مسجد پایگاه تولید علم، اندیشه و تفکر است
کد خبر: 3948870
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

مسجد پایگاه تولید علم، اندیشه و تفکر است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: دین مبین اسلام دین مطالعه تفکر و تدبر است و مساجد از صدر اسلام همواره پایگاه‌های فعال تولید علم، اندیشه و تفکر بوده‌اند.

چهارشنبه ارسال شود// مسجد پایگاه تولید علم، اندیشه و تفکر استبه گزارش ایکنا از قزوین، فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، امروز اول بهمن در دیدار با جمعی از جوانان منطقه مهدیه شهر آبیک بیان کرد: دین مبین اسلام دین مطالعه تفکر و تدبر است و در زندگی اهل بیت (ع) هم بارها به این مسئله اشاره شده است و مساجد از صدر اسلام همواره پایگاه‌های فعال تولید علم، اندیشه و تفکر بوده‌اند.

وی ادامه داد: مطالعه و عبادت از یکدیگر دور نیستند و از همین رو در دین مبین اسلام بر اهمیت تفکر بارها تأکید شده و این در حالی است که تفکر می‌تواند در پی مطالعه و فرهنگ کتابخوانی تقویت شود.

این مسئول عنوان کرد: اینکه جوانان و هیئت امنای مسجد موسی بن جعفر منطقه مهدیه آبیک برای تأسیس کتابخانه در این مسجد داوطلب شده‌اند، نویدبخش این است که اهمیت کتاب و کتابخوانی برای این افراد حائز اهمیت است و خوشحال هستیم که این روحیه در بین ساکنان این منطقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: تأسیس کتابخانه در مسجد نیازمند اختصاص فضایی استاندارد و مناسب برای قفسه کتاب، بخش‌های مختلف از جمله کودک، فضای مرجع و فضای مطالعه است و از این رو با قول مساعدی که از سوی هیئت‌امنای این مسجد صورت گرفته است می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک کتابخانه‌ای غنی و ارزشمند در این مسجد آغاز به کار کند.

محمدبیگی تأکید کرد: پیشنهاد تأسیس کتابخانه در این مسجد از سوی کارشناسان اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بررسی می‌شود تا ارائه خدمات فرهنگی حوزه کتاب و کتابخوانی در این منطقه انجام پذیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: تلاش جوانان و هیئت‌امنای مسجد موسی بن جعفر و توجه ایشان به فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فعالیت‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی قابل تقدیر است.

انتهای پیام
captcha