تمایل رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط با کشورهای مسلمان شرق آسیا
کد خبر: 3978176
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

تمایل رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط با کشورهای مسلمان شرق آسیا

سفیر رژیم صهیونیستی در سنگاپور با وجود انتقادهای شدیدی که از حملات ۱۱ روزه اخیر این رژیم به غزه از سوی کشورهای اسلامی جنوب شرقی آسیا شده، آمادگی این رژیم برای ایجاد روابط با این کشورها را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، ساجی کارنی، سفیر رژیم صهیونیستی در سنگاپور مدعی شد: اسرائیل با وجود اینکه کشورهای مسلمان جنوب شرق آسیا حملاتش در ماه مه به غزه را محکوم کردند، آماده همکاری برای آغاز روابط با این کشورها است.

 سه کشور مسلمان مالزی، اندونزی و برونئی به شدت از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه که ۱۱ روز ادامه داشت، انتقاد کرده و بارها خواستار پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی شده‌اند.

کارنی گفت: «انتقاد این سه کشور از رهبران اسرائیل «منصفانه نبود» و در این انتقادها ماهیت واقعی درگیری‌ها نادیده گرفته می‌شود».

سفیر رژیم صهیونیستی در سنگاپور در ادامه مدعی شد: «حماس یک سازمان ضد یهودی است و مطمئن نیستم بسیاری از کسانی که در شبکه‌های اجتماعی در بحث‌ها شرکت می‌کنند، واقعا ماهیت تندرو و فاشیستی حماس را درک کنند».

 کارنی همچنین مدعی شد: اسرائیل به مرگ غیرنظامیان در طی نبردها اعتراف کرده است، اما تنها راهی که کشورها می‌توانند بر آنچه در خاورمیانه اتفاق می‌افتد تأثیر بگذارند ایجاد روابط با اسرائیل است. وی افزود: ما آماده گفتگو و ملاقات با مقامات این کشورها هستیم و در از طرف ما باز است. فکر نمی‌کنم پیدا کردن ما برای آنها دشوار باشد.

انتهای پیام
captcha