همزمان با اوج کرونا جلسات قرآنی تعطیل و بازارها فعال است
کد خبر: 3964539
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

همزمان با اوج کرونا جلسات قرآنی تعطیل و بازارها فعال است

دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین گفت: طی یک سال اخیر دیدیم که با هر بار اوج گرفتن کرونا مراکز فرهنگی و جلسات قرآنی نخستین مکان‌هایی بودند که در عین رعایت موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی تعطیل شدند. این در حالی است که همزمان با آن کنسرت‌ها و بازارها پابرجا بودند.

مجید وفاپور، دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین

مجید وفاپور، دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: از سال گذشته که کرونا شیوع پیدا کرد شرایط مختلف را تجربه کردیم، در زمانی که شرایط قرمز و نارنجی پیش آمد مؤسسات قرآنی برنامه‌های خود را از طریق فضای مجازی دنبال کردند و قرآن‌آموزان تلاوت خود را در شبکه‌های مجازی انجام داده و ارزیابی شدند.

وی ادامه داد: طی یک سال هرچند مشکلاتی از قبیل عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بها برای مؤسسات قرآنی به وجود آمد اما جامعه قرآنی فعالیت خود را کاهش نداد؛ مسئولین استانداری قزوین برای اعطای وام نامه‌نگاری کردند اما متأسفانه بسیاری از مؤسسات قرآنی با قوانین سفت و سخت بانک‌ها نتوانستند تسهیلات دریافت کنند.

دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین تصریح کرد: طی یک سال اخیر دیدیم که با هر بار اوج گرفتن کرونا مراکز فرهنگی و جلسات قرآنی نخستین مکان‌هایی بودند که در عین رعایت موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی تعطیل شدند و این در حالی است که همزمان با آن کنسرت‌ها و بازارها پابرجا بودند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان به مانند سال‌های گذشته قرائت ترتیل قرآن کریم به‌صورت زنده از صداوسیمای مرکز قزوین پخش خواهد شد و اگر وضعیت کرونایی عادی شود کاروان‌های قرآنی در فضای باز از قبیل پارک‌ها حضور پیدا کرده و برنامه برگزار خواهند کرد.

دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین با اعلام اینکه چند جلسه ارتقای قرآنی برای نوجوانان برگزار خواهد شد، افزود: همچنین بر اساس مصوبات ستاد کرونا در شرایط قرمز حداکثر ۱۵ نفر می‌توانند در یک مکان حضور داشته باشند بنابراین جلسات قرآنی با جمعیت ۱۵ نفری برگزار خواهد شد.

وی گفت: طی سال گذشته قاریان نوجوان و جوان استان در برنامه اذان‌گاهی صدا و سیمای مرکز قزوین حضور پیدا کرده و تلاوت داشتند که همین امر موجب جذب جوانان و نوجوانان بیشتری به سمت تلاوت قرآن کریم شد.

وفاپور مطرح کرد: در سال‌جاری مسابقات «شوق تلاوت» مانند سال‌های گذشته ادامه داشته و برنامه اسرا نیز مانند سال‌های قبل به جد پیگیری خواهد شد؛ البته امیدواریم با واکسن ایرانی بیماری منحوس از جامعه رخت بربندد.

انتهای پیام
captcha