رونمایی از داروی درمان کرونا در قزوین
کد خبر: 3948642
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

رونمایی از داروی درمان کرونا در قزوین

در قزوین از داروی «آیورمکتین» به‌ عنوان درمان کرونا و مؤثر در پیشگیری کرونا رونمایی شد؛ این دارو توسط جوانان نخبه قزوینی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تولید شده است.

رونمایی از داروی درمان کرونا در قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز سه‌شنبه، ۳۰ دی در آیین رونمایی از محصولات جدید در حوزه مکمل‌ها، مواد اولیه دارویی و داروهای آیورمکتین و موکوسیل که در شرکت البرز داروی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز دانشمندان کشورمان طنین اقتدار علمی جمهوری اسلامی ایران را در دنیا نواختند، روز گذشته از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و نمایشگاه‌های فناوری‌ها و افتخارات بازدید داشتیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های تکنولوژی ستاد اجرایی امام(ره) بیان کرد: این ستاد جهادی و علمی فعالیت می‌کند که با مشاهده دستاوردها جانی دوباره برای فعالیت‌های بیشتر گرفتیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوانان دانشمند، دانشگاه علوم پزشکی قزوین و شرکت البرز دارو با تولید داروی آیورمکتین به‌ عنوان درمان کرونا و مؤثر در پیشگیری کرونا افتخاری دیگر به برگه‌های افتخار قزوین افزودند.

وی افزود: از مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی در جریان این طرح قرار گرفتیم و کمیته غذا و دارو برای این دارو تشکیل و تصمیم بر این شد که از این دارو حمایت شود البته در این راه سختی‌های زیادی وجود داشت.

محمدبیگی با اشاره به اینکه این تیم تحقیقاتی تلاش‌های شبانه‌روزی بسیاری انجام دادند، بیان کرد: چندین بار از دولت درخواست شد تا از داروهای داخلی تهیه شده برای مبارزه با کرونا حمایت کنند، هرچند در این میان متوجه شدیم که آیورمکتین خارجی وارد کشور می‌شود اما از وزیر بهداشت می‌خواهیم با رونمایی از این دارو، مشابه خارجی آن وارد کشور نشود.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از حمایت‌های وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تشکر می‌کنم که با حمایت‌های خود باعث شدند چرخه تولید دارو در داخل کشور به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و شرکت‌های دارویی بچرخد، امیدواریم این دارو را برای خودمان و کشورهای همسایه به تولید انبوه برسانیم تا شعله ویرانگر ویروس کرونا را خاموش کنیم.

انتهای پیام
captcha