فرهنگیان جهادگر؛ از صیانت روح تا جان
کد خبر: 3977835
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
گزارش ایکنا از فعالیت گروه جهادی شهید جمال‌الدینی؛

فرهنگیان جهادگر؛ از صیانت روح تا جان

مدیر گروه جهادی شهیدمحمدعلی جمال‌الدینی شهرستان قرچک از حضور معلمان و فرهنگیان در این گروه جهادی خبر داد و گفت: برنامه اعزام معلمان به محلات و روستاهای کم‌برخوردار برای تدریس از جمله فعالیت‌های گروه جهادی شهید جمال‌الدینی است اما فعالیت فرهنگیان جهادگر در این گروه صرفاً به آموزش‌های علمی محدود نیست و گستره وسیعی از خدمات مراقبتی دوران کرونا را دربرمی‌گیرد.

به گزارش ایکنا، گروه‌های جهادی از گذشته تا به امروز یکی از ظرفیت‌های بسیار تأثیرگذار در حوزه محرومیت‌زدایی در کشور بوده‌اند. مقام معظم رهبری در این باره فرموده‌اند: «کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است و این دو هیچ یک نقطه پایان ندارد. پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌ها و صدها برابر کیفیت، ارتقا و گسترش یابد».

با شیوع بیماری کرونا در کشور و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، حرکت‌ گروه‌های جهادی در کشور رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به حوزه معیشتی اقدام می‌کنند. همچنین، بسیاری از گروه‌های جهادی نیز قدم در راه جهاد علمی گذاشته و با حضور در مناطق محروم نسبت به آموزش دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که از به دلیل فقدان امکانات از حضور و آموزش در فضای مجازی محروم هستند، اقدام می‌کنند.

یکی از گروه‌های جهادی پیش‌قدم در حوزه آموزش به دانش‌آموزان محروم، گروه جهادی شهید جمال‌الدینی شهرستان قرچک است. اعضای این گروه که همگی از فرهنگیان و معلمان بسیجی و جهادی هستند، با حضور در مناطق محروم شهرستان، دانش‌آموزان خانواده‌های نیازمند را تحت تعلیم و آموزش قرار می‌دهند.

جمعه//////مسئولان برای امورات جهادی هزینه تعریف کنند / معلمان جهادی و تعلیم دانش‌آموزان بی‌بضاعت

مریم حق‌پرست، مدیر گروه جهادی شهیدمحمدعلی جمال‌الدینی در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با نحوه ‌راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی اظهار کرد: گروه جهادی شهید محمدعلی جمال الدینی که فعالیت‌های مختلف خود در عرصه جهادی کشور را با حضور چند نفر از فرهنگیان و معلمان از سال ۹۸ آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه اعضای این گروه جهادی همگی از فرهنگیان شهرستان قرچک هستند، افزود: تمامی فعالیت‌های این گروه در کانون بسیج فرهنگیان شهرستان قرچک برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و هر کدام از اعضا نیز خود عضو کانون بسیج شهرستان هستند.

مدیر گروه جهادی شهیدمحمدعلی جمال‌الدینی ادامه داد: طی دو سال فعالیت جهادی، اعضای گروه برنامه‌های مختلفی را انجام داده‌اند که یکی از مهمترین این برنامه‌ها شرکت در پویش لبخند رضایت بود. طی اجرای این برنامه، کمک مؤمنانه شامل بسته‌های معیشتی و بهداشتی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

جمعه//////مسئولان برای امورات جهادی هزینه تعریف کنند / معلمان جهادی و تعلیم دانش‌آموزان بی‌بضاعت

حق‌پرست اظهار کرد: با توجه به حضور معلمان و فرهنگیان در این گروه جهادی، برنامه اعزام معلمان به محلات و روستاهای کم‌برخوردار برای تدریس از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی شهید جمال‌الدینی است؛ در این راستا معلمان آموزش‌های لازم را به محرومان و دانش‌آموزان بی‌بضاعتی که در دوران شیوع کرونا به دلیل نداشتن امکاناتی همچون تبلت و گوشی همراه، از تحصیل در فضای مجازی محروم بودند، ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: تهیه گوشی موبایل، تبلت و تلویزیون برای دانش‌آموزان، بهره‌گیری و استفاده از مدارس کار و دانش و فنی‌حرفه‌ای به منظور ایجاد کارگاه‌های خیاطی برای تولید روزانه دو هزار ماسک و توزیع مواد ضدعفونی برای مدارس و خانواده‌های نیازمند از جمله برنامه‌های گروه جهادی شهید جمال‌الدینی در ایام شیوع بیماری کرونا بوده است.

