گلچین مصاحبه‌های خبرگزاری ایکنا شعبه قزوین در سالی که گذشت
کد خبر: 3961356
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

گلچین مصاحبه‌های خبرگزاری ایکنا شعبه قزوین در سالی که گذشت

به انگیزه پایان سال ۹۹ در این گزارش گلچینی از گفت‌وگوها و مصاحبه‌های تولیدی خبرگزاری ایکنا شعبه قزوین در سال گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

گلچین مصاحبه‌های ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به گزارش ایکنا از قزوین، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و داشتن سالی پر از خیر و برکت، جهت سهولت دریافت اخبار و مطالب کار شده در خبرگزاری شعبه قزوین شما می‌توانید گلچینی از عناوین گفت‌وگوها و مصاحبه‌های کار شده را در سالی که گذشت مشاهده و با کلیک بر عناوین هر گفت‌وگو و مصاحبه‌ آن را مطالعه کنید.

حکم حفظ جان و پنهان کردن بیماری واگیردار چیست؟

در روزهایی که به دوران کرونایی از آن یاد می‌کنیم و از هر سو بیم و نگرانی ابتلا و انتقال این بیماری واگیردار به دیگران عالم گیر شده است؛ زمان مناسبی است که به احکام اسلام با نگاه رعایت حق الناس مراجعه کنیم و در آنجا پاسخ «حکم حفظ جان و پنهان کردن بیماری واگیردار چیست؟» را بیابیم.

وظایف طلبکاران و بدهکاران در ایام شیوع کرونا

در روزهایی که به دوران کرونایی از آن یاد می‌کنیم و مردم به دلیل جلوگيری از شيوع كرونا، خانه‌نشینی را تجربه می‌کنند؛ نگرانی بزرگی ميان بدهكاران وجود دارد؛ زمان مناسبی است که به احکام اسلام با نگاه به رعایت حال يكديگر بپردازيم و در آنجا پاسخ «وظایف طلبکاران و بدهکاران در زمانه شیوع کرونا» را بیابیم.

کرونا و معاملاتی با سود سلامتی مردم

این روزها که به دوران کرونایی از آن یاد می‌کنیم و مردم خانه‌نشینی را تجربه می‌کنند و نگران تأمين كالاهای اساسی و برخی اقلام خاص هستند؛ زمان مناسبی است که به احکام اسلام درخصوص محتکران و میزان سود فروش کالاها بپردازيم.

چله‌ گرفتن‌ها نقطه شروع اتصال با خدا باشد

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه قزوین گفت: وقتی کسی تصمیم می‌گیرد که ۴٠ روز کاری را انجام دهد و یا گناهی را ترک کند نباید منتظر روز چهلم باشد، اگر کسی ۴٠ روز واقعی با خداوند عهد می‌بندد بعد از ۴٠ روز تازه رابطه او با خداوند اصلاح شده و همت و تلاش او نسبت به آن کار بیشتر می‌شود.

تأثیر گرانی مسکن بر مؤسسات قرآنی / از انصارالقرآن غافل نشویم

دبیر شورای توسعه قرآن استان قزوین گفت: مؤسسات قرآنی اغلب مستأجر هستند و در ایام شیوع کرونا فعالیت نداشتند درحالیکه پیش‌ از این برای تشکیل کلاس مبالغی از قرآن‌آموزان دریافت می‌کردند؛ از طرفی بالا رفتن اجاره‌بها باعث شد که بسیاری از مراکز نیمه تعطیل و برخی دیگر تعطیل شوند.

راه‌اندازی خانه‌‌های فرهنگ و کمرنگ شدن کارکرد فرهنگی مسجد

یک کارشناس ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ اظهار کرد: طی سالیان گذشته با راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ در شهر، خود را از کارهایی که می‌توانستیم در مسجد انجام دهیم دور کردیم و امروزه نقش فرهنگی در برخی از مساجد کمرنگ شده است.

