرد و سکینه صفری نیز در جایگاه دوم قرار گرفت، البته در این رشته هم کسی موفق نشد جایگاه سوم را از آن خود کند. زهرا نوری هم در رشته تفسیر رتبه نخست را کسب کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص نفرات برتر چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم برادران مرحله استانی اظهار کرد: در رشته اذان به ترتیب علی غلامی، میثم سروری فر و علیرضا شهسواری جایگاه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

وی ادامه داد: در رشته ترتیل نیز مهدی جوزی رتبه اول را کسب کرد و حسین خلیلی شاد نیز موفق به کسب رتبه دوم شد؛ در این رشته سایر شرکت کنندگان موفق به کسب حدنصاب نمرات برای کسب رتبه‌های بعدی نشدند. در رشته قرائت هم علی غلامی قرائت، رتبه اول، جواد رفعتی رتبه دوم و میثم سروری فر رتبه سوم را کسب کرد.

حجت‌الاسلام مجیدی تصریح کرد: در رشته حفظ ۲۰ جزء محمدجواد محجور رتبه اول را از آن خود کرد و سایر شرکت‌کنندگان نیز موفق به کسب حدنصاب نمرات برای کسب رتبه‌های بعدی نشدند. در رشته تفسیر نیز سیدمحمدحسن بابایی موفق به کسب رتبه نخست شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان یادآور شد: شایان ذکر است که نفرات برتر رشته دعاخوانی توسط داوران قرآنی در سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha