لبنان ربوده شدن امام موسی صدر را به دور از سیاست‌زدگی پیگیری کند
کد خبر: 3924645
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
در اجلاس بیروت تأکید شد؛

لبنان ربوده شدن امام موسی صدر را به دور از سیاست‌زدگی پیگیری کند

شرکت‌کنندگان در اجلاس «امام موسی صدر و قدس در اسارت» در بیروت با صدور بیانیه‌ای از دولت لبنان خواستند که پرونده امام موسی صدر و یارانش را مورد اهتمام ویژه قرار دهد و به قوه قضاییه و دادستانی این کشور دستور دهد که این موضوع را به طور جدی و دور از سیاست‌زدگی و سهل‌انگاری در دادگاه پیگیری کنند.

به گزارش ایکنا  به نقل از بنیاد بین‌المللی عاشورا، اجلاس امام موسی صدر و قدس در اسارت به مناسبت چهل و سومین سالگرد ناپدیدشدن امام موسی صدر، شیخ محمد یعقوب و سیدعباس بدرالدین، به همت جمعیت بین‌المللی امام منتظر(عج) لبنان و با همکاری آستان قدس رضوی، جنبش النهج و شبکه تلویزیونی الصراط به صورت حضوری و ویدئوکنفرانس شب گذشته، 31 شهریورماه در مجمع امام مهدی(عج) لبنان برگزار شد.

علما، سیاستمداران و فرهیختگان در این اجلاس مطالبی ارزنده از زندگی امام موسی صدر و همراهان وی ارائه داده و درباره تأثیرگذاری جنبش مقاومت و تفکرات جهادی در رویارویی با دشمن صهیونیستی سخن گفتند.

در این اجلاس آیت‌الله محمد حسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا سخنرانی کرد و سپس حسن یعقوب، نماینده سابق پارلمان لبنان و رئیس جنبش النهج، اسقف عطاء الله حنا، رئیس خلیفه‌گری رم ارتدوکس در قدس شریف، علامه شیخ ادیب حیدر و سید حسن حسن از لبنان مطالبی را ارائه دادند.

حسین غلام‌پور، رئیس اداره زائران غیرایرانی در آستان قدس رضوی در مشهد مقدس و حاج حبیب الله بلوق، رئیس جمعیت جهانی امام منتظر(عج)، حجت‌الاسلام سیدهاشم فاطمی، خطیب آستان حضرت معصومه(س) در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی از قم، محمدعلی قمصری از ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مرتضی صیاحی مدیر امور مبلغین در جمعیت جهانی امام منتظر(عج) و سید الذسجاوی عضو جمعیت جهانی المنتظر در عراق از دیگر سخنرانان اجلاس بودند.

در پایان این اجلاس بیانیه‌ای بدین شرح صادر شد:

1-موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب و سیدعباس بدرالدین مورد اهتمام همه جامعه بشری از طوایف، نژادها و کشورهای مختلف و موضوعی انسانی است که نشان از مظلومیت بی‌نظیر تاریخی دارد.

2-گستره این توطئه خبیثانه که موجب شد ناپدیدشدگان از صحنه جهاد پس از تهاجم رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 1978 که باعث شعله‌ور شدن جنگ داخلی شد، دور بمانند و این توطئه به رژیم صهیونیستی خدمت کرد زیرا امام صدر و مقاومت یکی از دشمنان سرسخت این رژیم بود.

3-نباید موضوع ناپدید شدن به برگزاری بزرگداشت منحصر شود؛ بلکه باید راه جهاد که از کربلا شروع و به آزادی قدس منتهی شود، تداوم یابد و در اعماق وجدان ملتها زنده گردد.

4-رژیم صهیونیستی، تروریست است که امت را با شیوه‌های مختلف مورد هدف قرار داده است و ناپدید شدن امام موسی صدر که با ابزارهای قذافی و مزدوران فاسد وی به وجود آمد، بخشی از این توطئه است که به وقوع پیوست.

5-توطئه معامله قرن و عادی‌سازی روابط طرحی صهیونیستی است که با اشغال فلسطین شروع و با جنایت ناپدید شدن امام و یارانش تداوم یافت.

6- این اجلاس از کشور لبنان می‌خواهد موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر و یارانش را مورد اهتمام ویژه قرار داده و تصمیمات و بیانیه‌های صادره از سال 2005 را اجرایی کند و به قوه قضاییه لبنان و دادستانی دستور دهد که موضوع ناپدید شدن به طور جدی و دور از سیاست بازی و سهل انگاری در دادگاه پیگیری کند و حق ضایع نشود و سرنوشت ناپدیدشدگان مشخص شود زیرا تأخیر در اجرای عدالت، عدالت نیست، این تنها موضوع ملی است که همه پیروان ادیان و مذاهب و احزاب به آن اهتمام دارند.

7-اجلاس از همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، احزاب، جمعیت‌ها، شخصیت‌ها و شرافتمندان می‌خواهد که موضع واحدی علیه سهل‌انگاری در این جنایت که جنایت زمانه است، اتخاذ کنند و از سازمان ملل می‌خواهد با صدور بیانیه‌ای این جنایت را محکوم و عاملان آن را به اشد مجازات محکوم کرده و هر چه زودتر مکان ناپدیدشدگان را شناسایی و آنان را به صحنه جهاد بازگرداند.

انتهای پیام
captcha