دانش‌آموزان دختر کنیا در اردوی دهه کرامت + عکس
کد خبر: 3977469
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

دانش‌آموزان دختر کنیا در اردوی دهه کرامت + عکس

دانش‌آموزان دختر مسلمان سال آخر دبیرستان دو مدرسه شهر نایروبی به همت رایزنی فرهنگی ایران در کنیا به اردوی یک روزه رفتند.

به گزارش ایکنا، به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر، دانش‌آموزان دختر مسلمان سال آخر دبیرستان دو مدرسه شهر نایروبی به همراه امامان مساجد همان مناطق به اردوی یک روزه رفتند.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این اردوی یک روزه، علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و آداب و رسوم و غذاهای کشورمان، دانش‌آموزان کنیایی، با ایران امروز به ویژه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی و علمی همچون نانو تکنولوژی و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع دستی زنان کشورمان، فعالیت‌های دانشگاه جامعة المصطفی(ص) در حوزه آفریقا به ویژه اوگاندا و نحوه استفاده از بورس تحصیلی برای دانش‌آموزان مستعد آشنا شدند.

عمادی، مدیر کلینیک هلال احمر ایران در نایروبی در سخنرانی خود در جمع دانش‌آموزان کنیایی به بیان پیشرفت‌های کشورمان در حوزه پزشکی به ویژه واکسن و دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت و جایگاه علمی کشورمان در جهان و منطقه را یادآور شد.

در ادامه چند فیلم کوتاه در خصوص فرهنگ و آداب و رسوم کشورمان، جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و غذاها و سوغات شهرهای ایران به زبان انگلیسی به نمایش درآمد.

شیخ مهدی قاسم، از علمای شیعه نایروبی و امام مسجد پارک رود نیز نکاتی را در خصوص دهه کرامت و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسلمانان جهان به ویژه سوریه، فلسطین، یمن، لبنان بیان کرد.

این اردوی یک روزه با بازدید از اولین نمایشگاه صنایع دستی زنان کارآفرین در محل «ویلیج مارکت» شهر نایروبی که به همت سفارت کشورمان برپا شده است، به پایان رسید.

بنابر اعلام اين خبر، این اردو به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا، کلینیک هلال احمر ایران و پارک علوم و فناوری کشورمان در نایروبی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha