روند افزایشی؛ از واکسیناسیون تا مرگ‌های کرونایی / مراسم ماه محرم برپا می‌شود
کد خبر: 3986999
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷
برخط جامعه/

روند افزایشی؛ از واکسیناسیون تا مرگ‌های کرونایی / مراسم ماه محرم برپا می‌شود

فراتر رفتن واردات واکسن هلال‌احمر از مرز ۱۰ میلیون دز، اعلام برپایی هیئت‌های مذهبی در ماه محرم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ... از جمله مهمترین اخبار سرویس اجتماعی طی هفته گذشته بود.

جمعه/////عبور واردات واکسن هلال‌احمر از مرز ۱۰ میلیون دز و درگذشت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا، سرویس اجتماعی این خبرگزاری طی هفته‌ای که گذشت، اقدام به انتشار اخبار مهمی همچون امدادرسانی هلال احمر به ۶۵۰۰ نفر، برپایی هیئت‌های مذهبی در ماه محرم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اهل سنت و شیعیان بر سر سفره‌های «مائده غدیر»، تغییر زمان برگزاری جشنواره نقش تن‌پوش جهاددانشگاهی، اعلام فراخوان سومین همایش ملی بانوی هزاره اسلام، برگزاری نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین دستگاهی ستاد ملی محرم، اعلام فراخوان بخش مقالات ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی، معرفی ۲۰۶۰ هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار به سازمان تأمین اجتماعی، تشکیل کمیته مشترک دائمی ایران و عراق برای پشتیبانی از زائران اربعین، رونمایی از نرم‌افزار اندروید گنجینه «همراه حج»، اعلام گروه‌های جدید هدف واکسیناسیون، ابلاغ دستورالعمل جدید واکسیناسیون برای گروه‌های سنی ۴۸ تا ۵۰ و ۵۸ تا ۶۰ ساله، برگزاری اولین مدرسه تابستانه بین‌المللی «دین و سلامت»، فراتر رفتن واردات واکسن هلال‌احمر از مرز ۱۰ میلیون دز و ... کرد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

امدادرسانی هلال احمر به ۶۵۰۰ نفر

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر بیان کرد: از روز ۲۳ تیرماه تا ساعت ۷ صبح دوم مردادماه، ۶۱ شهرستان در ۱۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، خوزستان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان در ۱۰ روز گذشته درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال ‌احمر گفت: در حوادث جوی روزهای گذشته علاوه بر امدادرسانی به شش هزار و ۴۷۸ سیل‌زده، ۹۰۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین، با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۵۸ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

وی افزود: در سیل اخیر، ۱۹۰ دستگاه چادر امدادی، سه هزار و ۴۰۹ تخته پتو، هزار و ۳۵۰ تخته موکت، پنج هزار و ۸۹۶ کیلوگرم نایلون پوششی، ۶۶۲ بسته غذایی، هشت هزار و ۳۱۹ قوطی کنسرو، هزار و ۳۶۳ کیلوگرم برنج، ۲۲۴ کیلوگرم روغن، دو هزار و ۳۴۱ کیلوگرم قند و شکر، هزار و ۱۱۴ بطری آب معدنی و ۶۵۱ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۶ استان کشور توزیع ‌شده است.

جمعه/////عبور واردات واکسن هلال‌احمر از مرز ۱۰ میلیون دز و درگذشت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

برپایی هیئت‌های مذهبی در ماه محرم با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی

در آستانه ماه محرم و فرارسیدن ایام عزای حضرت سیدالشهدا(ع)، نشست رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی استان‌ها در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام حریزاوی در این نشست ضمن استماع آخرین وضعیت آمادگی هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم محرم، خواستار اقدام ملی و گسترده مردمی با کمک خادمان هیئت‌ها برای تعظیم شعائر شد.

وی با تأکید بر احیای سنت‌های اصیل و بومی از مسئولان هیئت‌ها درخواست کرد تا امسال با برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و خدماتی و اجرای طرح مواسات با در نظر گرفتن مسایل بهداشتی در راستای تعظیم شعائر و احیای معارف و اخلاق حسینی اقدام جدی کنند.

حجت‌الاسلام حریزوای با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد مراسم محرم، بیان کرد: هیئتی‌ها پیش‌‎قدم مبارزه با کرونا بوده و هستند و همیشه در تمام صحنه‌ها از جمله کمک به محرومان، میدان‌دار اقدامات مردمی بوده‌اند. امسال نیز با استفاده از تجربیات سال گذشته و بهره‌مندی از نظرات گسترده و دقیق کارشناسی، مراسم ماه محرم را باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار خواهیم کرد.

جمعه/////عبور واردات واکسن هلال‌احمر از مرز ۱۰ میلیون دز و درگذشت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

درگذشت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شنبه شب دوم مردادماه به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

مرحوم تابش از سال ١٣٨۴ ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را برعهده داشت و پیش از آن معاون سیاسی وزارت کشور بود. وی همچنین در ادوار مختلف استاندار کردستان و گیلان بود.

یادآوری می‌شود؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به منظور تأمین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی‌ ایران تشکیل شده است.

اهل سنت و شیعیان بر سر سفره‌های «مائده غدیر»

در آستانه عید سعید غدیر خم پویش «یک وعده با علی» با حمایت بنیاد علوی شروع به فعالیت کرد. این پویش در دو بخش «با یاد علی گره گشاییم» با محوریت فعالیت گروه‌های جهادی و «تو هم مهمان مولایی» با محوریت بخش مردمی به تازگی شروع به فعالیت کرد.

با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره وحدت‌آفرین بودن عید سعید غدیر خم، در این پویش سفره‌هایی با حضور مشترک اهل سنت و شیعه در سراسر کشور برپا خواهد شد. برگزاری چنین پویش‌هایی با محور وحدت‌آفرینی بین مسلمانان ایران می‌تواند بیش از گذشته ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را در کانون توجهات قرار دهد.

تغییر زمان برگزاری جشنواره نقش تن‌پوش جهاددانشگاهی

دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش، اعلام کرد: زمان برگزاری جشنواره ملی نقش‌تن پوش که پیش‌تر از اول تا پنجم مردادماه اعلام شده بود، به دلیل شرایط قرمز کرونایی و تعطیلی تهران به ویژه تعطیلی مجموعه خانه هنرمندان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

محل برگزاری نمایشگاه این رویداد گالری‌های بهار و نامی خانه هنرمندان ایران است که بعد از بهبود شرایط موجود و خارج شدن تهران از وضعیت قرمز، زمان جدید برگزاری آن اعلام می‌شود.

جمعه/////عبور واردات واکسن هلال‌احمر از مرز ۱۰ میلیون دز و درگذشت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

اعلام فراخوان سومین همایش ملی بانوی هزاره اسلام

سومین همایش ملی بانوی هزاره اسلام، بزرگداشت حضرت خدیجه‌(س) در قالب دریافت مقاله و آثار علمی برگزار می‌شود.

مقاله‌های ارسالی به این همایش به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی پذیرفته می‌شود و پژوهشگران تا ۲۳ شهریور‌ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به رایانامه emamhosseinyazd@gmail.com، کانال پیام‌رسان ایتا به نشانی BanooHezareEslam@ و پیام‌رسان ایتا به نشانی @hekmat۹۸banoo و @Amoradi۳۱۳ ارسال کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۲۴۲۷۱۹۶۳ تماس گیرند.

یادآور می‌شود، این همایش تحت تأیید و حمایت سیویلیکا و جهاددانشگاهی قرار دارد و مقالات آن در این دو سایت نمایه و منتشر خواهد شد.

جمعه/////عبور واردات واکسن هلال‌احمر از مرز ۱۰ میلیون دز و درگذشت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

برگزاری نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین دستگاهی ستاد ملی محرم

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی روز سه‌شنبه، پنجم مردادماه در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین دستگاهی ستاد ملی محرم طی سخنانی با تأکید بر اینکه حرف همه ما تعظیم شعائر است، گفت: جامعه فرهیخته ما قائل به «ذَلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ» هستند. این جامعه برای قوی و محکم شدن براساس تعلقات قلبی خود به سیدالشهدا(ع)، به تنفس معنوی مجدد و تقویت روحیه با تعظیم شعائر محرم نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه جامعه تعظیم شعائر محرم را جزو ضرورت‌های خود می‌داند و اینها مطالبه، خواست و هویت مردم ایران است، گفت: حتماً عزاداری و سلامت برای مردمی که علاقه‌مند و دلداده سیدالشهدا(ع) هستند، مهم است. سلامتی مردم عزادار و دلداده سیدالشهدا برای همه ما مسئله، ضرورت و مهم است؛ فضاسازی رسانه‌ای این ایام را می‌بینید که رسانه‌های معاند اغراض و تقابلشان با این مردم و فرهنگ و سنت این مردم را آشکار می‌کنند.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: این رسانه‌ها چیزهای عجیب و غریب و خنده‌دار مطرح می‌کنند؛ عده‌ای هم به ما می‌گویند که این مطالب را تکذیب کنید اما برخی از این مطالب به حدی پرت و پلا و مبتذل است که نیاز به تکذیب ندارد. اینها دروغ‌های شاخ‌داری است که کسی به آنها توجه نمی‌‌کند و باور ندارد. این مسئله واضحی است که سلامتی مردم دلداده سیدالشهدا(ع) برای همه ما مسئله است.

