«آداب انس با قرآن» به بازار کتاب رسید
کد خبر: 3983249
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

«آداب انس با قرآن» به بازار کتاب رسید

کتاب «آداب انس با قرآن» به قلم حجت الاسلام محمدرضا عابدینی به همت دفتر نشر معارف منتشر شد.

«آداب انس با قرآن» به بازار کتاب رسیدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «آداب انس با قرآن» به قلم حجت الاسلام محمدرضا عابدینی به رشته تحریر درآمده و در سه فصل با عناوین سیمای قرآن، آداب انس با قرآن و آثار و برکت انس با قرآن تنظیم و به همت دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

در مقدمه کتاب آمده است: قرائت قرآن یکی از سفارشات مهم خداوند و اهل بیت(ع) برای مؤمنان است. این دستور برای این است که مسلمانان با قرآن انس بگیرند. زیرا انس با قرآن شفای جسم و روح انسان در پی دارد. 

انسان زمانی که رابطه دلی با قرآن برقرار کرد، به جایی می‌رسد که برای انس بیشتر احتیاج دارد آدابی را رعایت کند. این آداب را در کتاب «آداب انس با قرآن» با بیان شیرین و جذاب استاد عابدینی که سال‌ها نزد بزرگانی چون آیت الله بهاءالدینی و آیت الله بهجت و ... شاگردی کرده و اکنون در برنامه‌هایی مانند سمت خدا و یا در دانشگاه‌های ایران در حال انتقال علوم اسلامی به علاقه‌مندان است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «انسان در قدم‌های ابتدایی سلوک در راه قرآن، اگر چه هنوز مؤدب به آداب مناسب برای حضور در پیشگاه قرآن نیست. اما موظف است برای محروم نماندن از این سفره کریمانه، با سرمایه محبت، خود را به دریای بیکران قرآن کریم بیندازد تا شاید دست محبوب به سویش آید و از او دستگیری کند. این تکلیف، مربوط به زمانی است که انسان تازه قدم در راه انس با قرآن نهاده است. انسان سالک زمانی که جلوتر بیاید، خواهد دید که بدون رعایت برخی آداب، بهره‌مندی او از قرآن کریم ارتقا نمی‌یابد و حقایق قرآنی، از پس حجاب‌های ظلمانی، در برابرش رخ نمی‌نمایاند.

انتهای پیام
captcha