پیام تسلیت نخست‌وزیر کانادا به خانواده مقتول مسجد تورنتو
کد خبر: 3924763
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹

پیام تسلیت نخست‌وزیر کانادا به خانواده مقتول مسجد تورنتو

نخست‌وزیر کانادا درگذشت یک مسلمان در مسجد تورنتو را که در یک حمله با انگیزه‌های تروریستی رخ داد، به خانواده وی تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سی بی سی کانادا، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا به خانواده یک مسلمان که چند روز قبل با ضربات چاقو در مسجد تورنتو به قتل رسید، تسلیت گفت.
 
ترودو در توئیتی نوشت: قلب من با خانواده «محمد اسلیم زفیس» همراه است. وی افزود: گزارش‌ها مبنی بر ارتباط این حادثه با نئونازیسم و ​​اسلام‌هراسی نگران‌کننده است. ما در کنار جوامع مسلمان، علیه نفرت که جایی در کانادا ندارد، ایستاده‌ایم. ما با شما هستیم.

زفیس 58 ساله، ده روز قبل هنگامی که در بیرون از مسجد اتوبیوک (Etobicoke‌) در تورنتو نشسته بود، هدف حمله این فرد قرار گرفت و پس از اصابت چاقو به گردنش، بر اثر شدت خونریزی، جان باخت.

فردی به نام «گیلهرم ویلیام فون نویتگم» 34 ساله به قتل درجه یک محمد اسلم زفیس متهم شده است. به گفته سازمان «شبکه ضدنفرت کانادا» وی قبلاً مطالبی را از یک گروه شیطان‌پرست نئونازی در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بود.

«ایوان بلگورد» مدیر این سازمان این گروه را یک فرقه شیطان‌پرست نئونازی مرگ‌طلب توصیف می‌کند.

شورای مسلمانان کانادا از دولت این کشور خواسته است برای از بین بردن گروه‌های حامی برتری سفیدپوستان فوراً اقدام کند. 
 
«مصطفی فاروق»، رئیس این شورا در بیانیه‌ای گفت: وقتی حمله به مسجد كبک رخ داد، بسیاری از ما دعا كردیم كه این آخرین باری باشد كه اعضای جامعه را به دلیل اسلام‌هراسی و نفرت از دست می‌دهیم؛ اما ما اشتباه كردیم. همان‌طور که تعداد گروه‌های راست و نئونازی در کانادا افزایش می‌یابد، ما اکنون می‌دانیم که اگر امروز اقدامی صورت نگیرد، حملات دیگری در پیش خواهد بود.
انتهای پیام
captcha