اهدای ۱۵۸ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند توسط اوقاف قزوین
کد خبر: 3975003
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

اهدای ۱۵۸ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند توسط اوقاف قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: در قالب طرح «پیوند آسمانی»، تهیه جهیزیه را در دستور کار خود قرار دادیم که به صورت مستمر اجرایی می‌شود؛ در ۱۴ ماه گذشته ۱۵۸ سری جهیزیه بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال برای زوج‌های جوان تهیه شده است.

اهدای ۱۵۸ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند توسط اوقاف قزوین

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد در شورای خیریه ستان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان اوقاف پسوند امور خیریه دارد و امیدواریم روزی برسد که امور خیریه اوقاف از شأن و جایگاه بالایی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در بخش امور خیریه به همت واقفان خیراندیش قزوین از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز ۲۱ زندانی جرائم غیرعمد را از محل درآمدهای خیریه آزاد کردیم، همچنین ۱۴ نفر دیگر توسط متولی موقوفات از زندان آزاد شدند که در مجموع ۳۵ زندانی از بند رهایی پیدا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: در قالب طرح «پیوند آسمانی»، تهیه جهیزیه را در دستور کار خود قرار دادیم که به صورت مستمر اجرایی می‌شود؛ در ۱۴ ماه گذشته ۱۵۸ سری جهیزیه بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال برای زوج‌های جوان تهیه شده است. یک مجموعه ۱۶ واحدی برای زوج‌های طلبه در استان قزوین وجود داشت که به‌دلیل عدم نگهداری مطلوب قابل استفاده نبود که از محل موقوفات مرمت و احیا شد و در اختیار طلاب جوان در شرف ازدواج قرار گرفت تا به مدت ۲ سال در آن زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی با اعلام اینکه تا به امروز ۲۰ هزار بسته غذایی و ۴۰۰۰ بسته بهداشتی در بین نیازمندان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: پس از همه‌گیری کرونا رهبر معظم انقلاب بر مواسات و همدلی تأکید کردند و کمک‌های مومنانه انجام شد. در استان قزوین ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب بسته‌های معیشتی و بهداشتی اهدا شد که ۷ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان به همت موقوفات و بقیه به همت خیران و هیئت امنای موسسات خیریه بوده است.

حجت‌الاسلام مجیدی بیان کرد: ۲۶ هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان و کادر درمان اهدا شد و همچنین با راه‌اندازی کارگاه خیاط دوخت ماسک و گان ۳۹۲ هزار ماسک و ۸۰۰ عدد گان دوخته شد.

وی با بیان اینکه انجام امور خیر از محل موقوفات باعث ترویج فرهنگ وقف می‌شود، اشاره کرد: در حوزه خیرات و مبرات روزانه از محل موقوفات حداقل به پنج نیازمند کمک‌رسانی می‌شود. با بیمارستان ولایت قزوین نیز قرداردی منعقد شده است تا بیماران نیازمند به دارو و درمان که توان پرداخت ندارند تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: قراردادی با فروشگاه‌های لوازم خانگی بسته شده است که با ارقام حدود ۶ میلیون تومان به سادات نیازمند لوازم خانگی اهدا کنند. در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در طرح «مهرتحصیلی» ۱۶۱۵ بسته برای دانش‌‍آموزان بی‌بضاعت در استان قزوین توزیع شد.

انتهای پیام
captcha