چهره‌های قرآنی برای ثبت موقوفات قرآنی پیش‌قدم شوند
کد خبر: 3922545
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴

چهره‌های قرآنی برای ثبت موقوفات قرآنی پیش‌قدم شوند

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه میزان وقف قرآنی در قیاس با سایر موقوفات اندک است، گفت: فعالان قرآنی در اطلاع‌رسانی و توجیه مردم نقش اساسی خواهند داشت و بهتر است که اولین وقف‌های قرآنی را خودشان انجام دهند و وقتی مردم پیشگامی آنان را ببینند، حتماً تشویق خواهند شد.

چهره‌های قرآنی جهت ثبت موقوفات قرآنی وارد میدان شوندمهدی قره‌شیخلو، رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: در موضوع وقف قرآنی باید تلاش مضاعفی صورت گیرد، چون براساس آمار موجود، میزان موقوفات قرآنی اندک و جزو حداقل‌هاست؛ اغلب این موقوفات با موضوعات خاصی است که نمی‌توانیم با آن قدمی برای ترویج فرهنگ قرآنی برداریم. در حقیقت عوایدی برای فعالیت‌های قرآنی ندارد.

قره‌شیخلو ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی، مردم را برای وقف قرآنی تشویق و ترغیب کنیم تا فرهنگ ایجاد وقف با محوریت قرآن کریم در کنار موقوفاتی برای امام حسین(ع) قرار گیرد. اعتقاد داریم که بین قرآن و عترت هیچ تفاوتی وجود ندارد، اما متأسفانه در عمل این گونه نیست.باید سعی کنیم سطح موقوفات قرآنی را ارتقا دهیم. البته کار دشواری است و باید فرهنگ‌سازی کنیم؛ در حال تدارک برخی برنامه‌ها هستیم و رسانه‌ها می‌توانند در این فرهنگ‌سازی به ما کمک کنند.

وی بیان کرد: قطعاً فعالان قرآنی در اطلاع‌رسانی و توجیه مردم نقش اساسی خواهند داشت و بهتر است که اولین وقف‌های قرآنی را خودشان انجام دهند و قرآنیان در استان جمع شوند و با مشورت سازمان اوقاف گامی برای وقف بردارند. مردم وقتی آنان را به ‌عنوان اولین نفرات ببینند، حتماً تشویق خواهند شد.

قره‌شیخلو تصریح کرد: وقف قرآنی کار مهمی است که متأسفانه بر زمین مانده و برای ارتقا باید تلاش بیشتری انجام شود. باید مصادیقی را برای مردم تعریف کنیم تا وقف قرآنی برای آنان ملموس شود و اگر سرمایه‌گذاری کردند، بدانند که عواید کار صرف فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

وی با اعلام اینکه اخیراً سازمان اوقاف طرحی را با عنوان «وقف مشارکتی» به استان‌ها ابلاغ کرده است، بیان کرد: در گذشته یک پارچه آبادی را وقف می‌کردند، ولی اکنون تمکن مالی مردم این‌گونه نیست که بتوانند به‌ تنهایی چیزی را وقف کنند. در حال حاضر اوقاف زمینه‌ای را ایجاد کرده است تا جمعی از افراد اقدام به وقف کنند. باید مصادیق وقف را به مردم معرفی کنیم و بدین منظور سازمان اوقاف به افرادی که قصد وقف دارند مشاوره ارائه می‌دهد و علاقه‌مندان به وقف قرآنی نیز با این مشاوره‌ها ترغیب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha