پژوهش؛ مهمترین محور رشد و توسعه کشور
کد خبر: 3947235
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

پژوهش؛ مهمترین محور رشد و توسعه کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان این که پژوهش مهم‌ترین محور رشد و توسعه کشور است اظهار کرد: هدایت و جهت‌دهی پژوهش‌ها به‌ویژه در حوزه فرهنگ به سمت کاربردی شدن و ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی، مهم‌ترین رسالت نهادهای فرهنگی است.

پژوهش‌های کاربردی در فرهنگ مهم‌ترین رسالت نهادهای فرهنگی استبه گزارش ایکنا از قزوین، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در نشست شورای فرهنگ عمومی که امروز، ۲۳ دی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: در ایام کرونا تعدادی از بزرگان اهل هنر و فرهنگ استان قزوین را از دست دادیم که در رأس آن‌ها ناصر ایزدفر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان بر اساس ارزیابی کشوری در شش‌ ماهه اول سال جاری براساس تعداد جلسات، استمرار جلسات، مصوبات از لحاظ کمی و کیفی، کارگروه‌ها توانست جایگاه دوم کشور را کسب کند، همچنین بر اساس تولید و انتشار اخبار شورای فرهنگ عمومی رتبه اول را کسب کردیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان این که پژوهش مهم‌ترین محور رشد و توسعه کشور است اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ در توسعه کشور، پژوهش‌های فرهنگی نیز در توسعه کشور اهمیت بالایی دارند، هدایت و جهت‌دهی پژوهش‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ به سمت کاربردی شدن و ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی، مهم‌ترین رسالت نهادهای فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در دوره جدید خود به امور زیربنایی در حوزه فرهنگ توجه ویژه‌ای دارد و برنامه‌هایی مانند سند توسعه فرهنگی استان، طرح اندازه‌گیری سرمایه اجتماعی استان، طرح تحول فضای مجازی استان، تشکیل شورای قرآنی استان، تشکیل شورای فضای مجازی استان، تشکیل شورای هماهنگی هنر و فرهنگ استان اجرا کرده است که همه این‌ها باعث شد شورای برتر استان قرار بگیریم.

اسماعیلی تأکید کرد: امروز نیز دو طرح شورای فرهنگ عمومی به ثمر می‌رسد و به صورت نمادین رونمایی می‌شود، طرح تهیه سند توسعه فرهنگی استان قزوین است که فاز اول آن امروز رونمایی می‌شود، می‌تواند نقش تأثیرگذاری در رشد و توسعه استان داشته باشد این طرح دو فاز دارد فاز اول با تلاش جهاد دانشگاهی و سایر نهادهای فرهنگی تهیه شده است و در فاز دوم که در سال ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود نقش دستگاه‌های اجرایی استان تبیین می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: طرح پژوهشی اندازه‌گیری سرمایه اجتماعی و فرهنگی استان قزوین و راهکارهای ارتقا آن با استفاده از ظرفیت‌های استان با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز برای اولین بار در استان اجرا می‌شود که تمام شهرها و روستاهای استان را مورد توجه قرار داده است.

انتهای پیام
captcha