برگزاری مراسم ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌ها

نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی بین دستگاهی ستاد ملی محرم سه‌شنبه پنجم مردادماه به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی در مجتمع سرچشمه برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه امسال طبق جلسات ستاد ملی کرونا مقرر شده مراسم محرم با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌ها برگزار شود، گفت: نیاز است دستگاه‌هایی که امکانات دارند، توانمندی‌های خود را در خدمت مجلس اهل بیت‌(ع) قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه در برگزاری مراسم باید به هیئت‌ها اعتماد کرد، گفت: اتفاقاتی که در مراسم اخیر رخ داد به دلیل عدم اعتماد به هیئت‌‌ها و ناهماهنگی به وجود آمد والا هیئت‌ها اعلام کرده بودند که آمادگی برگزاری مراسم‌ را دارند.

اعلام فراخوان بخش مقالات ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی

ششمین نمایشگاه لباس عاشورایی همزمان با آغاز ماه محرم ۱۴۰۰ هجری شمسی برگزار می‌شود تا فرصتی مناسب را برای بروز و ظهور استعدادهای هنری طراحان و تولید کنندگان پارچه و لباس درزمینه آئین و جریان عاشورایی فراهم کند.

با توجه به اهمیت مبانی نظری مرتبط با هنرهای عاشورایی و معرفی جلوه‌های بصری و نمادها و نشانه‌های آئینی و در راستای آشنایی بیشتر و دقیق‌تر طراحان پارچه و لباس با زمینه‌ها و ظرفیت‌های بکر و اصیل مرتبط با جریان عاشورا، همزمان با برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی، بخش مقالات این نمایشگاه نیز اعلام فراخوان کرده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش از نمایشگاه می‌توانن آثار خود را به نشانی mod.daneshgahi @gmail.com ارسال کنند.

معرفی ۲۰۶۰ هنرمند، نویسنده و روزنامه‌نگار به سازمان تأمین اجتماعی

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت: اصلی‌ترین تکلیف ما در صندوق بیمه تأمین اجتماعی است و تلاش ما در این دوره چهار ساله بر توسعه خدمات بیمه تأمین اجتماعی بنا شده است. خوشبختانه با برنامه ریزی‌های انجام شده تعداد بیمه شدگان صندوق از ۱۹ هزار نفر در انتهای سال ۹۵ به حدود ۴۵ هزار نفر رسیده است.

سیدزاده در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو هزار و ۶۰ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه کشور از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

وی با اشاره به پرداخت حق بیمه سه ماهه فصل بهار گفت: حق بیمه سهم اعضا برای ماه فروردین را در تیرماه به حساب اعضا واریز کردیم و امروز حق بیمه اردیبهشت ماه نیز واریز خواهد شد.

جمعه/////عبور واردات واکسن هلال‌احمر از مرز ۱۰ میلیون دز و درگذشت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

تشکیل کمیته مشترک دائمی ایران و عراق برای پشتیبانی از زائران اربعین

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار شماری از موکب‌داران عراقی که در قالب هیئتی از شهر کربلا به ایران سفر کرده‌اند، اظهار کرد: امروز پدیده راهپیمایی اربعین، به عنوان بزرگترین اجتماع بشری شناخته می‌شود که برادران و خواهران عراقی در ایجاد این پدیده، نقش بسیار پررنگی دارند.

وی با بیان اینکه افراد زیادی در اربعین از شهرها و کشورهای مختلف رنج سفر را به جان می‌خرند و به سوی کربلا حسینی می‌روند، گفت: علاوه بر عشق به زیارت، همین استقبال گرم و مهمان‌پذیری ارزشمند، برادران و خواهران عراقی زمینه‌ساز حضور باشکوه زائران در اربعین حسینی شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه ستاد اربعین در ایران برای پشتیبانی و حمایت از زائران اربعین تشکیل شده است، گفت: باتوجه به این امر مهم، نیاز به تشکیل کمیته مشترک دائمی بین عزیزان ایرانی و عراقی در اربعین است تا همه مسائل را از ماه‌ها قبل بررسی و در صدد رفع آسیب‌های آن برآیند. زیرا هر سال باید با بهبود در فرآیندها، شاهد بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی باشیم و این خدمات برای زائران دلچسب‌تر شود.

رونمایی از نرم‌افزار اندروید گنجینه «همراه حج»

در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام محمدحسین بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور و معاونان و مدیران این دو مجموعه از نرم‌افزار اندروید گنجینه «همراه حج» در قم رونمایی شد.

سرپرست حجاج ایرانی در این مراسم، ﻧﻴﺎﺯﺳﻨﺠﻰ، ﻫﺪﻓﮕﺬﺍﺭﻯ، ﺳﻴﺎﺳﺘﮕﺬﺍﺭﻯ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﻳﺰﻯ ﺧﺮﺩ ﻭ ﻛﻼﻥ ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻘﻖ ﺣﺞ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻤﻰ ﻭ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﻣﻄﻠﻮﺏ را از اهداف اصلی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برشمرد و از عوامل و دست‌اندرکاران تولید این نرم افزار در دو مجموعه بعثه مقام معظم رهبری و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور تقدیر کرد.

