استفاده از فضای مجازی در برگزاری هفته دفاع مقدس در قزوین
کد خبر: 3923183
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

استفاده از فضای مجازی در برگزاری هفته دفاع مقدس در قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: در فضای مجازی اجرای برنامه‌های ترویجی مؤثری پیش‌بینی‌شده تا با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروز انتقال دهیم.

استفاده از فضای مجازی در برگزاری هفته دفاع مقدس در قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، غلامرضا حقایق پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین، در جلسه هماهنگی برنامه‌های کمیته ایثارگران بنیاد شهید استان بیان کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران است که در هیچ کجای دنیا نظیر نداشته و همگان در خلق آن شگفت‌زده هستند که این مهم نشان از همت بلند، رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در جنگ تحمیلی همه رزمندگان اسلام و قشرهای مختلف مردم مرید رهبری به نام امام خمینی (ره) بودند و تا پای جان، آماده جان‌فشانی برای آنچه که ایشان امر می‌کرد، بودند که این امر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هشت سال دفاع مقدس بود.

وی عنوان کرد: پیروزی، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی با مدیریت بی‌نظیر امام خمینی (ره) شکل گرفت و بعد از ایشان شاگردش مقام معظم رهبری مدیریت امور این انقلاب را بر عهده گرفتند، به همین دلیل تاکنون ما در عرصه‌های مختلف شاهد موفقیت‌های چشمگیر و رشد و اعتلای نظام هستیم.

حقایق پور به دستاوردهای دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: این دستاوردها با هیچ معیار و شاخص‌های نظامی همخوانی ندارد و حتی کارشناسان نظامی هم در حیرت هستند، بنابراین می‌طلبد در تبیین آن‌ها بین آحاد جامعه بیشتر تلاش شود.

وی اعلام کرد: دفاع مقدس برای خاک و به دست آوردن منطقه جغرافیایی خاصی نبود بلکه دفاع از اعتقادات و باورهای دینی بود؛ رزمندگان، شهدا، آزادگان و جانبازان هرکدامشان به تأسی از اهل‌بیت (ع) با تحمل سختی‌های فراوان توانستند در برابر دشمنان به پیروزی برسند و از ارزش‌های اسلام حراست کرده و باورهای دینی را در جامعه احیا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با تأکید بر اهمیت معرفی شهدای استان قزوین در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته فرصت مغتنمی است تا سیره و منش شهیدان از جمله سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی که ابتکارات و خلاقیت‌های بی‌نظیری در عملیات‌های مختلف مانند والفجر هشت داشت و موجب فلج شدن نیروی هوایی رژیم بعثی شد، برای آحاد جامعه تبیین شود.

وی به برنامه‌های پیشنهادی بنیاد شهید به مناسبت بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تلاش شده که این برنامه‌ها بر اساس شرایط امروز جامعه که مردم با ویروس منحوس کرونا درگیر هستند، برگزار شود تا مشکلی به وجود نیاید.

حقایق پور توضیح داد: در فضای مجازی هم اجرای برنامه‌های ترویجی مؤثری پیش‌بینی‌شده تا با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروز انتقال دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مراسم مهمانی لاله‌ها ازجمله این برنامه‌هاست که با توجه به‌ضرورت پیشگیری در بحث شیوع ویروس کرونا، این مهم با شرایط خاص و با حضور افراد محدودی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین یادآور شد: برگزاری همایش شکوه ایثار، کنگره ملی و همایش لاله‌های سفید، مراسم تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت، مسابقه نقاشی اینترنتی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع دفاع مقدس، تبلیغات محیطی، بازدید مجازی موزه شهدا، مراسم شبی با ستاره‌ها در گلزار شهدا، حضور جانبازان 70 درصد در مراکز درمانی و تجلیل از مدافعان سلامت، زیارت گلزار شهدا به‌صورت مجازی و غیره از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha