کتاب «حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» منتشر شد
کد خبر: 3978285
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

کتاب «حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» منتشر شد

کتاب «حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» از سوی مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه منتشر شد.

ارسال/ کتاب «حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» منتشر شدبه گزارش ایکنا، کتاب «حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» از سوی مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه منتشر شد.

این اثر نوشته محمد علی اسماعیلی به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۴۸۸ صفحه منتشر شده است.

نوشتار حاضر می‌کوشد اندیشه‌های ایشان را در چهار روزه «معناشناسی»، «هستی‌شناسی»، «معرفت‌شناسی» و «منطق‌شناسی حسن و قبح» جمع‌آوری، تنظیم، تحلیل و تقریر کند و در پایان با بهره‌گیری از میراث کلامی و فلسفی پیشینیان، مورد ارزیابی قرار دهد.

کتاب «حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» در شش فصل تهیه و نگاشته شده است؛ نویسنده این کتاب در فصل نخست کلیاتی همچون «مؤلفه های مسأله حسن و قبح»، «پیشینه مسأله حسن و قبح» و «حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» و در فصل دوم «معناشناسی حسن و قبح» را از طریق بررسی «رابطه حسن و قبح با مصلحت و مفسده»، «رابطه حسن و قبح با استحقاق مدح و ذم»، «رابطه حسن و قبح با میل و غریزه»، «رابطه حسن و قبح با استحقاق قواب و عقاب»، «تفسیر صحیح حسن و قبح در اندیشه شهید صدر» و «حسن و قبح، مفهوم ماهوی، منطقی یا مفهوم فلسفی» مورد تبیین قرار داده است.

نگارنده این کتاب در فصل سوم «هستی‌شناسی حسن و قبح»، در فصل چهارم «معرفت‌شناسی حسن و قبح»، در فصل پنجم «منطق‌شناسی حسن و قبح» و در فصل ششم «کاربردشناسی حسن و قبح» را مورد تبیین و بررسی قرار می‌دهد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha