«اصول ارتباط موفق فرد و سازمان» منتشر شد
کد خبر: 3987721
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

«اصول ارتباط موفق فرد و سازمان» منتشر شد

کتاب «اصول ارتباط موفق فرد و سازمان» نوشته سیداحمد علوی به همت انتشارات حکمت و عرفان منتشر شده است.

«اصول ارتباط موفق فرد و سازمان» منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «اصول ارتباط موفق فرد و سازمان» نوشته سیداحمد علوی به همت انتشارات حکمت و عرفان منتشر شده است. 

این کتاب در هشت فصل با عناوین اصول ارتباطات، اصول و اهمیت ارتباطات، رویکرد‌ها و سبک‌های ارتباطی، شبکه‌های ارتباطی سازمانی، روش‌های برقراری ارتباط، مدل‌های ارتباطی، ارتباط مؤثر و مسائل و مشکلات عمومی در ارتباطات تنظیم و تدوین شده است. 

نویسنده در مقدمه کتاب نوشته است: همه علائمی که یک جنین از خود بروز می‌دهد از جمله تکان‌هایی که در رحم مادر دارد، ضربان قلب و ... در واقع نوعی ارسال پیام و نوعی ارتباط است. پس از تولد این ارتباط توسعه می‌یابد کودک با گریه خود پیام تشنگی، گرسنگی و یا درد را برای اطرافیان مخابره می‌کنند حالت‌های مختلفی که از خود بروز می‌دهد درجه تب و ... همه پیامی است که از وضعیت نیاز‌های حیاتی، بیماری و ... به سوی اطراف مخابره می‌کند. با رشد تکامل آدمی و افزایش سن این ارتباطات پیچیده‌تر شده و توسعه می‌یابند. وقتی کودک وارد محیط مهد کودک می‌شود در واقع اولین مکانی است که بعد از خانه با آن روبه‌رو می‌شود، ارتباطات توسعه بیشتری می‌یابد تا زمانی که فرد بالغی شده و وارد حوزه کسب و کار و سازمان و محیط بزرگتر می‌شود، این ارتباط پیچیدگی بیشتری می‌گیرد. بسیاری از مشکلات امروز آدمی را عدم داشتن یک سیستم ارتباطی مؤثر و مناسب برای رسیدن به اهداف بوده و تأثیر ارتباطات در موفقیت انکارناپذیر است. 

نویسنده در این کتاب موانع ارتباط مؤثر را اثرات ادراکی، تجربیات و واقعیات گذشته، تفاوت در سطح سازمانی، اعتبار منبع ارسال خبر، غربال کردن اطلاعات و محدودیت زمان دانسته و معتقد است: در زمان کم نمی‌توان همه آنچه یک پیام نیاز دارد را انتقال داد، به همین جهت هست که در تبلیغات بسیار تأکید بر این است که یک پیام را بتوان در یک جمله کوتاه برای مخاطب ارسال کرد تا در ذهن مخاطب نقش بندد. فرض کنید شما فقط یک دقیقه فرصت دارید تا با رئیس جمهوری صحبت کنید. انتقال پیام مورد نظر شما در یک دقیقه چقدر ممکن هست!

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: اولین خطای پایدار درباره ارتباط این است که فکر کنیم مردم آنچه را که دیگران می‌گویند به راحتی می‌فهمند و دیگران نیز آنچه را که آن‌ها می‌گویند به آسانی درک می‌کنند به دو دلیل؛ در برخی مواقع مردم می‌خواهند ارتباط برقرار کنند، اما پیام‌ها رد و بدل نمی‌شود. در برخی مواقع دیگر مردم آنچه را که درک می‌کنند متفاوت از چیزی است که می‌خواهیم انتقال دهیم. اغلب چنین تصور می‌شود که انسان‌ها به شیوه یکسان ارتباط برقرار می‌کنند. آخرین خطا این است که تصور کنیم انسان ذاتاً اجتماعی به دنیا می‌آید و برقراری ارتباط را خود به خود می‌داند. 

یادآور می‌شود، کتاب «اصول ارتباط موفق فرد و سازمان» به همت انتشارات حکمت و عرفان با شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۲۵ هزار تومان روانه بازار نشر شده است. 

انتهای پیام
captcha