۳۰ درصد مددجویان کمیته امداد قزوین سالمند هستند
کد خبر: 3947181
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

۳۰ درصد مددجویان کمیته امداد قزوین سالمند هستند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر در استان قزوین بیش از ۲۰ هزار سالمند تحت حمایت داریم که ۲۹ درصد از جامعه هدف را شامل می‌شود.

قریب به ۳۰ درصد مددجویان کمیته امداد قزوین سالمند هستندبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، مهرعلی حق‌گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، در دیدار با رئیس حوزه قضائی الموت شرقی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس رسالت خویش به دنبال خدمت‌رسانی شایسته و اثرگذار به نیازمندان و محرومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۱ هزار خانوار با جمعیت ۳۵ هزار نفری مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین هستند همچنین بیش از ۱۰ هزار خانوار با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفری نیز از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند که در مجموع نسبت افراد تحت حمایت به جمعیت در استان ۴.۶ درصد است که این رقم در الموت ۳۶ درصد است

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر در استان قزوین بیش از ۲۰ هزار سالمند تحت حمایت داریم که ۲۹ درصد از جامعه هدف را شامل می‌شود.

وی افزود: از این تعداد افراد تحت حمایت بیش از چهار هزار نفر در منطقه الموت شرقی و غربی ساکن هستند که در مجموع باید گفت که ۲۰ درصد از سالمندان تحت حمایت در استان در منطقه الموت هستند. سالمندان یکی از اقشار خاص جامعه هستند چراکه توانایی کار ندارند از این رو موضوع توانمندسازی در این گروه از جامعه قابل اجرا نیست از این رو باید حمایت‌های لازم را ارائه کنیم.

حق‌گویان تصریح کرد: سالمندان تحت حمایت این نهاد را کسانی تشکیل می‌دهند که به دلیل نداشتن بیمه در سنین فعلی از دریافت مستمری محرومند در نتیجه اداره زندگی‌شان با مشکلات و موانعی روبرو شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: این نهاد از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده می‌کند تا خدمت شایسته را در حد توان به جامعه سالمندان ارائه کند تا بتوانند در شرایط سنی فعلی با دغدغه‌های کمتری زندگی کنند.

وی با اشاره به همکاری دستگاه قضائی و کمیته امداد امام (ره) برای خدمت‌رسانی به محرومان اظهار کرد: براساس تفاهم نامه همکاری دستگاه قضائی در پرونده‌های جرائم غیرعمد، قضات تا حد امکان از احکام جایگزین حبس به نفع محرومان صادر می‌کنند.

حق‌گویان یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می‌کند تا از ظرفیت‌های مختلف برای امدادرسانی به محرومان و نیازمندان استفاده کند.

انتهای پیام
captcha