قرارداد ننگین امارات و بحرین با صهیونیست راه ذلت‌ است
کد خبر: 3923646
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

قرارداد ننگین امارات و بحرین با صهیونیست راه ذلت‌ است

امام جمعه قزوین گفت: در گذشته تاریخ تا به امروز شاهدیم که منافقین راه عزت را گم کرده و باید منتظر عذاب الهی باشند. قرارداد ننگین امارات و بحرین با صهیونیست نیز راه ذلت‌ است، پادشاه امارات که مثل برده‌ ترامپ قرارداد را امضا کرد خود را به پایین‌ترین سطح ذلت کشاند.

قرارداد ننگین امارات و بحرین با صهیونیست راه ذلت‌ بود

به گزارش ايكنا از قزوين،‌ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، ‌نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه قزوين، ظهر امروز، 28 شهريورماه در برنامه سروش آسمانی که به‌صورت زنده از شبکه قزوین به روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: یکی از مشهورترین شعارهای عاشورایی امام حسین(ع) که زیربنای فکری همه آزادگان عالم قرار گرفته و فرا منطقه‌ای و فرا ملی مورد پذیرش است و هر فطرت سالمی این حقیقت را می‌پذیرد و این شخصیت را تحسین می‌کند، جمله معروف «هیهات من الذله» است.

وی با بیان اینکه در برابر ذلت، عزت قرار دارد، تصریح کرد: عزیز جزو اسامی الهی است که در قرآن بسیار به کار برده شده است. کلمه عزیز از ریشه «عزاز» است و عرب‌ها به زمینی که نفوذناپذیر است می‌گویند. عزیز به کسی که دارای شخصیت و عقل و اراده ایمانی است که حکمت‌مدارانه زندگی می‌کند و هیچ مسئله غیرحکیمانه در وی رخنه نمی‌کند و دارای استحکامات شخصیتی است، اطلاق می‌شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: انسان دارای شخصیت برجسته، از حریم شخصیت خودش حفاظت و نگهبانی می‌کند؛ بنابراین هر چیزی نمی‌تواند در عمق شخصیت وی جولان دهد و در او نفوذ کند. مصالحه از ریشه صلح است و کسی که دارای استحکامات شخصیتی است و رشد و بالندگی پیدا کرده نگران آسیب به حکمت و شخصیت و ایمان خود نیست و همیشه در همه فضاها و عرصه‌ها به‌دنبال صلح و ایجاد آرامش است.

وی افزود: مصالحه یک سلوک انسانی است و باید جزو ویژگی‌های همه انسان‌های کامل قرار گیرد. امام زمان(عج) مصلح جهانی است و همه اقداماتش برای ایجاد صلح و آرامش برای همه جهانیان است؛ بنابراین هرچه انسان عزیزتر باشد، بیشتر به دنبال صلح است؛ البته در مقابل کفار و معاندین که تهدیدی برای صلح و اسلام هستند به مقابله می‌پردازد و با تهدیدکنندگان امنیت مردم، دشمن است.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: هیچ انسانی وجود ندارد که به دنبال عزت نباشد زیرا انسان خلیفه خداوند بر زمین است و این ویژگی را در انسان‌ها قرار داده و هر کس می‌خواهد به قله عزت دست یابد بداند که همه عزت‌ها نزد خداست. در گذشته تاریخ تا به امروز شاهدیم که منافقین راه عزت را گم کرده و باید منتظر عذاب الهی باشند. قرارداد ننگین امارات و بحرین با صهیونیست نیز راه ذلت‌ است. پادشاه امارات که مثل برده‌ ترامپ قرارداد را امضا کرد خود را به پایین‌ترین سطح ذلت کشاند.

امام جمعه قزوین گفت: منافقین به جای اینکه دست برادری به سمت اتحاد و انسجام اسلامی در جهان دراز کنند، دست دوستی به سمت یهود و دشمنان خدا دراز می‌کنند. خدا خطاب به این افراد می‌فرماید آیا عزت را نزد دشمنان ما می‌جویید در صورتی که هرچه عزت است فقط نزد خداست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: کسی می‌تواند ثبات قدم داشته باشد که جای پای وی محکم باشد و دلی می‌تواند قوی باشد که مبنای ایمانی و اعتقادی داشته باشد. اگر باور کردیم خدای حکیم برای جهان آفرینش برنامه دارد و برای انسان هدف مشخص کرده و انسان در محضر خداست و خداوند به همه اعمال وی ناظر است همه کارهای خود را بدون نگرانی با خدای متعال تنظیم می‌کنیم.

وی بیان کرد: در روایات توصیه شده که برای کسب عزت، باید نزد خدا مطیع باشیم یعنی در برابر دستورات الهی رغبت قلبی داشته باشیم. مطیع بودن با پیروی کردن متفاوت است. مطیع بودن یعنی خودمان به استقبال نماز و عبادات الهی می‌رویم.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: انسان اهل اطاعت و شکرگزاری است و سهم خدا را در مال خود برای نیازمندان جدا می‌کند. اگر کسی مطیع خدا باشد این ویژگی برای وی عزت به دست می‌آورد. در روایت آمده برای رسیدن به بی‌نیازی باید از ذلت، معصیت و گناه بیرون آمده و به سمت اطاعت و بندگی به سمت خدا برود.

انتهای پیام
captcha