اندوه فقدان «آسیه ابراهیمی» حافظ کل قرآن و معلم جوان بوشهری
کد خبر: 3975251
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کرونا جامعه قرآنی استان بوشهر را عزادار کرد/

اندوه فقدان «آسیه ابراهیمی» حافظ کل قرآن و معلم جوان بوشهری

آسیه ابراهیمی، مربی قرآنی که به تازگی حافظ کل قرآن شده بود، اکنون فقدان او به دلیل ابتلا به کرونا جامعه قرآنی بوشهر را عزادار کرده است.

در اندوه فقدان «آسیه ابراهیمی» حافظ کل قرآن و معلم جوان بوشهریبه گزارش ایکنا، آسیه ابراهیمی برای جامعه قرآنی نامی شناخته‌شده نیست، اما دختر جوانی بود که دغدغه قرآنی داشت. یک معلم و مربی قرآن گناوه‌ای که لیسانس الهیات داشت و به تازگی حافظ کل قرآن شده بود. به تربیت شاگردانش اهتمام داشت و گاهی با حضور حتی یک نفر، کلاس قرآن را برگزار می‌کرد.

کرونا بار دیگر تاخت و پیکر آسیه امروز در خاک آرام گرفت. خانواده، شاگردان و همکارانش همه از اندوهی می‌گویند که با رفتنش در دلشان جای گرفته است و از مهربانی‌هایش حرف می‌زنند و می‌گویند که هر چه فکر می‌کنند، هیچ بدی‌ای از او به یاد نمی‌آورند.

راضی به دریافت دستمزد برای تدریس قرآن نبود

زهرا تنگستانی، مدیر مؤسسه مشکاة‌الهدی گناوه، که مرحوم ابراهیمی از مربیان مجموعه او بود، درباره‌اش می‌گوید: مربی حفظ قرآن بود. دختری کم‌حرف و بامتانت بود، اخلاق حسنه‌ای داشت، همیشه آرام صحبت می‌کرد و به حلال و حرام بسیار اهمیت می‌داد. آیات «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ» را خیلی دوست داشت و بسیار تلاوت می‌کرد.

اخلاص را در حد اعلا داشت. یک ریال بابت تدریس در مؤسسه ما دریافت نکرد و پوشش اسلامی، نجابت و اخلاق خوبی داشت. رفتار مخصوص خودش را داشت. در مسابقات قرآن شرکت نمی‌کرد، می‌گفت که من برای امام زمان(عج) حافظ کل قرآن شدم. خیلی مراقبت می‌کرد که ریا وارد رفتارش نشود.

حافظ کل قرآن شوم و از دنیا بروم

مادرش که حال خوشی در نبود تک‌دخترش ندارد، می‌گوید: گفته بود خدایا من حافظ کل قرآن شوم و از دنیا بروم. به او گفتم چرا این حرف را می‌زنی؟ گفت تا گناه نکنم.

زهرا مرادی که شاگرد آسیه ابراهیمی بود و هم‌اکنون حافظ کل قرآن است و در مؤسسه مشکاة‌الهدی همکار آسیه ابراهیمی بود، درباره او می‌گوید: سال‌ها در کنار هم کلام خداوند را یاد گرفتیم، اما اولین بار که شاگرد حفظ او شدم برای دوستانم او را اینطور معرفی کردم: همان خانم ابراهیمی که خیلی شبیه قرآن هست و خداوند را شکر می‌کردم که در زندگی‌ام هست.

چه روزها که فقط به‌خاطر من و دوستم کلاس حفظ برگزار می‌کرد و قرآن را با معنی یادمان می‌داد. به ما می‌گفت قرآن را آرام بخوانید بهتر نیست؟ بعد هم می‌گفت: «بله بهتره عزیز دلم». استاد اخلاق، ادب، صبر و آرامش بود و بدون هیچ حرف یا نصیحتی انسان را جذب قرآن و خداوند می‌کرد. قرار بود بعد از کرونا با هم کلاس داشته باشیم ولی ... .

اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت بوشهر و مؤسسات قرآنی این استان در پیام‌های جداگانه‌ای فقدان این فعال قرآنی، حافظ کل قرآن و مربی دوره قرآن و تدبر، را به جامعه قرآنیان گناوه تسلیت گفتند.

ايكنا نیز ضايعه درگذشت این معلم قرآن را به خانواده، شاگردان و فعالان قرآنی استان بوشهر تسليت می‌گوید و برای خانواده ایشان از خداوند متعال طلب صبر دارد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
محمدپارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ - ۰۰:۳۱
0
2
روحشان قرین شادی انشالله
رحم الله من قرا الفاتحه مع الصَّلَوَاتِ
captcha