راهیابی ۳۱۷ اثر به مرحله نهایی هشتمین جشنواره رسانه‌های قزوین
کد خبر: 3975996
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

راهیابی ۳۱۷ اثر به مرحله نهایی هشتمین جشنواره رسانه‌های قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: از میان ۵۳۰ اثر متقاضی شرکت در جشنواره، پس از بررسی‌های دبیرخانه ۳۱۷ اثر با توجه به شرایط اعلامی و آیین‌نامهٔ فراخوان جشنواره به بخش داوری راه یافتند.

راهیابی ۳۱۷ اثر به مرحله نهایی هشتمین جشنواره رسانه‌های قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، با اشاره به هشتمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین، گفت: جشنواره رسانه‌های استان قزوین پس از سه سال وقفه، امسال به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان قزوین در حال برگزاری است، از میان ۵۳۰ اثر متقاضی شرکت در جشنواره، پس از بررسی‌های دبیرخانه ۳۱۷ اثر با توجه به شرایط اعلامی و آیین‌نامهٔ فراخوان جشنواره به بخش داوری راه یافتند.

وی افزود: راه‌یافتگان به بخش داوری شامل ۷۵ نفر از اصحاب رسانه استان شامل ۴۲ مرد و ۳۳ زن هستند، ۴۱ رسانه در این جشنواره شرکت کردند که در بخش سرمقاله و یادداشت ۶۲ اثر، در بخش عکس و گزارش تصویری ۱۵ اثر، در بخش گرافیک و صفحه‌آرایی ۱۱ اثر، در بخش تیتر ۵۰ اثر، در بخش خبر ۳۸ اثر، در بخش مصاحبه ۴۲ اثر، در بخش گزارش و تحلیل ۸۵ اثر و در بخش کلیپ و ویدئوهای خبری ۱۴ اثر به بخش داوری راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: این جشنواره باهدف بررسی رخدادها و مسائل مهم استان در رسانه‌های خبری و ارائه راهکارهای مناسب، بیان ظرفیت‌ها و جریان سازی رسانه‌ای به‌منظور ایجاد ارتباط مؤثر میان مردم و مسئولان برای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعال و ارتقا کیفی محتوای نشریات و تقویت روزنامه‌نگاری حرفه‌ای برگزار می‌شود.

بنابراعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، وی تأکید کرد: مراسم اختتامیه روز چهارشنبه ۱۹ خردادماه ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

اسماعیلی یادآور شد: داورانی از مرکز پژوهش و مطالعات معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، کار بررسی این آثار را بر عهده‌دارند و در مراسم اختتامیه جشنواره نفرات برگزیده هر بخش معرفی خواهند شد، در مراسم اختتامیه ضمن یادبود مرحوم لیلا امیری مدیرمسئول فقید پایگاه خبری صبح قزوین، از دو پیشکسوت رسانه‌ای استان آقایان علی علی‌محمدی و دادگر خانبانی نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha