تشدید اسلام‌ستیزی در کانادا بعد از حادثه انتاریو
کد خبر: 3976727
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

تشدید اسلام‌ستیزی در کانادا بعد از حادثه انتاریو

درحالی که تنها چند روز از حادثه مسلمان‌کشی در انتاریو کانادا می‌گذرد، شورای ملی مسلمانان کانادا از ارسال محتوای آنلاین اسلام‌ستیزانه و یک ویدئو به برخی شهروندان مسلمان این کشور خبر داد.

تشدید اسلام‌ستیزی در کانادا بعد از حاثه انتاریو

به گزارش ایکنا به نقل از The Star، به دنبال کشته شدن چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان در شهر لندن در انتاریو کانادا، شورای ملی مسلمانان کانادا (The National Council of Canadian Muslims) اعلام کرد که شکایتی را در پلیس این کشور ثبت کرده که حاکی از ارسال پیام‌ها و یک ویدئو با مضمون اسلام‌هراسی است.
این ویدئو چند روز بعد از کشته شدن 4 عضو یک خانواده مسلمان منتشر و ارسال شده است و زنان محجبه را در خیابان‌‌ها نشان می‌دهد که صدایی روی ویدئو، افراد را به زیرکردن آنها با خودرو تشویق می‌کند.
 نادیا حسن، مدیر عامل شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) گفت: این اولین بار نیست که چنین چیزی را می‌بینیم. نفرت‌پراکنی آنلاین، تحریک به خشونت به ویژه علیه مسلمانان، سرخ‌پوستان کانادا، سیاه‌پوستان و سایر اقلیت‌های نژادی وجود دارد.
حسن گفت که برخلاف تصور مردم خشونت به‌صورت آنلاین بسیار شایع است. اسلام‌هراسی در حال شدت گرفتن است و روز به روز بیشتر و جسورانه‌تر و خشن‌تر می‌شود.
NCCM طوماری را منتشر و در آن برگزاری اجلاس اضطراری ملی در مورد اسلام‌هراسی را خواستار شد. این طومار را تاکنون بیش از 39 هزار نفر امضا کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha