هفتمین کنفرانس سالانه اسلام‌هراسی در لندن برگزار می‌شود
کد خبر: 3938614
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱

هفتمین کنفرانس سالانه اسلام‌هراسی در لندن برگزار می‌شود

انجمن اسلامی حقوق بشر اسلامی هفتمین کنفرانس سالانه خود را با موضوع افزایش اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن، این سازمان اسلامی با همکاری شبکه بین‌المللی استعمارستیزی (Decolonial International Network)، هفتمین کنفرانس سالانه اسلام‌هراسی را به صورت وبیناری با موضوع «حملات به حقوق مدنی، انسانی و سیاسی مسلمانان در اروپا» برگزار می‌کند.

در وب‌سایت این انجمن درباره این کنفرانس آمده است: در سال 2011، دولت انگلیس سیاست جلوگیری از جذب جوانان به ایدئولوژی‌های رادیکال، به ویژه آنچه اسلام رادیکال خوانده شد را پیشنهاد کرد. ابزار دولت نظارت بر جوانان مسلمان در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، نظام سلامت و سرکوب (دستگیری، بازجویی و زندان) است.
 
در فرانسه، مكرون در حال ارائه یک سیستم ثبت و نظارت بر جوانان مسلمان مانند روشی است که هیتلر برای یهودیان راه‌اندازی كرده بود. رهبران مسلمان موظف هستند بیانیه‌ای را امضا كنند كه در آن آمده است اسلام، یک دین است و نه یک جنبش سیاسی. والدین مسلمان که از کاریکاتورهای اسلام‌هراسانه که در کلاس برای فرزندانشان نشان داده می‌شود، شکایت کنند، مجرم شناخته شده و ممکن است از کشور اخراج شوند و انتشار تصاویر خشونت پلیس جرم کیفری محسوب می‌شود.
 
همچنین اتریش می‌خواهد «اسلام سیاسی» را به صورت قانونی منع کند. افرادی که به نقض این قانون محکوم شوند، در صورتی که زودتر آزاد شوند، ممکن است به صورت مادام‌العمر تحت نظارت الکترونیکی قرار بگیرند. انجمن‌ها و مساجد مشکوک به پایبندی به اسلام سیاسی تعطیل می‌شوند و ائمه مساجد باید از سوی دولت تأیید شوند.

به طور کلی در سراسر اروپا، حملات فزاینده‌ای به حقوق مدنی و انسانی مسلمانان از سوی دولت‌ها انجام می‌شود که نشانه‌ای از ظهور دولت‌های پلیسی در اروپا است.

در این وبینار به موضوعاتی از جمله اسلام سیاسی و تعریف و ابعاد مختلف آن و نیز موضوع حقوق مدنی و انسانی و اوج‌گیری فاشیسم در اروپا پرداخته می‌شود. این وبینار یکشنبه 13 دسامبر (23 آذر) برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha