واگذاری خدمات مددکاری سالمندان تحت حمایت کمیته امداد به مراکز نیکوکاری قزوین
کد خبر: 3977347
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

واگذاری خدمات مددکاری سالمندان تحت حمایت کمیته امداد به مراکز نیکوکاری قزوین

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: طی سال جاری و به منظور برون‌سپاری خدمات مددکاری، پرونده ۴۰ درصد سالمندان از مجموع بیش از ۲۰ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در قزوین به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود.

واگذاری خدمات مددکاری سالمندان تحت حمایت کمیته امداد به مراکز نیکوکاری قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، محمد صیادی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین، بیان کرد: استان قزوین دارای 21 هزار و 650 خانوار با جمعیت 35 هزار و 115 نفری مددجویان است که به این آمار، 10 هزار و 359 مددجوی تبصره 14 با جمعیت 26 هزار و 57 نفر هم افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: از این میزان بیش از 19 هزار مددجو سالمند و بیش از 14 هزار مددجو زن سرپرست خانوار هستند. یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برون‌سپاری خدمات است که سال گذشته حدود یک هزار و 500 پرونده سالمندان به مراکز نیکوکاری واگذار شد.

صیادی افزود: درصدد هستیم مددکاری پرونده مابقی سالمندان را هم به‌مرور به مددکاران برون‌سازمانی واگذار کنیم تا از این طریق خدمات را در فرایندی خارج از چارچوب اداری و در قالب نظام مردم‌نهاد ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: طبق برنامه و بر اساس اعتبارات موجود برون‌سپاری خدمات سالمندان در گام نخست برای 30 درصد از سالمندان تحت حمایت مقرر شد و با بررسی و مطالعه این میزان واگذاری انجام شد که در حال حاضر استمرار این اقدام پیگیری خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: توجه به اهداف برنامه ششم و کاهش برخی از تصدی‌گری‌ها، تکریم هرچه بیشتر سالمندان و کاهش هزینه‌های اجرایی و بهره‌وری بیشتر، کاهش زمان بررسی و رسیدگی و تسریع در ارائه خدمات حمایتی و شناسایی خانواده‌های در شرایط اضطرار و مدیریت بهتر منابع و اثربخشی بهتر خدمات ازجمله مزیت‌های این رویکرد است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ضریب اعتماد خیران و نیکوکاران به‌واسطه انجام برون‌سپاری و اقدام بی‌واسطه مراکز نیکوکاری برای مدیریت امور، امکان بیشتر در هم‌افزایی خدمات حمایتی و مشارکت حداکثری نیکوکاران در رفع نیازها و مشکلات اساسی و دارای فوریت و حذف برخی امور زائد اداری و کاهش تصدی‌گری امداد و برنامه‌ریزی به‌منظور مدیریت بهتر در به انجام رساندن امور و افزایش توان و تمرکز سایر مددکاران در توانمندسازی خانواده‌های دارای شرایط با نظر به کاهش تعداد پرونده‌ها از دیگر رویکردهای اجرای طرح برون‌سپاری است.

صیادی یادآور شد: با توجه به محله محور بودن مراکز نیکوکاری، شناخت بیشتری در ارائه خدمات وجود خواهد داشت، ضمن اینکه فزایش رقابت سالم در بین مراکز نیکوکاری به‌منظور ارائه خدمات حمایتی یکی دیگر از مزیت‌هایی است که از آن برای ارتقای خدمت‌رسانی بهره خواهیم برد.

انتهای پیام
captcha