تأکید کویت بر حمایت از فلسطین در بازپس‌گیری حقوق مشروع خود
کد خبر: 3924628
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

تأکید کویت بر حمایت از فلسطین در بازپس‌گیری حقوق مشروع خود

هیئت دولت کویت در پاسخ به شایعات درباره احتمال سازش این کشور با رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در کنار ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق مشروع خود ایستاده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی21، کویت روز دوشنبه بر پایبندی به موضع خود در حمایت از ملت فلسطین برای ایجاد یک راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین شامل تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

هیئت دولت کویت در بیانیه‌ای خبری پس از نشست هفتگی خود گفت: قضیه فلسطین یک مسئله اساسی است و برای عرب‌ها و مسلمانان نخستین مسئله محسوب می‌شود.

در این بیانیه آمده است: کویت از گزینه‌های ملت فلسطین و همه تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل عادلانه و فراگیر برای مسئله فلسطین که ضامن پایان اشغالگری و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود باشد، حمایت می‌کند.
هیئت دولت کویت بر لزوم برخورداری فلسطینی‌ها از یک کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن 1967 مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی تأکید کرد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه گذشته ادعا کرد که به احتمال زیاد کویت به‌زودی رابطه خود با رژیم صهیونیستی را عادی‌ کند.

طی این چند روز، نهادها و احزاب مختلف در کویت این اظهارات ترامپ را محکوم کردند و از دولت و پارلمان کشورشان خواستند به تصویب قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی فوریت بخشد.

 وزیران خارجه امارات و بحرین روز ۲۵ شهریورماه در مراسمی در کاخ سفید دو توافق ننگین عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

انتهای پیام
captcha