حفظ سلامت و عرض ارادت؛ شعار ایام محرم در قزوین
کد خبر: 3987813
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

حفظ سلامت و عرض ارادت؛ شعار ایام محرم در قزوین

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه سال گذشته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شد تا بعد از مراسم عزاداری محرم شاهد افزایش ابتلا به کرونا نباشیم، گفت: «حفظ سلامت و عرض ارادت» به عنوان شعار سال قبل امسال نیز به صورت یک راهبرد حفظ شده است.

حفظ سلامت و عرض ارادت، شعار مراسم عزاداری محرم در قزوین

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در جلسه هماهنگی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ویژه ماه محرم که امروز، ۱۰ مردادماه در مسجد شیخ‌الاسلام قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا در کشور سال گذشته ستاد ملی کرونا بعد از کارشناسی‌های متعدد، به یک دستورالعمل برای برگزاری مراسم عزاداری در محرم و صفر رسید و آن را به همه کشور ابلاغ کرد. بر اساس این دستورالعمل مقرر شد بر مبنای ضوابطی، مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به ثبت نام ۷۰۰ هئیت استان قزوین در سامانه بیرق بیان کرد: در استان قزوین ۲۰۱۲ هیئت وجود دارد و آمار ملی موجود نشان می‌دهد به دلیل برخی اعمال سلیقه‌ در رعایت پروتکل‌ها تنها در ۱۰ درصد روستاها مراسم عزاداری برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد: راه‌اندازی هیئت مجازی، توزیع ۱۳۸ هزار ماسک بین هیئت‌های عزاداری، توزیع ۱۰۰۰ لیتر محلول ضد عفونی، تبدیل ایستگاه‌های صلواتی به ایستگاه سلامت، بیش از ۸۰۰ بازدید از هیئت‌های مذهبی برای کنترل پروتکل‌ها از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد.

وی در ادامه گفت: سال گذشته حضور در فضای باز باعث جذب بیشتر مخاطبان برای مراسم عزاداری شد و قزوین یکی از شهرهایی بود که در محرم سال گذشته وضعیت خوب و قابل قبولی داشت و شاهد یکسان سازی تبلیغات شهری بودیم و در ان راستا از شهرداری، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی برای همراهی جهت اجرای بهتر عزاداری تقدیر می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تأکید کرد: سال گذشته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شد تا بعداز مراسم عزاداری محرم شاهد افزایش ابتلا به کرونا نباشیم، در سال جاری نیز همان دستورالعمل سال گذشته تکرار می‌شود. «حفظ سلامت و عرض ارادت» به عنوان شعار سال قبل امسال نیز به صورت یک راهبرد حفظ شده است.

انتهای پیام
captcha