موظف به شناسایی صحیح اهل بیت (ع) به جهانیم
کد خبر: 3977913
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
مدیر رادیو ایران با تاکید به ترویج رسانه‌ای سیره رضوی:

موظف به شناسایی صحیح اهل بیت (ع) به جهانیم

محمد جعفرمحمدزاده با اشاره به اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای در راستای ترویج سیره رضوی در سطح رسانه اظهار کرد: اولین وظیفه‌ای که در حوزه رسانه داریم آن است که بتوانیم اهل بیت (ع) را درست بشناسانیم.

مهم این است که بتوانیم امام رضا (ع) را به درستی به جهانیان بشناسانیمبه گزارش ایکنا؛ محمدجعفر محمدزاده با بیان اینکه دهه کرامت یکی از سرمایه‌های معنوی مسلمانان و به ویژه شیعیان و ایرانیان به شمار می‌رود؛ اظهار کرد: اهمیت این ایام از یک جهت به دلیل فضایی است که برای رسانه‌ها و حوزه‌های فرهنگی ایجاد می‎‌شود تا در سایه آن بتوانند به معرفی سیره و شخصیت ثامن‌الحجج(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت بپردازند.

مدیر رادیو ایران ادامه داد: ما با وجود داشتن سرمایه‌های عظیمی نظیر ائمه اطهار(ع) نیاز چندانی به تاکتیک‌های رسانه‌ای نداریم، البته منکر این مساله نیستم که باید از ابزار رسانه استفاده درست کرد اما مهم‌تر از این مساله معرفی و شناساندن اهل بیت(ع) به مردم و جهانیان است، چراکه ائمه اطهار(ع) فقط متعلق به ما شیعیان نیستند، حتی فقط برای مسلمانان نیستند بلکه به جهانیان تعلق دارند چراکه آیین و درس‌های آنها برای سعادت همه بشریت است و آخرین فرزند از این سلاله پاک که وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) است در زمان ظهورش برای همه جهانیان حرف خواهد داشت و قرار است که آن حضرت همه مردم و ولی خدا روی زمین باشد، بنابراین اولین وظیفه‌ای که در حوزه رسانه داریم آن است که بتوانیم اهل بیت (ع) را درست بشناسانیم.

وی گفت: فرصت 10 روزه دهه کرامت زمانی مغتنم در راستای انسجام و تمرکز در برنامه‌ریزی برای معرفی امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی(ع) است تا از این طریق برکات حضرات معصومین(ع) و فرزندان مطهر آنان برای مردم بیان شود.

محمدزاده اظهار کرد: امام رضا(ع) زمانی که در ایران حضور داشتند خدماتی مختلفی را به جامعه ایران، اسلام و جهان کردند که کمتر به بعضی از آنها پرداخته شده است. واقعیت آن است که ما با بسیاری از خصایل آن امام همام آشنا نیستیم؛ همین رویکرد گفت‌وگو و مناظرات علمی که آن حضرت با علما و پیروان ادیان دیگر داشتند بسیار مهم، اثر‌بخش و جالب توجه است، امروز در قرن 21 افراد افتخار می‌کنند که در مناظره‌ای حضور پیدا می‌کنند، در حالی که حضرت ثامن‌الحجج(ع) در قرن دوم هجری جلسات و مناظره‌های علمی و دینی برگزار می‌کردند.

وی افزود: ما از شناخت بسیاری از خصایل آن حضرت ناتوان هستیم، از ویژگی‌های آن امام بزرگوار باز کردن فضای گفت‌وگو بود، امام رضا(ع) گفت‌وگو میان ادیان و مذاهب را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر می‌دانست.

محمدزاده در بخش دیگری از مباحث خود در مورد استفاده از ابزار هنر و به طور خاص ادبیات و شعر در معرفی سیره رضوی گفت: قطعا تاثیر بسزایی ذیل ارایه مفاهیم رضوی در قالب ادبیات و شعر وجود دارد به ویژه آنکه بدانیم زیبایی‌های سیره آن حضرت را جز با قلم هنر و نگاه تیزبین هنرمندان نمی‌توان بیان کرد. گرچه بخش عمده‌‌ای از اشعار آیینی ما معطوف به واقعه کربلا است اما باید توجه داشت که بخش دیگر به برکت وجود مبارک علی‌بن‌موسی الرضا(ع) به وجود آمده است، آستان آن حضرت قرن‌ها ماوا و مأمن حضور شاعران بوده و ملک‌الشعراهای بسیاری در آستان و درگاه رضوی بوده و شعر گفته‌اند و مجالس شعر و ادب برپا کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به فعالیت‌های رادیو ایران به مناسبت دهه کرامت تصریح کرد: هر روز در رادیو ایران ساعت هشت صبح صلوات خاصه امام رضا(ع) پخش می‌شود و تا قبل از این صلوات گویا اصلا روز برای ما رسمیت ندارد، این رویکرد برای ما افتخار است. در دهه کرامت نیز به صورت روزانه با حرم رضوی ارتباط داریم و از سوی دیگر با همکارانمان در رادیو زیارت و استان خراسان رضوی تعامل ویژه ای در این ایام داریم.

محمدزاده افزود: به هر صورت به مدد تلاش‌هایی که حداقل در دو دهه ذیل برگزاری جشنواره‌های رضوی اتفاق افتاده است شاهد آن هستیم که سیره آن امام بیش از پیش در جامعه معرفی شده است. امام رضا(ع) شخصیت و سرمایه محوری است که همه مذاهب به ایشان علاقه دارند، ما باید از این فرصت استفاده کرده و در راستای اعتلای فرهنگ خود از آن بهره‌مند شویم.

انتهای پیام
captcha