بازتاب انتخابات ایران و دعوت رهبر انقلاب به مشارکت حداکثری در رسانه‌های جهان
کد خبر: 3978401
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

بازتاب انتخابات ایران و دعوت رهبر انقلاب به مشارکت حداکثری در رسانه‌های جهان

رسانه‌های جهان امروز جمعه 28 خردادماه هم زمان با نخستین ساعات آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشورمان از این انتخابات نوشتند.

بازتاب انتخابات ایران و دعوت رهبر انقلاب به مشارکت حداکثری در رسانه‌های جهانبه گزارش ایکنا؛ الجزیره در این باره نوشت: مراکز رأی گیری امروز جمعه را برای انتخاب رئیس جمهور جدید ایران درهای خود را به روی رأی‌دهندگان گشودند و بنا به اعلام وزارت کشور ایران بیش از 66 هزار حوزه رأی گیری در مناطق مختلف برای انتخابات فعال شده‌اند.

این رسانه افزود: رهبر ایران با آغاز به کار صندوق‌های رأی، در حسینیه امام خمینی در تهران رأی خود را به صندوق انداخت و از ملت ایران خواست در انتخابات شرکت کرده و آینده کشورشان را رقم بزنند.

الرؤیه نیز با خبر آغاز انتخابات در ایران گزارش داد: ابراهیم رئیسی 60 ساله که از 2019 ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد، بیشترین شانس را در میان چهار کاندید انتخابات ریاست جمهوری دارد و بیش از 59 میلیون ایرانی واجد شرایط رأی دادن هستند.

روسیا الیوم نیز آورده است: رأی گیری در ایران تا نیمه شب ادامه خواهد داشت و رهبر ایران امروز پس از انداختن رأی خود در صندوق، ملت ایران را به مشارکت حداکثری فراخواند و امروز را روز ملت ایران خواند.

بازتاب انتخابات ایران و دعوت رهبر انقلاب به مشارکت حداکثری در رسانه‌های جهان

الحیاة پرس نوشت: انتخابات ایران در شرایطی آغاز شده است که رئیسی بیشترین شانس را در این رقابت انتخاباتی دارد و 7 نفر برای این انتخابات کاندید شدند که سه نفر انصراف داده و رقابت میان 4 نفر برای تصدی پست ریاست جمهوری ادامه دارد.

اسکای نیوز گزارش داد: رهبر ایران در حسینیه امام خمینی حدود ساعت 7:3 دقیقه رأیش را به صندوق انداخت و با این حرکت، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز شد.

العربی 21 نیز آورده است: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران ساعت 7 صبح امروز برای انتخاب جانشین حسن روحانی در ایران آغاز شد و تدابیر پیشگیرانه‌ای همچون ممنوعیت استفاده از استامپ(حذف اثر انگشت با استامپ) برای مقابله با کرونا در این انتخابات در نظر گرفته شده است.

اسپوتنیک نوشت: رهبر عالی ایران در نخستین دقایق آغاز سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری رأی خود را به صندوق انداخت و ملت ایران را به مشارکت گسترده در این انتخابات برای تعیین سرنوشت و آینده کشورشان فراخواند.

بازتاب انتخابات ایران و دعوت رهبر انقلاب به مشارکت حداکثری در رسانه‌های جهان

به نوشته یورونیوز مطابق اعلام وزارت کشور ایران، در این دوره از انتخابات، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که درواقع شامل جمعیت ۱۸ سال به بالای ایران می‌شود و از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی اولی هستند.

یورونیوز به ارائه توضیحاتی در خصوص نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و نوشت: محسن رضایی میرقائد، ابراهیم رئیسی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و عبدالناصر همتی به رقابت خواهند پرداخت و فرد پیروز باید بیش از ۵۰ درصد آرای اخذ شده را کسب کند.

شبکه خبری آمریکایی سی.ان.ان‌ هم از شروع رأی‌گیری در ایران خبر داد و سعی در القاء این موضوع داشت که ابراهیم رئیسی فردی از پیش تعیین‌شده برای تصدی پست ریاست‌جمهوری است.

این شبکه همچنین اخذ رأی از رهبر معظم انقلاب را پوشش داد و به نقل‌قولی از آیت‌الله خامنه‌ای پرداخت که مشارکت کم در انتخابات باعث افزایش فشار دشمنان خواهد شد.

بازتاب انتخابات ایران و دعوت رهبر انقلاب به مشارکت حداکثری در رسانه‌های جهان

این شبکه خبری ابراهیم رئیسی را هم‌پیمان نزدیک رهبر معظم انقلاب خواند و نوشت که رئیسی گوی سبقت را از دیگر کاندیداها خواهد ربود.

القدس العربی نوشت: مراکز رأی‌گیری در ایران گشوده شده‌اند و آیت الله خامنه‌ای خواستار مشارکت قوی در انتخابات شدند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: صبح امروز جمعه و با آغاز انتخابات، رهبر ایران آرای خودشان را به صندوق انداختند. بنابر اعلام دولت ایران، مراکز رأی گیری ساعت ۱۲ شب بسته می شوند، اما رای‌گیری می تواند دو ساعت تمدید شود.

العربیه سعودی نوشت: از صبح امروز انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور ایران در حالی شروع شده است که به احتمال زیاد ابراهیم رئیسی انتخاب می‌شود.

شبکه المسیره یمن تأکید کرد: نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی ابراهیم رئیسی در این انتخابات است.

خبرگزاری سانا سوریه خبر داد: ایرانی‌ها از صبح امروز در انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق‌های رأی رفته‌اند.

خبرگزاری آناتولی که خبرگزاری رسمی ترکیه به شمار می‌رود، پس از آن اخبار مرتبط با حضور رهبر معظم انقلاب در کنار صندوق رای را مخابره کرد، رأی دادن رئیس جمهور و هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری را به اطلاع مخاطبان خود رساند. این خبرگزاری همچنین عکس‌های مرتبط با رأی دادن نامزدهای ریاست جمهوری و مسئولان بلندپایه کشورمان را منتشر کرد.

بازتاب انتخابات ایران و دعوت رهبر انقلاب به مشارکت حداکثری در رسانه‌های جهان

«نیشن» مطرح‌ترین روزنامه‌ انگلیسی زبان در پاکستان همزمان با برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ویژه نامه‌ای با این موضوع منتشر کرد و نوشت: انتخابات در ایران همیشه اقتدار جمهوری اسلامی ایران را تقویت کرده است و انتخابات ریاست جمهوری در ایران دارای یک گفتمان و کارکرد فرهنگی در جامعه جهانی به ویژه در منطقه بوده است. چون ایران تنها کشور در منطقه است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در آن، انتخابات را بدون تأخیر در زمان‌های تعیین شده در قانون اساسی برگزار می‌کند.

شبکه خبری «المیادین» با انتشار ویدئو‌ها و تصاویر متفاوتی از رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در شهر‌های مختلف ایران به شکل گسترده و جامعی به پوشش این خبر پرداخت و در این باره نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از انداختن رأی خود به صندوق روز انتخابات را روز ملت ایران خواندند و گفتند: امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند که با رأی خود سرنوشت و تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سالهای بعد معین می‌کنند بنابراین امروز متعلق به مردم است.

انتهای پیام
captcha