فرد مضطرب کرونا را به خانه دعوت می‌کند

یک کارشناس ارشد روانشناسی بیان کرد: شنیدن اخبار و حالت تدافعی موجب تضعیف سیستم ایمنی می‌شود و بدن را برای ابتلا به بیماری آماده می‌کند، یعنی فرد مضطرب با دست خود کرونا را به خانه دعوت می‌کند.

موقوفاتی که فقط برای شادی روح واقف وقف می‌شوند

مدیرکل اوقاف قزوین اظهار کرد: موقوفات قرآنی قزوین در راستای ترویج معارف قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه نیست بلکه واقف وقف کرده است که شب جمعه یک نفر از عایدی موقوفه‌اش بر سر مزارش یک جزء قرآن بخواند و یا ختم کند، به همین جهت بیشتر موقوفات حوزه قرآن برای شادی روح واقف وقف شده است.

«مکتب سلیمانی»؛ الگویی برای مبارزه با استکبار جهانی

یک کارشناس مسائل غرب آسیا معتقد است که «مکتب سلیمانی» الگویی در راستای مبارزه جوانان با استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل است که با این مکتب می‌توانیم به تمام نیازهای معنوی، تاکتیکی، سیاسی، امنیتی و عرفانی پاسخ دهیم.

ذائقه مخاطب را نمی‌شناسیم / غفلت از الگوسازی سیره حضرت زهرا(س) با زبان هنر

مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و پاسخگویی به سؤالات دینی حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه در اصل گفتمان و آزاداندیشی نتوانستیم از ابزارهایی مانند هنر به درستی استفاده کنیم، گفت: تاکنون چند فیلم خوب و متناسب برای الگوهای رفتاری اجتماعی و سبک زندگی اهل بیت(ع) تولید کرده‌ایم؟ در خصوص بُعد اجتماعی و زندگانی حضرت زهرا(س) چه میزان فیلم و سریال ساخته شده است؟

چرا نسبت به مرگ معنویت حساس نیستیم

مدیر مرکز مطالعات میان‌‌رشته‌ای قرآن کریم گفت: امروزه به دلیل شیوع کرونا مرگ جسمانی افراد مسئله مهمی است، افراد می‌توانند به حوزه سلامت و حریم دیگران ورود پیدا کنند؛ وقتی در یک مکان عمومی فردی ماسک نمی‌زند همه به آن معترض می‌شوند، اما این حساسیت در خصوص مرگ معنویت در جامعه وجود ندارد.

مردی که حرف و عملش یکی بود

محمد انصاری، یکی از شاگردان «رضا یزدان‌پناه» معلم قرآن قزوینی که زندگی خدایی داشت گفت: یکی از بهترین ویژگی‌های حاج رضا یکی بودن حرف و عملش بود.

چهره‌های قرآنی برای ثبت موقوفات قرآنی پیش‌قدم شوند

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه میزان وقف قرآنی در قیاس با سایر موقوفات اندک است، گفت: فعالان قرآنی در اطلاع‌رسانی و توجیه مردم نقش اساسی خواهند داشت و بهتر است که اولین وقف‌های قرآنی را خودشان انجام دهند و وقتی مردم پیشگامی آنان را ببینند، حتماً تشویق خواهند شد.

فریم به فریم با قزوین تا پیروزی ۵۷

در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی قزوین یکی از شهرهایی بود که راهپیمایی‌های متعددی در آن انجام شد؛ حوادث ۷ دی ۵۷ قزوین نیز نمونه‌ای از رشادت مردم قزوین برای پیروزی انقلاب بود که بخش مهمی از تاریخ انقلاب را در قزوین رقم زد، ثبت لحظات قیام مردم و پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون عکاسان بی‌باکی هستیم که در صحنه حضور داشتند؛ حسن جوادی یکی از آن عکاسان است.

بیش از ۹۵ درصد مساجد قزوین به مصوبات ستاد کرونا عمل کردند

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۹۵ درصد مساجد قزوین به مصوبات ستاد کرونا عمل کردند و همکاری خوبی با ستاد داشتند.

انتهای پیام
captcha