انتقال زیبایی‌ دفاع مقدس به نسل جدید درست انجام نشده است
کد خبر: 3923555
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

انتقال زیبایی‌ دفاع مقدس به نسل جدید درست انجام نشده است

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین گفت: باید سعی کنیم زیبایی‌های دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم؛ گوشه گوشه‌ دفاع مقدس به عنوان یک ایدئولوژی مطرح است؛ اگر امروز جوانان ما دچار تشویش شدند ناشی از آن است که ما در انتقال زیبایی‌های دفاع مقدس به نسل جدید موفق عمل نکردیم، باید حلاوت و شیرینی دفاع مقدس در جامعه جاری و ساری شود.

انتقال زیبایی‌ دفاع مقدس به نسل جدید درست انجام نشده است

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شجاعی‌مهر، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین، در نشست با اهالی رسانه که امروز ۲۷ شهریور در محل سپاه ناحیه امام حسن(ع) برگزار شد، اظهار کرد: معنویت عامل پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود و شهدا مصداق آیه «انا لله و انا الیه راجعون» هستند. رزمندگان ترک محرمات، پرهیز از گناه، ایثار و گذشت را سرلوحه کار خود قرار دادند و همه این عوامل باعث رشد و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) بیان کرد: باید سعی کنیم زیبایی‌های دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم؛ گوشه گوشه‌ دفاع مقدس به عنوان یک ایدئولوژی مطرح است؛ اگر امروز جوانان ما دچار تشویش شدند ناشی از آن است که ما در انتقال زیبایی‌های دفاع مقدس به نسل جدید موفق عمل نکردیم، باید حلاوت و شیرینی دفاع مقدس در جامعه جاری و ساری شود.

وی اشاره کرد: مباحث معنوی و زیبایی‌شناسی دفاع‌مقدس مغفول مانده است که باید به آن‌ها توجه کنیم؛ به سمت معرفی ارزش‌های دفاع‌مقدس حرکت نکرده‌ایم که این امر باعث شده به این دوران ظلم کنیم.

این مسئول بیان کرد: انقلاب به سمت آرمان‌ها در حرکت است و امروز باید برای پیشبرد اهداف، از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم. ۴۰ سال تحریم تهدید و جنگ داشته‌ایم روزی نبوده است که انقلاب اسلامی جنگی را تجربه نکرده باشد؛ باید بگوییم در همه حوزه‌ها مورد تهدید و هجوم قرار گرفتیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن (ع) خاطرنشان کرد: اگر سنگرنشینان ما که همان مدیران هستند دچار غفلت شوند از نقطه مغفول مانده ضربه خواهیم خورد. برای مقابله با دشمن باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس محدودیت‌های زیادی داشتیم ولی رزمندگان خود را باور داشتند. امروزه این شعار در بدنه جامعه و نسل جوان به باور تبدیل نشده است بنابراین باید شعار «ما قوی هستیم» در جامعه تبیین و به باور تبدیل شود.

مشکلات انقلاب با نسل ولایت‌مدار حل خواهد شد

حجت‌الاسلام شجاعی مهر با تأکید بر اینکه باید نقاط ضعف را آسیب‌شناسی کنیم، اضافه کرد: لازم است دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب را بیان کنیم؛ ضعف‌ها را می‌توان با استفاده از پتانسیل‌های موجود حل کرد. انقلاب به معنای پیش‌روندگی و عدم توقف است، مشکلات با همراهی یک نسل پرورش یافته و ولایت‌مدار حل خواهد شد همان‌گونه که در حوزه نظامی بسیاری از مشکلات حل شده است.

وی تأکید کرد: دشمنان به توانمندی‌های ایران و برجسته بودن شخصیت مقام معظم رهبری اعتراف کرده‌اند. ولایت‌مداری مهم‌ترین درس دفاع مقدس است هرچه با ولایت همراهی داشته باشیم دستاوردهای بی‌نظیری خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha