طرح احکام قرآنی حجاب در پاسخ به اسلام‌ستیزی دولت مکرون
کد خبر: 3987000
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶

طرح احکام قرآنی حجاب در پاسخ به اسلام‌ستیزی دولت مکرون

یک رسانه عرب‌زبان در واکنش به برکناری امام جماعت مسجدی در فرانسه به دلیل تلاوت یکی از آیات حجاب، از خطبای مساجد این کشور و دیگر کشورهای غربی خواست برای مقابله با یکی دیگر از ابعاد اسلام‌ستیزی، در خطبه‌های خود احکام قرآنی حجاب را مطرح و تبیین کنند.

به گزارش ایکنا، پایگاه خبری الفتح در یادداشتی با عنوان «در باب تصمیم دولت فرانسه برای برکناری امام جماعت یک مسجد  به دلیل تلاوت آیاتی از قرآن کریم» تأکید کرد، خطبای مساجد در فرانسه و دیگر کشورهای غربی در اعلام حمایت از این امام جماعت و آموزه‌های دینی، احکام حجاب را در سخنرانی‌های خود تلاوت کنند.

وزارت کشور فرانسه هفته پبش مادی احمدا، امام جماعت مسجد سنت چاموند در شهر لو‌آور در مرکز این کشور را به ادعای تلاوت آیاتی از قرآن و حدیث پیامبر(ص) در خطبه عید قربان که مغایر با ارزش‌های جمهوری فرانسه بوده است، برکنار کرد.

این تصمیم که  به دستور مستقیم ژرار درمننن، وزیر کشور فرانسه و به این بهانه گرفته شده که امام جماعت مسجد در خطبه خود آیاتی از سوره احزاب را تلاوت کرده که در آن زنان پیامبر را خطاب قرار می‌دهد، با موج انتقاد و محکومیت در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

متن یادداشت الفتح در ادامه آمده است:

 الحمد لله، والصلاة والسلام على رسول الله، أما بعد؛ دولت فرانسه در راستای کارزار بی‌پروای خود علیه اصول دین اسلام، تصمیم عزل امام جماعت یکی از مساجد مسلمانان این کشور را صادر کرد، آن هم به  دلیل تلاوت آیاتی از سوره احزاب که ادعا می‌شود  اصول جمهوری فرانسه در مورد برابری بین زن و مرد را نقض می‌کند!

این یک جسارت بزرگ علیه کتاب خداوند متعال است و مسلمانان را مجبور می‌کند آنچه را که معتقدند، تغییر دهند و آن را محکوم کنند.

در فرانسه با وجود اینکه ادعا می‌شود، آزادی عقیده و آزادی بیان وجود دارد؛ اما  وقتی صحبت از مسلمانان و تلاوت آیات کلام الهی می‌شود، بت آزادی در هم شکسته می‌شود.

این دخالت آشکار در عبادت مسلمانان و عقیده آنها و تلاش برای تغییر آن است و از بزرگترین اشکال بستن راه خداست؛ همان طور که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «الَّذِينَ كَفَرُوا وَصَدُّوا عَن سَبِيلِ اللَّهِ زِدْنَاهُمْ عَذَابًا فَوْقَ الْعَذَابِ بِمَا كَانُوا يُفْسِدُونَ: آنان که خود کافر شدند و راه خدا را نیز به روی خلق بستند ما آنها را به کیفر افساد و اخلال در کار خلق، عذابی فوق عذاب کافران دیگر بیفزاییم».(النحل / 88) 

ما از مسلمانان در فرانسه و دیگر کشورهای غربی می‌خواهیم به دین و قرآن خود و آموختن تعالیم قرآن به فرزندان دختر و پسر خود تمسک جویید و تأکید می‌کنیم که درباره حجاب همه پیروان اسلام اتفاق نظر دارند که یک تکلیف واجب است و حجاب نماد عفت، طهارت و تزکیه است و هیچ کسی حق ندارد عقیده مسلمانان را در این باره  تغییر دهد.

فرانسه با ممارست بر ارتکاب ظلم و بی‌عدالتی نسبت به شهروندان مسلمان خود، صریحاً در سند انحرافی و گمراه کننده‌ای موسوم به سند دین اسلام در فرانسه به حقوق مسلمانان تعرض کرده است.

بهترین پاسخ به چنین رفتارهای خصمانه دولت فرانسه این است که خطیبان مساجد مکرراً در سخنرانی‌های خود آیات حجاب را تلاوت کنند و هرگز اجازه ندهند هیچ یک از کسانی که از آیات خدا روی گردان هستند، صدای حقیقت را خاموش کنند.

خداوند متعال در سوره سجده آیه 22 می‌فرماید: «وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن ذُكِّرَ بِآيَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنتَقِمُونَ: و کدامین کَس در عالم از آن کَس که به آیات خدا پند و تذکّرش دادند و باز اعراض کرد ستمکارتر است؟ البته ما از بدکاران انتقام خواهیم کشید».

زنان مسلمان هم در هر کجا اعم از فرانسه و دیگر کشورهای غربی با حجاب خود به مقابله با اسلام ستیزی روند. اهل ایمان مژده دهند که دین اسلام بر همه ادیان در سراسر زمین غالب خواهد شد.

خداوند متعال در این خصوص در سوره توبه آیه 33 می‌فرماید: «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ: او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند!».

از تمیم داری هم روایت است که می‌گوید: از رسول الله صلی الله علیه وسلم شنیدم که فرمود: «لَيَبْلُغَنَّ هَذَا الْأَمْرُ مَا بَلَغَ اللَّيْلُ وَالنَّهَارُ، وَلَا يَتْرُكُ اللَّهُ بَيْتَ مَدَرٍ وَلَا وَبَرٍ إِلَّا أَدْخَلَهُ اللَّهُ هَذَا الدِّينَ، بِعِزِّ عَزِيزٍ أَوْ بِذُلِّ ذَلِيلٍ، عِزًّا يُعِزُّ اللَّهُ بِهِ الْإِسْلَامَ، وَذُلًّا يُذِلُّ اللَّهُ بِهِ الْكُفْرَ»: «این امر تا به آنجایی می‌رسد که شب و روز رسیده است؛ و الله متعال هیچ خانه‌ای را در شهر و روستا رها نمی‌کند مگر این دین را وارد آن می‌کند؛ و آن را با عزت عزیز یا ذلت و خواری ذلیل همراه می‌گرداند؛ عزتی که الله به وسیله آن اسلام را عزت می‌بخشد و ذلت و خواری که الله به وسیله  آن کفر را ذلیل و خوار می‌گرداند».

در قرآن مجيد بيش از ۱۰ آيه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد، يكی از اين آيات، آيه ۵۹ سوره احزاب است: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ یُدْنِينَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا: اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوشش‌هاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند [به احتياط] نزديكتر است و خدا آمرزنده مهربان است».

انتهای پیام
captcha