جهادگران گلستانی؛ از قرائت تا عمل به قرآن + فیلم
کد خبر: 3993905
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

جهادگران گلستانی؛ از قرائت تا عمل به قرآن + فیلم

مدیر گروه جهادی شهید غلامرضا آگاهی استان گلستان با بیان اینکه خدمت به محرومان شیعه و اهل سنت نمی‌شناسد، از برپایی جلسات هفتگی قرآن از سوی اعضای این گروه در کنار فعالیت‌های عمرانی برای مناطق محروم خبر داد.

ارسال نشود////خدمت به محرومان شیعه و اهل سنت نمی‌شناسد / برپایی جلسات هفتگی قرآن در کنار خدمات عمرانیبه گزارش ایکنا، وقوع انقلاب اسلامی نشان داد که هر زمان مردم در اجرای برنامه‌های مهم و بزرگ مشارکت کرده‌اند، نتایج مطلوبی به دست آمده است. از ابتدای انقلاب تا کنون برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که رنگ و بوی مردمی داشته و از دل مردم برآمده همواره تأثیرگذار بوده و به سرانجام رسیده و یکی از نشانه‌های این مهم، شکل‌گیری گروه‌های جهادی در کشور است. گروه‌های جهادی که هدفی جز خدمت بی‌شائبه و بدون چشم‌داشت به محرومان و آسیب‌دیدگان نداشته‌اند، در صحنه‌های مختلف اجتماعی همچون بلایای طبیعی و محرومیت‌زدایی به میدان آمده و در گمنامی به خدمت‌رسانی به اقشار محروم پرداخته‌اند.

گروه‌های جهادی مختلفی تاکنون خدمات ثمربخشی را در مناطق محروم انجام داده‌‌اند و هر وقت که نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شد، برای خدمت به همنوعان خود در عرصه حاضر شده‌اند. با شیوع بیماری کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، فعالیت گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام کرده‌اند.

گروه جهادی شهید غلامرضا آگاهی استان گلستان یکی از گروه‌های جهادی فعال در حوزه عمرانی است که تاکنون خدمات فراوانی را در نقاط محروم این استان و دیگر نقاط کشور ارائه کرده و یکی از آنها حضور مؤثر اعضای گروه در شهرستان سرپل ذهاب و یاری محرومان و آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله این شهرستان بوده است. اعضای این گروه جهادی علاوه بر امور عمرانی، به برپایی دائمی جلسات هفتگی قرآن نیز اقدام کرده‌اند و برگزاری آنها را جزء برکات خدمت در گروه‌های جهادی می‌دانند.

ارسال نشود////خدمت به محرومان شیعه و اهل سنت نمی‌شناسد / برپایی جلسات هفتگی قرآن در کنار خدمات عمرانی

غلامحسین فرامرزی، مدیر گروه جهادی شهید آگاهی استان گلستان، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه اظهار کرد: این گروه که با نام مبارک شهید پاسدار غلامرضا آگاهی مزین شده است، در سال 1394 با تلاش پنج نفر از بازنشستگان سپاه و با هدف خدمت‌رسانی به اقشار محروم و کم‌برخوردار در دورترین نقاط استان و حتی کشور تشکیل شد و به توفیق الهی با قوت تمام در حال خدمت‌رسانی به محرومان است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این گروه بیشتر در زمینه امور عمرانی از قبیل ساخت و ساز و تعمیرات منازل محرومان در نقاط مختلف است، ادامه داد: اعزام گروه به مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب به مدت 20 روز یکی از فعالیت‌های گروه جهادی شهید آگاهی بود و اقدامات چشمگیری از جمله نصب کانکس، لوله‌کشی آب، جوشکاری، نصب آبگرمکن و نصب سرویس‌های بهداشتی انجام شد.

مدیر گروه جهادی شهید آگاهی با پرداختن به فعالیت‌های این گروه در حوزه استحفاظی خود، تصریح کرد: ساخت محراب مسجد امام جعفر صادق(ع) شهر صادق‌آباد حومه شهرستان گالیکش، کاشی‌کاری و سرامیک و موزائیک‌کاری چندین باب سرویس بهداشتی مسجد روستای ترسه از توابع شهرستان مینودشت به مدت 10 روز، برق‌کشی خانه عالم، ساخت کامل چندین باب حمام برای خانواده‌های‌ محروم، لوله‌کشی و نصب چندین دستگاه آبگرمکن در روستای پلنگر از توابع شهرستان مینودشت از جمله برنامه‌های این گروه طی ماه‌های اخیر بوده است.

فرامرزی با بیان اینکه خدمت به محرومان شیعه و اهل سنت نمی‌شناسد، اظهار کرد: گچ‌کاری، برق‌کشی، کاشی‌کاری، لوله‌کشی آب و ساخت سکوی بهارخواب برای خانواده‌های محروم اهل سنت در روستای حاجی بالخان، ساخت کامل چندین باب حمام و تهیه و نصب آبگرمکن برای محرومان و نیازمندان در روستای بارانی‌ها از توابع شهرستان گنبد کاووس و نیز کاشی‌کاری آشپزخانه‌ای به متراژ 15 مترمربع برای خانواد‌ه‌ای نیازمند در محله سیدآباد گنبد کاووس از دیگر برنامه‌های گروه بوده است. تهیه و توزیع بیش از 150 بسته حمایتی به ارزش هر بسته سه میلیون ریال ویژه خانواده‌های محروم در ایام کرونا و نیز تهیه عصا ویژه معلولان در روستای پلنگر از توابع شهرستان مینودشت استان گلستان به ارزش دو میلیون و پانصد هزار ریال از اقداماتی بود که انجام شد.

مدیر گروه جهادی شهید آگاهی با اشاره به میزان حمایت مسئولان از فعالیت‌های این گروه، تصریح کرد: با توجه به اینکه گروه جهادی شهید آگاهی به صورت مستقل عمل می‌کند و هزینه‌ها از سوی اعضای آن تأمین می‌شود، نیاز چندانی به حمایت مسئولان نداریم. با وجود این هر زمان که نیاز به کمک داشتیم، مسئولان شهرستان و استان به ویژه بسیج سازندگی گنبد کاووس مساعدت کرده‌اند.

فرامرزی با اشاره به حمایت مسئولان بسیج سازندگی شهرستان گنبد کاووس از گروه جهادی شهید آگاهی برای تهیه کاشی و سرامیک، اظهار کرد: یکی از حمایت‌های مسئولان بسیج سازندگی شهرستان، تهیه خودرو از سوی فرمانده وقت سپاه شهرستان برای اعزام اعضای گروه به سرپل ذهاب بود. همچنین یکی از فعالیت‌های تأثیرگذار و مهم گروه برگزاری جلسات هفتگی قرآن در منازل اعضاست که به صورت دائمی و در کنار امور عمرانی انجام می‌شود و علت ماندگاری فعالیت گروه در خدمت به محرومان، برگزاری همین جلسات است.

انتهای پیام
captcha