اعلام گروه‌های جدید هدف واکسیناسیون

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون بهداشت خواستار بررسی و اعلام گروه‌های جدید هدف واکسیناسیون و شروع تزریق به گروه‌های جدید به میمنت روز عید سعید غدیر شد.

متن نامه وزیر بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر رئیسی

معاون محترم بهداشت

با سلام؛

پیرو بررسی و اعلام گروه‌های جدید هدف واکسیناسیون، شروع تزریق به گروه‌های زیر به میمنت روز عید سعید غدیر آغاز شود.

۱- رانندگان حمل و نقل عمومی شهری، ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی.

۲- زندانیان سراسر کشور.

۳- معلمین.

۴- خبرنگاران.

۵- بیماران دیابتی که در سامانه مربوطه ثبت شده‌اند و همچنین باقیمانده بیماران صعب العلاج و بیماران خاص و نادر.

ابلاغ دستورالعمل جدید واکسیناسیون برای گروه‌های سنی ۴۸ تا ۵۰ و ۵۸ تا ۶۰ ساله
در نامه وزیر بهداشت به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی آمده است:

پیرو نامه شماره ۱۰۰/۵۴۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ در صورتی که دانشگاهی به حد نصاب قید شده در نامه فوق الذکر در پوشش واکسیناسیون جمعیت ۶۰ سال به بالا و یا ۵۰ سال به بالا در استان‌های جنوبی و جنوب شرقی نرسیده است و ظرفیت خالی برای پذیرش دارد، می‌تواند جمعیت ۵۸-۶۰ سال و‌ در استان‌های فوق الذکر ۵۰-۴۸ سال را با فراخوان ثبت‌نام و با تعیین نوبت واکسیناسیون انجام دهد.

برگزاری اولین مدرسه تابستانه بین‌المللی «دین و سلامت»

هیئت اندیشه‌ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با مشارکت مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ص)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام صادق(ع) و کتابخانه دین و سلامت، اولین مدرسه تابستانه بین‌المللی دین و سلامت را با موضوع روش‌شناسی مطالبات دین و سلامت برگزار می‌کند.

این دوره آموزشی با پیام آیت‌الله جوادی آملی و پروفسور هارولد کوئینگ، استاد دانشگاه دوک امریکا به صورت حضوری و مجازی از ۹ تا ۱۴ مردادماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

علاقه‌‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت https://b۲n.ir/p۷۰۳۴۰ مراجعه کرده و یا با شماره ۰۵۱۳۲۰۰۸۶۰۱ تماس گیرند. همچنین جهت اطلاع از جزئیات برنامه و اخبار مرتبط، کانال اطلاع رسانی هیئت اندیشه‌ورز دین، سلامت و سبک زندگی را به نشانی @salamngo در پیام‌رسان‌های تلگرام، ایتا و سروش دنبال کنید.

جمعه/////عبور واردات واکسن هلال‌احمر از مرز ۱۰ میلیون دز و درگذشت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

فراتر رفتن واردات واکسن هلال‌احمر از مرز ۱۰ میلیون دز

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان اعلام کرد: صبح روز یکشنبه سوم مردادماه، نهمین محموله‌ واکسن تهیه شده از سوی جمعیت هلال احمر در فرودگاه امام خمینی(ره) برای توزیع سریع در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی افزود: در این مرحله یک میلیون و ۹۵ هزار و ۲۰۰ دُز واکسن به کشور وارد شد؛ با ورود این محموله که تاکنون توسط ۱۱ پرواز به کشور منتقل شده است مجموعاً ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن وارد کشور شده است.

همتی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در تلاش است با کمک همکارانِ سایر دستگاه‌ها و شرکای بین‌المللی در امر تهیه و انتقال واکسن به داخل کشور همچون گذشته فعالیت داشته باشد.

هم‌نمکی 10 هزار نفره در عید غدیر

بیش از ۶۰ نفر از داوطلبان طرح هم‌نمک دو روز پای دیگ‌های داغ ایستادند تا در عید غدیر سفره 10 هزار نیازمند تهرانی را رنگین کنند. درست کردن غذا برای 10 هزار نفر کار ساده‌ای نیست اما وقتی عشق و انسانیت باشد هر کاری شدنی است. همه ما چون انسانیم، مسئولیم. در مقابل نیازمندانی که به دلیل شرایط موجود هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود، همه مسئولیم و آدم‌های اینجا این حس مسئولیت اجتماعی را عمیقاً درک کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha