سنددار شدن ۷۵ درصد از اراضی موقوفات قزوین
کد خبر: 3926335
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

سنددار شدن ۷۵ درصد از اراضی موقوفات قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اعلام کرد: تاکنون طبق تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل ثبت‌اسناد و املاک قزوین ۷۵ درصد از اراضی موقوفات استان سنددار شده‌اند و امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد سنددار شدن سایر اراضی و املاک موقوفات استان نیز باشیم.

سنددار شدن ۷۵ درصد از اراضی موقوفات قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، نشست هم‌اندیشی مدیران کل ثبت‌اسناد املاک و اوقاف و امور خیریه استان، شب گذشته، 8 مهر ماه در سالن جلسات اداره کل اوقاف استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در این جلسه اظهار کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از دست‌اندازی به اراضی موقوفات و حفظ و احیا آن سنددار کردن این اراضی است. تاکنون طبق تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل ثبت‌اسناد و املاک قزوین ۷۵ درصد از اراضی موقوفات استان سنددار شده‌اند و امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد سنددار شدن بقیه اراضی و املاک موقوفات استان نیز باشیم که برای تحقق این امر مسیری سخت ولی تحقق‌پذیری را پیش رو داریم.

صفدر کشاورز، مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قزوین، نیز در این نشست بیان کرد: عمده مشکلات پیش‌آمده بین ثبت و اوقاف عدم وجود ثبات رویه در برخورد با مسائل مشابه است که باید این رفتار جزیره‌ای اصلاح شود و دارای یک ثبات رویه شویم.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه برای اخذ تصمیمات مشترک و ثبات رویه در بررسی مسائل مشابه امری لازم است که باید تشکیل شود و هر ۱۰ روز یک جلسه برگزار کند. برای بررسی مسائل ابتدا باید مشکلات شهرها و حوزه‌های مختلف را تفکیک کرده و با حضور در شهر و حوزه محل موردبررسی نسبت به اخذ تصمیم اقدام شود البته و در این حضور اولویت با شهرها و حوزه‌هایی است که بیشترین مشکل را دارند.

مدیرکل ثبت‌ اسناد و املاک استان قزوین در خصوص روند صدور سند بیان کرد: روند صدور سند نیازمند یک نقشه با موقعیت جغرافیایی است که این نقشه بایستی تاییده سازان نقشه‌برداری را داشته باشد و یا اینکه با سیستم شمیم یا همان شبکه ملی یکپارچه ملک انجام شود.

وی تصریح کرد: اگر محدوده موقعیت جغرافیایی داخل شهر باشد از سال ۱۳۹۶ کاداستر آن تهیه‌شده است و دیگر نیازی به شمیم نیست و درنهایت منجر به صدور سند تک‌برگی می‌شود.

کشاورز در خصوص هزینه‌های صدور سند هم اعلام کرد: دستگاه‌های دولتی با توجه به قانون همه هزینه‌های سند را باید خودشان پرداخت کنند و هرگونه تعویض و تبدیل باید توسط سامانه شمیم یا همان شبکه ملی یکپارچه ملک انجام شود.

انتهای پیام
captcha