آغاز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3978234
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷

آغاز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان‌شرقی

همزمان با سراسر کشور، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

آغاز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان‌شرقیهمزمان با سراسر کشور، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

مرتضی محمدزاده، دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، امروز صبح، در گفت‌وگو با ایکنا، آمار واجدان شرایط رأی دادن را در استان سه میلیون و ۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۷۰ هزار نفر برای اولین بار فرصت مشارکت در انتخابات را پیدا کرده‌اند.

وی افزود: آمادگی کامل را به لحاظ امکانات زیر ساختی و تجهیزات و اقلام و نیروی انسانی دارد، در استان ما بالغ بر ۶۰ هزار نفر ماموریت انجام خواهند داد.

محمدزاده با تأکید بر لزوم همراه داشتن اصل شناسنامه و کد ملی برای شرکت در انتخابات گفت: ۳۵۲۱ شعبه در سراسر استان مستقر شده است و آماده اخذ رای مردم است.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجا‌ن‌شرقی در رابطه با پروتکل‌های بهداشتی نیز گفت: سلامتی شهروندان جای تعارف ندارد، ۷ ماه مانده به انتخابات سناریو سازی تمام شرایط احتمالی را داشتیم و اکنون به اذعان کارشناسان بهداشت حداکثر بهداشت را در حوزه‌های انتخابیه خواهیم داشت و برای این منظور شعبات را افزایش و مجموعه اقدامات لازم را در این جهت انجام داده‌ایم.

وی اضافه کرد: این دوره الکترونیکی ترین انتخابات در تمام ادوار خواهد بود و برای این موضوع ۲۸۰۰ صندوق در نظر گرفته شده است.

محمدزاد در پایان اظهار کرد: در انتخابات شورای اسلامی در ۶۹ حوزه انتخابیه شهری، یک هزار و ۸۶۰ نفر داوطلب و در یک هزار و ۹۰۰ حوزه انتخابیه روستایی ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده رقابت می کنند.

انتهای پیام
captcha