جوابیه مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به اعتراض یک قاری
کد خبر: 3938434
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

جوابیه مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به اعتراض یک قاری

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به اعتراض یکی از قاریان شرکت‌کننده در مسابقات سراسری قرآن در مرحله استانی رقابت‌های استان سمنان، موارد مطرح شده از سوی وی را وارد ندانست.

جوابیه مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف به اعتراض یک قاریبه گزارش ایکنا، طی روزهای گذشته گزارشی با عنوان «مورد عجیب محمد حسینی‌پور در مسابقات سراسری قرآن» بر روی خروجی ایکنا قرار گرفت و در آن به حذف یکی از قاریان ممتاز کشورمان در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن اشاره شده بود.‌ پس از انتشار این گزارش، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، جوابیه‌ای در اختیار ایکنا قرار داد و در آن به موارد مطرح شده در گزارش فوق جواب داده شده است. متن این جوابیه به شرح زیر است.

با احترام؛ در پی انتشار مصاحبه جناب آقای محمد حسینی‌پور، شرکت‌کننده محترم از استان سمنان در رشته قرائت مرحله استانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن که در تاریخ 6 آذرماه سال جاری از سوی آن خبرگزاری محترم منتشر شد، توضیحاتی جهت درج در آن خبرگزاری محترم و همچنین استحضار شرکت‌کننده گرامی و عموم علاقه‌مندان به حوزه فعالیت‌های قرآنی به شرح ذیل تقدیم می‌شود:

1- مرحله استانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان سمنان در تاریخ 99/6/27 برگزار شد و همانند سایر استان‌ها به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با تکیه بر ظرفیت داوران بومی (استانی) نسبت به داوری مسابقات اقدام شد، لکن به جهت حساسیت موضوع یک نفر از اساتید قرآن کریم به عنوان ناظر فنی از تهران به استان اعزام شد تا تمامی فرآیندهای فنی و اجرایی توسط ایشان کنترل شود.

2 - برابر ضوابط مندرج در شیوه‌نامه و آیین‌نامه مسابقات در صورتی که شرکت‌کننده‌ای نسبت به نمره خود در بخش‌های مختلف تقاضای تجدید نظر داشته باشد، می‌بایست حداکثر تا یک ساعت پس از صدور کارنامه و با رؤیت نمره نهایی، درخواست تجدید نظر خود را به ناظر محترم مسابقات ارائه کند که در مود مشارالیه این فرآیند به طور کامل صورت گرفته است و فایل مربوط به تلاوت ایشان چندین مرتبه از سوی داوران و ناظر مسابقات استان مورد بررسی مجدد قرار‌ گرفته و پاسخ درخواست نامبرده نیز همان زمان به قاری محترم ابلاغ شده است.

3 – با توجه به انتشار مصاحبه اخیر، کمیته فنی مسابقات با وجود گذشت بیش از دو ماه از برگزاری مسابقات مذکور به منظور حصول اطمینان لازم، تلاوت قاری محترم را با حضور تعدادی از داوران در مرکز امور قرآنی مجدد بررسی کرد که بر اساس آن امتیاز مشارالیه در مرحله استانی تایید و اعتراض ایشان وارد دانسته نشد. ضمنا موارد مطروحه در خصوص نوع برخورد داوران محترم با نامبرده نیز مورد بررسی دقیق قرار گرفت و موضوع با کیفیت مورد اشاره اثبات نشد.

در پایان ضمن تشکر از خبرگزاری محترم ایکنا به واسطه انعکاس اخبار مربوط به این مرکز و خصوصاً حوزه مسابقات، به نظر می‌رسد با توجه به اینکه اینگونه اظهارنظرها ممکن است باعث خدشه‌دار شدن عملکرد داوران، ناظران و سایر عوامل اجرایی مسابقات شود، مناسب است قبل از انتشار، موضوع به لحاظ فنی از این مرکز پیگیری شده تا مستندات مربوطه مورد بررسی قرار گیرد. بدیهی است این مرکز وظیفه خود می‌داند در جهت پاسداشت حقوق داوران محترم و همچنین شرکت‌کنندگان عزیز تمام مساعی خود را معمول دارد.
در پناه قرآن و اهل بیت علیهم السلام محفوظ باشید.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha