مشارکت حداکثری اقتدار جمهوری اسلامی ایران را رقم می‌زند
کد خبر: 3978326
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

مشارکت حداکثری اقتدار جمهوری اسلامی ایران را رقم می‌زند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت حداکثری می‌تواند اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و مناسبات بین‌المللی رقم بزند، گفت: با مشارکت حداکثری طمع دشمنان برداشته می‌شود و عقب‌نشینی می‌کنند و فضا برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی باز می‌شود.

مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات دندان طمع دشمنان را بکشند

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: آنچه برای ما در مبحث انتخابات اهمیت کلیدی دارد در ابتدا مشارکت حداکثری مردم است؛ مشارکت حداکثری چندین مؤلفه دارد یکی از آن‌ها رضایت‌مندی مردم از سیستم است که عوامل مختلفی مانند رضایت‌مندی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، ارتباط موثر با مدیران و بدنه حاکمیت و میزان پاسخگویی دستگاه‌های دولتی به نیازهای مردم مطرح است.

وی اضافه کرد: در پیمایش‌های اجتماعی می‌توان فهمید که اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی در حوزه حاکمیت و دولت چقدر است؛ بیشترین میزان نارضایتی در گروه سنی ۲۵ تا ۴۴ سال است که عمدتاً پسران جوان و مردان و زنان در سن کار، ازدواج و فرزندآوری هستند، این افراد مطالباتی دارند که به خوبی به آنان پاسخ داده نشده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گروه ۱۸ تا ۳۴ سال یکی از مهم‌ترین گروه‌های سنی جامعه امروز است که اگر این گروه موتور محرکه حرکت‌های اجتماعی شود به خوبی می‌تواند الگوی اجتماعی کشور را تغییر دهد لذا در مؤلفه مشارکت حداکثری دولت آینده باید بیشترین برنامه‌ها را برای همین گروه سنی داشته باشد.

وی بیان کرد: تسهیلات ازدواج، رسیدگی به امور جوانان، خانه‌های دانشجویی، مسکن زوجین دانشجو و طلاب، ارائه تسهیلات در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی، رسیدگی به سلامت روحی و روانی جوانان مانند طرح‌های آموزشی و مشاوره‌ای در حوزه ازدواج و فرزندپروری ازجمله بسته‌هایی است که می‌شود در دولت آینده و جوان تعریف کرد فراهم کردن چنین امکاناتی می‌تواند انگیزه‌ای برای مشارکت جوانان باشد و سرمایه اجتماعی کاهش یافته را ارتقا دهد.

محمدبیگی تصریح کرد: در حوزه‌های دیگر سرمایه اجتماعی یکی از مؤلفه‌های میزان رضایت‌مندی «سلامت» است؛ ۶۶ درصد حوزه رضایت از دولت‌ها به تأمین امنیت سلامت بازمی‌گردد مثلاً دسترسی خوب به دارو، دسترسی به امکانات و تجهیزات پزشکی، کاهش میزان هزینه از جیب است که متأسفانه در کشورما در حال حاضر این هزینه بالاست و مردم بسیاری از هزینه‌ها را از جیب پرداخت می‌کنند. کاهش رنج مریض‌داری، برخورداری از بیمه‌های پایه و تکمیلی درمانی، ارائه خدمات به بیماران خاص بسیار مهم است که در مجلس یازدهم برای این موارد در قانون برنامه بودجه ۱۴۰۰ و طرح‌هایی همچون جوانی جمعیت و جهش مسکن دیده شده است و اگر دولت آینده دولتی قوی و مقتدر باشد و این برنامه‌ها را در صدر کار قرار دهد می‌تواند میزان مشارکت در صندوق‌های رأی را افزایش داده و رضایت‌مندی واقعی را در قشر برومند ارتقا دهد.

وی تشریح کرد: در نگاه رئیس‌جمهور آینده ارزش والای زن، کرامت زن و برنامه‌های دولت در حوزه زن و خانواده بسیار مهم است؛ باید عملکرد نهاد زن و خانواده ریاست جمهوری در سال‌های اخیر در حوزه بانوان بررسی شود، مثلاً سند توانمندسازی زنان موجود است که داشبوردی از اطلاعات زنان سرپرست خانوار است و سامانه آنلاین ایجاد شده است که در آن کمیته امداد، بهزیستی و اداره کار دخالت دارند و بیشترین استفاده برای تسهیلات اشتغالزایی و حمایت‌های شغلی بوده است.

محمدبیگی تصریح کرد: در حوزه انتخابات باید بتوانیم به یک اجماع ملی برسیم که چندین ویژگی برای کشور به ارمغان می‌آورد و رأی بالا برای کاندیدای اصلح پایه اعتمادساز برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و موجب افزایش امنیت روانی، اجتماعی و اقتدار کشور خواهد شد، نکته دیگر این است که طبقات ضعیف و متوسط جامعه به ایجاد دولت اسلامی و عدالت محور و سلامت محور دلگرم خواهند شد و همین سرمایه اجتماعی موجب حفظ نظام خواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به شدت روی معیشت مردم موثر است، وقتی قانون را مطالعه کنید بیشتر اصل‌ها مربوط به دولت و وظایف آن بوده و اختیارات قانون اساسی دولت بسیار زیاد است، مجلس تأثیر مستقیمی در ریل‌گذاری دارد می‌بینیم که در طول یک‌سال گذشته تأثیرات ویژه خود را گذاشته و تأثیرات عملی آن روی زندگی مردم مشخص شده و نتیجه انتخاب درست، استفاده وسیع از ظرفیت‌های تولید داخلی، کاهش قاچاق کالا، ساماندهی ارز دولتی خواهد بود که باید توسط دولت رقم بخورد و نتیجه آن در زندگی مردم قابل لمس باشد.

محمدبیگی تشریح کرد: مشارکت حداکثری می‌تواند اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و مناسبات بین‌المللی را رقم بزند؛ امروز نمی‌توانیم بگوییم به پادگان نیاز نداریم چون اگر امنیت مرزها حفظ نشود؛ نیروهای مسلح و قوه قضائیه قوی نباشد و با فاسدین و معاندین برخورد نکند نمی‌توانیم برای رشد کشور قول مساعد دهیم بنابراین باید از مؤلفه‌های قدرت برای آرامش درون نظام و صدور انقلاب به کشورهای دیگر استفاده کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش یادآور شد: با مشارکت حداکثری طمع دشمنان برداشته می‌شود و عقب‌نشینی می‌کنند و فضا برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی باز می‌شود.

انتهای پیام
captcha