آماده‌باش آتش‌نشان‌های قزوینی در چهارشنبه آخر سال
کد خبر: 3959910
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

آماده‌باش آتش‌نشان‌های قزوینی در چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در چهارشنبه آخر سال، ۱۶۰ نیروی آتش‌نشانی برای امدادرسانی در حوادث احتمالی در آماده‌باش به سر می‌برند.

آماده‌باش آتش‌نشان‌های قزوینی در چهارشنبه آخر سال

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی آتش نشانی قزوین، قدیر موسی‌خانی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه‌سوری تلاش کردیم با استفاده از تبلیغات شهری مانند نصب بنرهای هشداردهنده در پیکسل‌های تبلیغاتی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها، نصب بنر و پوستر در تمامی ورودی‌های مجتمع‌های بزرگ مسکونی و تجاری؛ مردم را از خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه آگاه سازیم.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود در جامعه و همه‌گیر شدن ویروس کرونا، از کلیه شهروندان انتظار می‌رود با عدم تجمع و عدم برگزاری مراسم مانع گسترش و انتقال ویروس کرونا در بین خانواده‌ها شوند، بااین‌حال ما برای پیشگیری از حوادث و امدادرسانی در مواقع لزوم در آمادگی کامل هستیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اظهار کرد: علاوه بر خودروهای سازمان آتش‌نشانی ۱۰ خودروی نیسان مربوط به اجرائیات شهرداری نیز در سه‌شنبه پایان سال مورداستفاده قرار می‌گیرد، این خودروها نیز با تجهیزات اطفایی در نقاط مختلف شهر مستقر می‌شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به تردد بیشتر شهروندان و خودروها در مرکز شهر و مراکز خرید، خودروهای آتش‌نشانی در ساعات پرتردد در این مراکز مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان و به‌دوراز ترافیک بتوانم به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کنیم، در روز سه‌شنبه آخر سال ۱۶۰ نیروی آتش‌نشانی برای امدادرسانی در حوادث احتمالی در آماده‌باش به سر می‌برند.

موسی خانی بیان کرد: در برخی موارد ترقه و دیگر مواد محترقه به‌صورت ترکیبی مورداستفاده قرار می‌گیرد، احتمال دارد این مواد در اثر جابجایی ضربه بخورد یا براثر حرارت منفجر شود، بر همین اساس نگهداری این مواد در مکان‌ها و ظروف غیراستاندارد ناایمن است.

وی یادآور شد: شهروندان از آتش زدن بوته و هیزم در معابر شهری و کوچه و خیابان به‌طورجدی خودداری کنند چراکه این کار باعث آسیب به آسفالت و تأسیسات شهری می‌شود بهتر است که این اتفاق در محلی مسطح و در صورت امکان روی زمین خاکی یا سطح بتنی انجام شود، همچنین تأکید می‌شود از افروختن آتش در گذرگاه و اماکن هم‌جوار پست برق یا ایستگاه‌های کاهش فشار گاز و توقفگاه‌های عمومی، نزدیک خودروها، جایگاه‌های پمپ‌بنزین و فضاهای سبز به‌شدت پرهیز کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بیان کرد: در صورت ایجاد آتش شهروندان در نزدیک محل ایجاد آتش، آب و خاموش‌کننده‌های دستی آماده کنند و پس از خاموش شدن بوته‌ها و سایر مواد محترقه، خاکستر باقیمانده را با آب کاملاً خاموش و سپس محل را ترک کنند.

وی بیان کرد: همچنین توصیه می‌شود در صورت بروز هرگونه آتش‌سوزی و حادثه دیگری در صورت گسترده بودن حریق، افراد مسن و کودکان را از محل حادثه به محل امن انتقال دهند و ضمن حفظ خونسردی، آدرس دقیق محل حادثه را به شماره تلفن ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اطلاع داده و هنگام حضور آتش‌نشانان در مکان حادثه، نهایت همکاری را با آنان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha