فعالیت ۲۰۰۰ پایگاه حضوری برای دریافت فطریه در قزوین
کد خبر: 3970964
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

فعالیت ۲۰۰۰ پایگاه حضوری برای دریافت فطریه در قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: علاوه بر روش‌های الکترونیک و غیرحضوری بیش از دو هزار پایگاه نیز در سطح استان آماده دریافت فطریه و کفاره مردم مؤمن و روزه‌دار استان قزوین است.

فعالیت ۲۰۰۰ پایگاه حضوری برای دریافت فطریه در قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین، مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان، با اشاره به موضوع زکات فطره و اولویت مصرف آن برای نیازمندان، بیان کرد: علاوه بر روش‌های الکترونیک و غیر حضوری برای پرداخت فطریه، بیش از دو هزار پایگاه نیز در سطح استان آماده دریافت فطریه و کفاره مردم مؤمن و روزه‌دار استان قزوین است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته میزان زکات فطریه جمع آوری شده در استان قزوین بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود و پیش‌بینی می‌کنیم رقم زکات فطریه و کفاره در سال جاری به بیش از ۹ میلیارد تومان برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا در برگزاری متمرکز نماز عید سعید فطر محدودیت ایجاد کرده است، پایگاه‌های ثابت این نهاد در سطح استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خواهند داشت.

حق گویان گفت: پایگاه‌های جمع آوری فطریه و کفارات در مساجد، حسینیه‌ها، معابر، دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری مستقر هستند علاوه بر دریافت وجوه نقد، به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دستگاه کارتخوان نیز برای دریافت فطریه استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته جمع آوری متمرکز فطریه با محوریت شورای زکات استان به‌صورت موفقیت‌آمیزی اجرا شد و برای سال جاری نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: موسسات خیریه دارای مجوز تحت نظارت فرمانداری‌ها با صندوق‌های دارای مهر زنده شورای زکات استان مجوز جمع آوری وجوه فطریه و کفارات را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در کنار پایگاه‌های مستقر، بسترهای پرداخت فطریه به صورت الکترونیک وغیرحضوری نیز فراهم شده است و برای این منظور سایت www.33808.ir، تلفن گویای ۳۳۸۰۸ و کد دستوری #۵* ۰۲۸*۸۸۷۷* در نظرگرفته شده است.

حق گویان یادآورشد: همچنین شماره کارت ۸۱۹۹-۵۰۰۵-۹۹۷۹-۶۰۳۷ برای پرداخت فطریه عام و شماره کارت ۴۷۳۳-۵۰۰۷-۹۹۷۹-۶۰۳۷ برای پرداخت کفاره غیرعمد در نظرگرفته شده است.

انتهای پیام
captcha