حجاب به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی شود
کد خبر: 3923495
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰

حجاب به عنوان یک ارزش در جامعه تلقی شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: حجاب باید در جامعه به عنوان یک ارزش تلقی شود، متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود بانوان محجبه در جامعه منزوی هستند، همچنین باید اقدامات در حوزه عفاف و حجاب در جامعه ملموس باشد و این مسئله در گرو اقدام عملی است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان، ۲۶ شهریورماه در شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه مسئله اعتیاد امروز یکی از تهدیدهای اساسی به شمار می‌آید، اظهار کرد: گاهی نسبت به این تهدید در استان غفلت صورت می‌گیرد، این ضایعه می‌تواند خطرآفرین باشد.

وی با بیان اینکه جابجایی موادمخدر از محورهای فرعی و ترانزیتی استان بسیار زیاد است، گفت: کشف بیش از یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان از ابتدای سال بسیار نگران‌کننده است، وجود حتی یک گرم مخدر هم خطرناک است، شاهدیم که قاچاقچیان بی‌پروا اقدام به جابجایی انواع موادمخدر می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق گزارشات، توزیع‌کنندگان موادمخدر در سراسر استان اقدام به توزیع این مواد می‌کنند، یادآور شد: معمولا این افراد از محلات آلوده در سطح استان پراکنده شده‌اند و گاهی این افراد به صورت علنی در پارک‌ها اقدام به خرید و فروش موادمخدر می‌کنند.

حجت‌الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم جوانان در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند، عنوان کرد: دستگاه‌های مرتبط باید در امر پیشگیری و مبارزه با موادمخدر فعال شوند و هر فردی به اندازه توان خود در این موضوع نقش‌آفرین باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: مواد مخدر بسیار متنوع شده است و جوانان برای دستیابی به لذت‌های آنی به سمت مصرف این مواد گرایش پیدا کرده‌اند، باید مبارزه با موادمخدر جدی گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اغناسازی در امر حجاب و عفاف، گفت: حجاب باید در جامعه به عنوان یک ارزش تلقی شود، متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود بانوان محجبه در جامعه منزوی هستند، همچنین باید اقدامات در حوزه عفاف و حجاب در جامعه ملموس باشد و این مسئله در گرو اقدام عملی است.

حجت‌الاسلام نکونام تاکید کرد: بانوان محجبه در جامعه باید مورد تشویق قرار بگیرند تا احساس هویت کنند، اما این مسئله عموما در جامعه کمرنگ است، باید بانوان و دختران میدان‌دار امر ترویج عفاف و حجاب در جامعه باشند و این موضوع را از آقایان مطالبه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: متاسفانه رسانه‌ ملی در ترویج عفاف و حجاب موفق عمل نکرده است، رسانه‌ها باید بانوان محجبه را در جامعه برجسته کنند، همچنین معلمان و اساتید الگوی حجاب در محیط آموزشی باشند.

استعمال موادمخدر در مجالس شادی و عزا نگران‌کننده است

در ادامه سیدقدیر مرتضوی دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مقوله اعتیاد در جامعه نباید عادی تلقی شود، اظهار کرد: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها یک تهدید استراتژیک چند وجهی است.

مرتضوی با اشاره به اینکه مصرف موادمخدر در مجالس عزا و شادی در حال تبدیل شدن به یک قصه پرغصه در کشور است، عنوان کرد: در چهارمحال و بختیاری نیز این موضوع نگران‌کننده است و در برخی از شهرها و روستاها وجود دارد، اما تاکنون راهکار عملی مشخص برای این موضوع انجام نگرفته است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نیازمند تغییر نگرش در جامعه هستیم، برخی افراد معتقدند مصرف موادمخدر در اصلاح خلقی موثر است و یا برای تحمل داغ به مصرف موادمخدر روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف موادمخدر در چهارمحال وبختیاری کمتر از میانگین کشوری است، گفت: مطالبات مردم در بحث مبارزه با موادمخدر در حال افزایش است، باید توانمندسازی و آگاه‌سازی در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha