اجرای برنامه «چای مستند» در مساجد استان قزوین
کد خبر: 3973638
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

اجرای برنامه «چای مستند» در مساجد استان قزوین

مراسم رونمایی از پوستر طرح اکران مردمی فیلم‌های مستند با عنوان «چای مستند» همزمان در بیش از ۲۰ مسجد استان قزوین در محله امیدیه شهر ناصرآباد قزوین برگزار شد.

اجرای برنامه «چای مستند» در مساجد استان قزوینبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قزوین، به‌ مناسبت سوم خرداد ماه، مراسم رونمایی از پوستر طرح اکران مردمی فیلم‌های مستند، همزمان در بیش از ۲۰ مسجد استان قزوین، در محله امیدیه شهر ناصرآباد قزوین برگزار شد.

محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین در این مراسم، تحولات انقلاب اسلامی را به عنوان رویدادی منحصربه‌فرد خواند و گفت: ثبت تجربیات انقلاب اسلامی و رویدادهای آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، علاوه بر ثبت تجربیات، انتقال و رساندن آن نیز به مردم نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: روایت جریان حق، موانع تحقق و قله‌های افتخار حقانیت در قالب‌های هنری یک رسالت است، چرخه تواصی به حق از طریق ثبت، تولید و انتشار محتوا، مسیر مقدسی است که لازم است از وظایف اصلی مؤمنان به انقلاب اسلامی باشد، هم‌چنین طرح اکران مردمی فیلم‌های مستند، آگاه‌سازی و مطالبه‌گری را در بین مردم افزایش داده و زنجیرهٔ تواصی را فعال خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به برنامه چای مستند، افزود: در برنامه چای مستند اهدافی از جمله اکران فیلم‌های برتر تولید شده توسط هنرمندان انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنیم که در آن روایت‌هایی هم‌چون پیشرفت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، روایت مجاهدین اسلام از پشت خاکریزهای دفاع مقدس تا مرزهای امروز محور مقاومت تا پشت در خانه صهیونیست‌ها و روایت مجاهدت نیروهای انقلابی در مبارزه با مفسدان سیاسی و اقتصادی را به تصویر می‌کشند.

امامقلی به اهداف دیگر اکران‌ مردمی مستند اشاره کرده و اظهار کرد: گسترش مخاطبین مستندهای انقلابی را می‌توان از دیگر اهداف این فعالیت نام برد که امیدبخشی و امیدآفرینی را در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق می‌بخشد.

وی ساخت مستندهای بومی را سومین ویژگی اکران‌های مردمی بیان و تأکید کرد: مستندهای بومی در بررسی مشکلات و ظرفیت‌های موجود بومی بسیار کارآمد است، این امر موجب می‌شود که مشکلات در مسیر‌ مطالبه‌گری قرار بگیرد و سازندگی در همه حوزه‌ها به معنای واقعی شکل گیرد.

رئیس حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان فعالیت در مناطق دور افتاده و محروم را از اولویت‌های حوزه هنری دانست و اضافه کرد: فعالیت در مناطق روستایی برای ما افتخار بزرگی است و این را برای خود، عبادت می‌دانیم، از نگاه ما مدعوین اصلی برنامه‌های ما مردم هستند، لذا خدمت به مردم برای ما یک موهبت الهی است.

انتهای پیام
captcha