مردم به بی‌اخلاقی نمره منفی می‌دهند
کد خبر: 3977226
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

مردم به بی‌اخلاقی نمره منفی می‌دهند

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: دشمن از ما ضربه خورده است و تلاش دارد به ما آسیب بزند اما ما باید تلاش کنیم با برگزاری انتخابات پرشکوه ضربه‌ای سهمگین به دشمن وارد کنیم؛ رعایت اخلاق در انتخابات نیز نکته‌ای است که باید موردتوجه قرار بگیرد چراکه مردم به بی‌اخلاقی نمره منفی می‌دهند.

مردم به بی‌اخلاقی نمره منفی می‌دهند

به گزارش ایکنا از قزوین، منوچهر حبیبی، رئیس ستاد انتخابات استان قزوین،  در نشست هم‌اندیشی انتخابات ریاست جمهوری که با حضور مسئولان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری امروز ۲۳ خردادماه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: این نشست هم‌اندیشی به این منظور برگزار شده که بتوانیم انتخاباتی پرشور برگزار کنیم، تصمیم داشتیم در روزهای آغاز تبلیغات نشست را برگزار کنیم اما برخی نامزدهای انتخاباتی تا امروز صبح مسئولان ستاد خود را به ما معرفی نکرده بودند، مهرعلیزاده تنها نامزدی است که تاکنون مسئول ستاد انتخاباتی خود در استان قزوین را معرفی نکرده و انتظار داریم در اولین فرصت معرفی صورت بگیرد.

وی افزود: انتخابات یک تکلیف سیاسی و از مهم‌ترین ارکان نظام است، دشمن همواره تلاش می‌کند انتخاباتی صورت نگیرد اما رویکرد نظام جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری است، این انتخابات برای ما اهمیت بالایی دارد و امیدواریم با همکاری یکدیگر زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به شاخصه‌های انتخابات پیش رو، اظهار کرد: مسئولان برگزاری انتخابات توقعاتی دارند که باید موردتوجه قرار بگیرد، در گام اول قانون‌مداری از اهمیت بالایی برخوردار است و عوامل اجرایی، نظارتی و مسئولین ستادهای انتخاباتی باید خود را ملزم به رعایت قانون بدانند تا انتخابات بی‌عیب و نقصی در پیش داشته باشیم.

وی تأکید کرد: عوامل اجرایی باید کاملاً بی‌طرفانه در انتخابات حضورداشته باشند و هر جا محدودیت قانونی باشد باید به آن پایبند باشد؛ دومین مسئله‌ای که باید موردتوجه قرار بگیرد رقابت سالم است، شور انتخابات ناشی از رقابت است و ما به‌عنوان کسی که بستر انتخابات را فراهم می‌کنیم باید زمینه رقابت سالم را ایجاد کنیم چراکه صحنه انتخابات صحنه استراتژیکی است که نیاز به مراقبت دارد.

حبیبی یادآور شد: دشمن از ما ضربه خورده است و تلاش دارد به ما آسیب بزند اما ما باید تلاش کنیم با برگزاری انتخابات پرشکوه ضربه‌ای سهمگین به دشمن وارد کنیم؛ رعایت اخلاق در انتخابات نیز نکته‌ای است که باید موردتوجه قرار بگیرد چراکه مردم به بی‌اخلاقی نمره منفی می‌دهند.

وی تصریح کرد: انتخابات از سه رکن مردم، نامزدهای انتخاباتی و عوامل اجرایی نظارت و بازرسی و نیروهای امنیتی ایجادشده است؛ مردم زینت انتخابات و عوامل اجرایی امانت‌دار هستند؛ یک رأس مثلث که شور انتخاباتی را زیاد می‌کند داوطلبان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: انتخابات در این دوره تحت الشعاع کرونا قرارگرفته است، ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خاطر کرونا ضربه خوردیم و مشارکت کاهش پیدا کرد بنابراین باید تلاش کنیم که سلامت مردم به خطر نیفتد و سلامت و مشارکت را باید در کنار یکدیگر در نظر بگیریم.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است و در هر شعبه اخذ رأی، ناظر بهداشتی داریم؛ در هرجایی که شرایط وجود داشته باشد سعی می‌کنیم اخذ رأی در فضای باز صورت بگیرد، فاصله‌گذاری رعایت می‌شود و زمان رأی‌گیری را افزایش دادیم تا پروتکل‌ها به‌خوبی رعایت شود.

حبیبی تأکید کرد: مسئولان ستادهای انتخاباتی باید توجه کنند که این تجمعات و مراسم‌هایی که برگزار می‌شود باید همراه با رعایت پروتکل‌ها باشد و سلامت مردم در اولویت اول قرار بگیرد، پیشنهاد می‌شود که با تولید محتوای خوب در فضای مجازی تبلیغات گسترده داشته باشید اگر خلأ ایجاد شود دشمن از فرصت استفاده می‌کند بنابراین استفاده از بستر فضای مجازی دارای اهمیت بالایی است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران، کارگزاران و مسئولان دولتی حق جانب‌داری از هیچ‌یک از نامزدهای انتخاباتی را ندارند، این موضوع باید رعایت شود و تذکرات لازم داده‌شده و هرگونه جانب‌داری تخلف است؛ مسئولان ستادی نیز باید توجه کنند که مدیران طبق قانون نمی‌توانند طرفداری کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآور شد: ما باید انتخابات را سالم برگزار کنیم، بنابراین از هر برگ رأی ۴۰ چشم مراقبت می‌کند و امکان تخلف وجود ندارد، در شعب اخذ رأی امکان تخلف وجود ندارد ممکن است بیرون از شعبه اختلافی باشد که در صورت اطلاع با آن برخورد کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی مقدمات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه فراهم‌شده است، تأکید کرد: انتخابات به‌صورت مکانیزه برگزار می‌شود اما باید توجه داشته باشید که این سیستم به اینترنت متصل نیست و سامانه در اختیار ستاد انتخابات کشور، شورای نگهبان و ثبت‌احوال است و امکان هک و ورود وجود ندارد بلکه از رأی دادن افراد زیر ۱۸ سال و استفاده از شناسنامه فرد فوت‌شده جلوگیری می‌شود، تعداد انحراف در این دوره به صفر نزدیک است.

انتهای پیام
captcha