رسانه را به عنوان بُعدی از تبلیغ بشناسیم
کد خبر: 3970661
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

رسانه را به عنوان بُعدی از تبلیغ بشناسیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین به بخشی از وظایف امامان مساجد اشاره کرد و گفت: برای اینکه گفتمان انقلاب اسلامی به درستی در میدان عملیاتی و اجرایی شود، ناگزیریم با زیست‌بوم فرهنگی و تبلیغی آشنا شویم و مهم‌تر از همه اینکه رسانه را به عنوان بُعدی از تبلیغ بشناسیم.

رسانه را به عنوان بُعدی از تبلیغ بشناسیم

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قزوین، نشست صمیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین با امامان مساجد محله شهر قزوین در سالن سینما بهمن برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین،  با حضور در این مراسم تبلیغ و گسترش اسلام ناب را از اصلی‌ترین گفتمان امامین انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: مهمترین وظیفه ما اقامه معارف است. اینکه بتوانیم معارف دینی و آموزه‌های انقلاب را به منصه ظهور برسانیم، در متعالی ساختن جامعه نقش مهمی را ایفا کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: اگرچه تحلیل معارف دینی خوب و لازم است اما کافی نبوده و دستورات دینی نیازمند اقدام عملی است، اگر قرار باشد دین اقامه بشود و از حقیقت مفهومی خارج گردد باید وارد حقیقت مصداقی شود، زیرا همه انبیا الهی آمدند که دین را اقامه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: برای اقامه دین ناگزیر از عمل و اقدام جمعی هستیم یعنی عده‌ای را برای اقدام جمع کنیم و در نهایت شور و نشاط و دینداری را به ارمغان بیاوریم. در این خصوص به حرکت جمعی امامان مساجد در محلات نیاز داریم.

وی به بخشی از وظایف امامان مساجد اشاره کرد و گفت: برای اینکه گفتمان انقلاب اسلامی به درستی در میدان عملیاتی و اجرایی شود، ناگزیریم با زیست‌بوم فرهنگی و تبلیغی آشنا شویم، شناخت دقیقی از بافت جمعیتی، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها به دست آوریم و مهم‌تر از همه اینکه رسانه را به عنوان بُعدی از تبلیغ بشناسیم.

حجت‌الاسلام زهرایی هنر و رسانه را فصل مشترک حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و یادآور شد: تربیت، تولید و ترویج اهداف مشترک این دو نهاد انقلابی است و برای تسریع در ایجاد این پیوند باید دو کار ویژه شناسایی استعدادها و پیگیری برای شکوفاسازی اتفاق رخ دهد.

تمرکز حوزه هنری قزوین بر تولیدات تصویری

محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری استان، در این نشست به سیاست‌های پیش روی حوزه هنری قزوین اشاره کرد و گفت: در حوزه هنری به دنبال هنرهای پیشران در  انقلاب اسلامی هستیم و از آنجایی که هنرهای تصویری اثرگذاری بیشتری دارند، توجه و تمرکز این مرکز معطوف به تولیدات تصویری و رسانه‌ای است.

وی افزود: هنر پیشران متناسب با زیست بوم خودش در پی آگاهی بخشی است در این مرکز تلاش می‌کنیم متناسب با زیست بوم قزوین برای مخاطب ملی و فراملی تولید محتوا کنیم.

رئیس حوزه هنری قزوین تجربه تاریخی حوزه‌های علمیه در امر آموزش، تعلیم و تربیت را الگوی خوبی برای فعالیت‌های هنری برشمرده یادآور شد: زیست مشترک هنرمندان و هنرجویان در کنار یکدیگر، مباحثه و ایجاد نظام تحلیلی مناسب ناظر به مسائل روز کشور از نتایج این هم‌نشینی و تبادل آرا و نظرات است.

وی تشکیل گروه‌های سه نفره هنرجویی، ایجاد هسته‌های فرهنگی و هنری در کنار مربیان مجرب جهت یادگیری مشارکتی را جزو اهداف این مرکز برشمرد و گفت: هدف از تشکیل گروه‌های هنرجو، آماده‌سازی آنان برای کنشگری انقلابی و مواجهه با مسائل و مخاطرات موجود در جامعه است.

امامقلی مساجد و امامان محلات را از ظرفیت‌های بالقوه جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادها و فرآیند شناخت افراد مستعد، مستلزم کمک روحانیون مساجد است. در این راستا سه گام تربیتی: استعداد یابی، بالندگی و ماندگاری برای نوجوانان تعریف کرده‌ایم، چراکه بالندگی استعدادهای هنری برای حوزه هنری اهمیت ویژه‌ای دارد. ما در همه این مراحل در کنار و همراه هنرجویان خواهیم بود تا به تولید اثر قابل انتشار برسند. ما از گروه‌های هنرجویی حمایت می‌کنیم تا ماندگاری آن‌ها تضمین شده و وارد هویت باشگاهی و اندیشه‌ای حوزه هنری شوند.

وی با اشاره به اینکه پیوند میان هنر و رسانه جهت ترویج مفاهیم ارزشی نیاز امروز جامعه است، یادآور شد: می‌بایست به یک مدل در جهت نمونه‌آفرینی فرهنگی و هنری برسیم، آن را مستندنگاری کرده و به‌عنوان یک شیوه الهام‌بخش به سایر استان‌ها ارائه کنیم.

انتهای پیام
captcha