مدیر گروه جهادی شهیدمحمدعلی جمال‌الدینی تصریح کرد: همکاری جهادی با بسیج فرهنگیان ناحیه برای ضد عفونی معابر، بیمارستان‌ها، مکان‌های عمومی پارک‌ها، مساجد، پمب‌های بنزین و گاز، اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در مناطق محروم، کمک در دفن و کفن اموات کرونایی، تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، کمک به بیماران کرونایی و کمک به بازسازی منازل از دیگر برنامه‌های گروه در این ایام بوده است.

جمعه//////مسئولان برای امورات جهادی هزینه تعریف کنند / معلمان جهادی و تعلیم دانش‌آموزان بی‌بضاعت

حق‌پرست بیان کرد: توزیع بسته‌های گیاهی با نام حضرت رقیه(س)، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در مراسم مذهبی و عزاداری ماه‌های محرم و رمضان و اعیاد مختلف، کمک به اداره بهزیستی به منظور حمایت از بیماران خاص روانی از طریق اعطای بسته‌های معیشتی و بهداشتی و کمک به مؤسسه مهر ویژه فرزندان بدسرپرست مهمترین برنامه‌های گروه جهادی شهید جمال‌الدینی طی یک سال گذشته را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نحوه همکاری مسئولان با گروه‌های جهادی نیز اظهار کرد: یکی از برنامه‌های گروه شهید جمال‌الدینی تأمین پارچه برای تولید ماسک بود که در این راستا از همکاری مردم، سپاه و همکاری آموزش و پرورش بهره بردیم.

مدیر گروه جهادی شهیدمحمدعلی جمال‌الدینی افزود: چنانچه مسئولان به منظور ارائه خدمات بهتر و کمک‌های تأثیرگذار به مردم محروم و نیازمند، ردیف بودجه ویژه‌ای برای گروه‌های جهادی مد نظر قرار دهند و بتوانند در مواقع لزوم در برنامه‌های عمرانی، درمانی و ... حمایت‌های بیشتری از این گروه‌ها داشته باشند، فعالیت‌های جهادی در کشور گسترده‌تر خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مسئولان استانی و شهرستانی اگر بتوانند برای اجرای برنامه‌های عمرانی و ساختاری گروه‌های جهادی را یاری کرده و برای امورات جهادی هزینه ویژه تعریف کنند، زمینه را برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر گروه‌های جهادی به محرومان فراهم کرده‌اند.

جمعه//////مسئولان برای امورات جهادی هزینه تعریف کنند / معلمان جهادی و تعلیم دانش‌آموزان بی‌بضاعت

حق‌پرست بیان کرد: اصولاً همکاری با مجموعه فرهنگیان امری بسیار دشوار و مشکل است. به یاد دارم زمانی که برای انجام فعالیت‌های جهادی همچون دوخت ماسک اقدام کردیم، انتظار هیچ‌گونه همکاری از سوی فرهنگیان را نداشتم، اما زمانی که با استقبال معلمان روبه‌رو شدم، بسیار خوشحال شده و این مسئله برایم شادی‌آفرین بود.

وی تصریح کرد: در ابتدای کار، معلمان جهادی نمی‌توانستند با چرخ صنعتی کار کنند و زمانی که نحوه استفاده از چرخ صنعتی را به ایشان آموختم، با هیجان زیادی شروع به فعالیت کرده و از کار خود نیز بسیار راضی بودند. گویی که دوران دفاع مقدس تکرار شده بود و ما در پشت جبهه‌ها به پشتیبانی از رزمندگان می‌پرداختیم. این حس عجیب و هیجان کاری باعث افزایش فعالیت اعضای گروه شد.

مدیر گروه جهادی شهیدمحمدعلی جمال‌الدینی در پایان سخنان خود بیان کرد: همکاری با شبکه بهداشت شهرستان در طرح شهید قاسم سلیمانی، تقدیر و تشکر از کادر درمان، اعطای بسته‌های میوه به بیماران، تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و ... نیز از جمله فعالیت‌های این گروه جهادی طی چند ماه اخیر بوده است.

انتهای پیام
captcha