جمهوری اسلامی بر اراده مردم استوار است
کد خبر: 3978363
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

جمهوری اسلامی بر اراده مردم استوار است

امام‌جمعه موقت قزوین گفت: جمهوری اسلامی حکومتی است که بر اراده مردم استوار است و بر خلاف بسیاری از سیستم‌های حکومتی، این حکومت بر محبت مردم استوار شده است که این امر به نظام جمهوری اسلامی مقبولیت می‌دهد.

جمهوری اسلامی به محبت مردم استوار است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خضری، امام‌جمعه موقت قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: جمهوری اسلامی به مشروعیتی فراتر از مشروعیت‌های مرسوم در دنیا نیاز دارد. جمهوری اسلامی حکومتی است که بر اراده مردم استوار است و بر خلاف بسیاری از سیستم‌های حکومتی، جمهوری اسلامی بر محبت مردم استوار شده است که این امر به نظام جمهوری اسلامی مقبولیت می‌دهد و رهبر در بیانیه گام دوم به این موضوع اشاره کردند و حضور گسترده مردم در انتخابات نشان از این استحکام دارد نمونه محبت مردم را در تشییع حاج قاسم سلیمانی دیدیم و امروز هم تجلی دیگری خواهد بود و این حضور یک بازدارندگی برای کشور خواهد داشت و تحریم‌ها را خنثی می‌کند.

وی ادامه داد: در خصوص شاخصه‌های فرد اصلح باید بگوییم که کارآمدی فرد اصلح باید با حضور در میدان‌ها و بحران‌ها ثابت شده باشد و کارنامه خوبی در میدان بحران داشته باشد. فرد اصلح باید ویژگی تحول آفرینی داشته باشد چون ما امروز به یک کار تحولی و جهشی نیاز داریم و با کارهای مرسوم و معمول پیشرفت نخواهیم کرد. ویژگی تحول آفرینی باید در فرد اصلح وجود داشته باشد و نکته دیگر این است که رئیس‌جمهور آینده باید به جوانان و استفاده از آنان اعتقاد داشته باشد تا بتواند دولت جوان و حزب‌الهی را تشکیل دهد.

امام‌جمعه موقت قزوین با شاره به ویژگی دولت جوان و حزب‌الهی، خاطرنشان کرد:  جوانی در اداره یک مدرسه یک معنا و در اداره دولت معنای فراتری دارد، در مسئولیت‌ها سن یک موضوع نسبی است؛ روحیه و نشاط جوانی نکته دیگری است که دولت بعدی باید به آن توجه کرده و روحیه کار جهادی و شبانه‌روزی مستمر داشته باشد و کار با نشاط و همراه با ثبات قدم انجام دهد که همگی نشانه‌های یک دولت جوان است.

خضری بیان کرد: بنده خودم با مشاهده حضور پرشور مردم در ساعات اولیه اخذ رأی متعجب شدم؛ علی‌رغم اینکه اشکالاتی در برگزاری وجود داشت اما حضور مردم به تمام دشمنانی که در این چند ماهه تلاش کردند که مردم را از رأی دادن منصرف کنند پیام‌های بسیاری دارد.

انتهای پیام
captcha