بزرگداشت امامزادگان؛ گامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3977833
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

بزرگداشت امامزادگان؛ گامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی

مدیرکل اوقاف هرمزگان بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه را گام ارزشمندی در راستای تبیین و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و معارف گران‌سنگ قرآنی دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل  اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن  گرامیداشت پنجم ذی‌قعده، روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، اظهار کرد: تکریم امامزادگان ابراز محبت به پیامبر اکرم(ص) است چراکه احترام به فرزندان رسول اکرم(ص)، احترام به خود ایشان است.

وی تصریح کرد: روز ملی بزرگداشت امامزادگان عظیم‌الشأن که در ایام دهه کرامت در سطح کشور برگزار می‌شود، اقدامی ارزنده برای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم مودت اهل بیت(ع) است.

مدیرکل اوقاف هرمزگان افزود: امامزادگان ملجأ و پناهگاه عاشقان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و کانون‌های دعا و راز و نیاز به درگاه حق  هستند و  نام‌گذاری پنجم ذی‌قعده در تقویم ملی کشور، گام ارزشمندی برای زدودن غبار فراموشی از چهره‌های مظلوم و گمنام امامزادگان کشور و معرفی و تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) و معارف گران‌سنگ قرآنی است.

مهدیان ادامه داد: بی‌تردید امامزادگان ظرفیت عظیمی برای ایران اسلامی و جهان اسلام به شمار می‌روند و بهره‌مندی از این ظرفیت به منظور تبیین حقایق جهان اسلام و معارف اهل بیت(ع) و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می‌تواند انقلاب اسلامی و نظام را در برابر هجمه گسترده دشمن بیمه کند.

وی عنوان کرد: یکی از تأکیدهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است و در سال‌های اخیر بحمدالله منویات ایشان محور و مبنای و سرلوحه فعالیت‌های مختلف اوقاف در بقاع متبرکه و امامزادگان بوده است و در این زمینه، به فضل خدا توفیقاتی نیز حاصل شده است. امروز دیگر این یقین برای مردم عزیز ایران اسلامی حاصل شده که وجود بقاع متبرکه و مزار مطهر این عزیزان جزئی از تاریخ، هویت و فرهنگ این سرزمین کهن و پاسداشت مقام و منزلت امامزادگان به‌منزله تعظیم و تکریم پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

مدیرکل اوقاف هرمزگان در پایان یادآور شد: جا دارد از همت بلند و تلاش‌های ارزشمند همه متولیان، خادمان و اصحاب بقاع متبرکه که در فراهم شدن زمینه زیارت و استقبال از زائران و عاشقان و ارادتمندان به بقاع متبرکه و امامزادگان تلاش می‌کنند قدردانی کنم. امید است در پرتو عنایات خداوند متعال و توجهات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شاهد شکوفایی و پرتوافشانی هر چه بیشتر این مشاهد متبرک در ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام
captcha