تواصی یعنی همه مراقب هم باشند
کد خبر: 3975473
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
حجت‌الاسلام قمی مطرح کرد:

تواصی یعنی همه مراقب هم باشند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: ما باید مکتب امام را الگوی خود قرار دهیم و براساس آن  مردم به میدان بیایند و اقامه قسط و حق کنند، مردم باید تواصی به حق و صبر کنند تواصی یعنی اینکه همه مراقب هم باشند.

حجت‌الاسلام قمی مطرح کرد:

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، در افتتاحیه سلسله جلسات بانوان تمدن‌ساز که امروز ۱۳ خرداد ماه در سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی ۱۹۰۰ بانوی نخبه و فرهنگی در سطح استان قزوین شناسایی شدند که امیدواریم از ظرفیت و ایده این افراد در جهت توسعه ایران اسلامی استفاده کنیم، استان قزوین می‌تواند پیشگام نهضت تبلیغاتی زنان در سطح کشور باشد.

وی با اشاره به مکتب حیات بخش امام خمینی (ره) افزود: یکی از کوتاهی‌های ما کمتر پرداختن به مکتب ژرف و حیات بخش حضرت امام خمینی (ره) است، اگر رمزگشایی در مکتب امام گام به گام اتفاق نیفتاد بعدها خودمان را ملامت خواهیم کرد که چرا به متکب امام اهتمام نداریم، مکتب سردار سلیمانی یکی از ثمرات این مکتب است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: زنان رهبران نهضت هستند اما تاکنون آنچه از نقش‌آفرینی زنان توقع می‌رود اتفاق نیفتاده است، امام خمینی (ره) و کارهای وی می‌تواند برای ما محور باشد که ببینیم یک تاریخ چگونه سرنوشتش تغییر پیدا کرد.

وی تاکید کرد: ما کالبد بی‌روح بودیم که حیاتی نمی‌بخشیدیم و اثری نداشتیم اما زمانی که امام آمد و ما اهل قیام دسته جمعی شدیم، قرآن و نهج‌البلاغه راه را باز کردند، در مکتب حضرت امام مجادله‌ای در کار نیست و ایشان تعامل منفعلانه نداشتند و با صراحت حرف می‌زدند.

قمی یادآور شد: نقش تربیتی زن به نوعی رهبری است اما باید توجه کرد رهبری ادامه امامت است، در مکتب امام یکی از مهمترین سطوح تلقی از انسان است و انسان پدیده بزرگ و با عظمتی در مکتب ایشان است، در واقع قبل از نقش زنان باید جایگاه انسان را بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: این نگاه بزرگ اساسا یک نگاه اجتماعی است که طی آن اگر تکالیف اجتماعی جدی گرفته نشود تکلیف فردی زمین می‌ماند، زنان باید روح‌های خود را بزرگ کنند و دغدغه اجتماعی داشته باشند چرا که رشد بشریت به سمت تمدن اینگونه رقم می‌خورد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: ما باید مکتب امام را الگوی خود قرار دهیم و براساس آن  مردم به میدان بیایند و اقامه قسط و حق کنند، مردم باید تواصی به حق و صبر کنند تواصی یعنی اینکه همه مراقب هم باشند.

وی تاکید کرد: در تواصی همه نقش دارند، اگر ۲ هزار بانوی تحصیل کرده و نخبه در استان داریم انتظار داریم این افراد عاملی باشند که مخاطبان از آن‌ها تاثیر بگیرند و تواصی کنند.

قمی اظهار کرد: ما جامعه مومنین هستیم و باید تواصی و مولفه‌های آن را در دستور کار قرار دهم، حضور بانوان در این عرصه موثر است، حضور نمایان زنان نخبه باید در طیف وسیع و چشمگیر باشد، زنان فرهیخته باید پیشتاز باشند و در شرایطی که مردان نیاز به کمک دارند زنان باید ورود پیدا کنند، پیشتازی زنان در شرایط مختلف و در تاریخ همواره مورد توجه بوده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما در وسط جنگ قرار داریم و نباید فراموش کنیم که چه اتفاقاتی رخ داده است، همه ما در شرایط انتخابات باید ورود کنیم اگر انتخابات کم رونق و مشارکت کم باشد همه ما مسئولیم در حالی که بانوان می‌توانند با قدرت ورود پیدا کنند و برگ برنده انتخابات را رو کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: مردم ولی نعمت ما هستند اما نباید کاری کنیم که از صندوق‌های رای دوری کنند، زنان نخبه باید نقش آفرینی کنند و با اثرگذاری موثر در این حوزه و در نهضت تبلیغی حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: نهضت تبلیغی بانوان باید جدی گرفته شود تا نقش آفرینی زنان را شاهد باشیم، استان قزوین با توجه به ظرفیت بالایی دارد که با استفاده از نهضت زنان می‌تواند نقش مهمی در این حوزه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha