مطالبات بانوان قرآنی از رئیس جمهور آینده / تأکید اقشار مختلف بانوان برای مشارکت در انتخابات
کد خبر: 3977881
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
افتخاری تبیین کرد؛

مطالبات بانوان قرآنی از رئیس جمهور آینده / تأکید اقشار مختلف بانوان برای مشارکت در انتخابات

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با اشاره به دیدار خود با اقشار مختلف بانوان کشور و تبیین مطالبات بانوان قرآنی از رئیس جمهور آینده، گفت: جامعه بانوان کشور بر حضور حداکثری در انتخابات تأکید دارند و عدم شرکت در انتخابات را راه حل برون‌رفت از مشکلات نمی‌دانند.

تأکید اقشار مختلف بانوان کشور بر حضور حداکثری در انتخاباتلاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با لزوم مشارکت قشرهای مختلف بانوان کشور در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انتخابات توفیق داشتیم که طی ایام اخیر، بیش از پیش با مردم در ارتباط بوده و به صورت چهره به چهره البته همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ایشان گفت‌و‌گو کنیم.

وی افزود: تمامی مردم دغدغه شرکت در انتخابات را دارند و اگر عده‌ای نیز بابت دلخوری‌هایی که داشته و دارند، حاضر به شرکت در انتخابات نبودند، با گفت‌و‌گوهایی که با ایشان انجام شد، همگی متقاعد به حضور در صحنه و انتخابات شدند.

افتخاری با بیان اینکه حضور در انتخابات و صحنه‌های تأثیرگذار در تعیین سرنوشت، مورد تأیید و تأکید قرآن کریم است، تصریح کرد: از این مسئله در قرآن با عنوان «بیعت» یاد شده و خداوند متعال می‌فرمایند که این خود مردم هستند که سرنوشت خود را تغییر می‌دهند که این مسئله بیانگر نقش بسیار مهم و ویژه مردم در این موضوع است.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی ادامه داد: خداوند منان در قرآن کریم می‌فرماید: «هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ؛ همو بود كه تو را با يارى خود و مؤمنان نيرومند گردانيد». امروز ما باید برای فتح خرمشهرها همگی در صحنه حضور داشته و به پای صندوق‌های رأی برویم و نمایندگان خود را با رأی بالا انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: طی دیدارهایی که با گروه‌های مختلف داشتم، تمامی این گروه‌ها با ادله عقلی از جمله حفظ امنیت، انقلاب، رفع مشکلات و ... بر این مسئله که امروز باید ایران قوی داشته باشیم، تأکید داشتند. این گروه‌ها این‌گونه مطرح کردند که با نیامدن پای صندوق مشکلات حل نشده و وضعیت موجود ادامه خواهد یافت.

افتخاری تصریح کرد: اقشار مختلف بانوان بر انتخاب اصلح یعنی کسی که دارای کارنامه خوبی در نگاه به زنان، جوانان و مشکلات مردم بوده و شخصیتی پاک‌دست داشته باشد، تأکید دارند. امروز بانوان قرآنی (شامل اساتید، حافظان، مربیان، مؤسسه‌داران و ... ) جمعیتی در حدود 70 تا 80 درصد جامعه قرآنی کشور را تشکیل می‌دهند و طی نشستی که با برخی از ایشان داشتیم، همگی انتظار داشتند که رئیس‌جمهور جدید ضمن اینکه باید زمینه‌ساز دولت جهانی قرآنی باشد، از ظرفیت بانوان قرآنی در آموزش و پرورش و دیگر نهادهای کشور برای قرآنی کردن فضای مدارس و تربیت دانش‌آموزان قرآنی استفاده کند.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی اظهار کرد: پرداختن به سبک زندگی قرآنی به جای توسل به اسناد بین‌المللی، حضور فعال در شورای توسعه فرهنگ قرآنی، توجه ویژه به افزایش بودجه‌های قرآنی کشور، رفع مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای و حمایت از مؤسسات قرآنی که در شرایط کرونایی کشور دچار آسیب‌های فراوان و جدی شدند، از جمله مطالبات بانوان قرآنی کشور از رئیس‌جمهور آینده بود.

وی ادامه داد: مشکل آسیب‌های اقتصادی به مشاغل مختلف در دوران شیوع کرونا، مشکلات بیمه‌ای و سلامت، جلوگیری از واردات به صورت حساب شده و هدفمند و ... از جمله دغدغه‌های اقشار مختلف بانوان از جمله؛ تاجربانوان، آرایشگران و پیرایشگران و ... است که تمامی این اقشار ضمن تأکید بر حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، بر توجه ویژه رئیس‌جمهور جدید به این اقشار تأکید داشتند.

افتخاری با اشاره به برگزاری نشست خود با بانوان قهرمان و مدال‌آور بین‌المللی نیز اظهار کرد: این قشر ورزشکار و زحمتکش جامعه نیز علیرغم مشکلات بسیار زیادی که دارند، بر حضور پرشور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تأکید کرده و دغدغه اصلی خود را نگاه عادلانه به ورزش بانوان به ویژه در حوزه اعزام ایشان به مسابقات بین‌المللی، رعایت عدالت و توجه به جایگاه ایشان در اعطای جوایز، حق‌الزحمه مربیان و ... بیان کردند.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی تصریح کرد: طی دیداری که با پزشکان و نمایندگان بانوی ادوار مجلس داشتیم نیز همگی این عزیزان ضمن دعوت از مردم به منظور حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، اعلام آمادگی کردند تا در صورت لزوم تمامی تجارب خود در حوزه‌های مختلف را در اختیار رئیس‌جمهوری جدید قرار دهند تا مشکلات کشور رفع شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به گفت‌وگوهای خود با نمایندگان اهل سنت نیز بیان کرد: طی این دیدار، نمایندگان اهل سنت نیز صندوق آراء را محور وحدت جامعه دانسته و بر حضور حداکثر تمامی آحاد و مذاهب مختلف جامعه در انتخابات به منظور مأیوس کردن دشمنان و حفظ جایگاه قدرتمند ایران اسلامی تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha