افتتاح هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان در کازان
کد خبر: 3995612
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

افتتاح هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان در کازان

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان با حضور سینماگرانی از کشورهای اسلامی و روسیه در شهر کازان افتتاح شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، در جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان که در شهر کازان، پایتخت تاتارستان برگزار می‌شود، فیلم‌هایی از سینمای کشورهای فرانسه، قطر، تونس، الجزایر، کویت، اردن، ایران، افغانستان و ترکیه حضور دارند.
 
این جشنواره از دیروز، 14 شهریور(5 سپتامبر) آغاز شده و تا 10 سپتامبر(19 شهریور) ادامه خواهد داشت و طی این 5 روز، حدود 100 فیلم به نمایش گذاشته می‌شود.
 
در این جشنواره فیلم‌ها در ژانرهای مختلف داستانی بلند، مستند بلند، داستانی کوتاه، فیلم کوتاه شرکت داده می‌شوند و یک مسابقه ملی نیز با نمایش فیلم‌های کارگردانان تاتارستانی برگزار می‌شود.
 
بخشی از برنامه‌های این جشنواره، نمایش فیلم‌های کارگردانان کشورهای گروه استراتژیک چشم‌انداز روسیه و جهان اسلام است. همچنین در این برنامه فیلم‌های ترکیه، سینمای جنوب آسیا، اسلام در روسیه، سینمای افغانستان و یادبود دویستمین سالگرد میلاد فئودور داستایوفسکی، نویسنده روس، به نمایش در خواهد آمد.
 
بخش جدید جشنواره امسال فیلم‌های منطقه‌ای است که از بین سازندگان فیلم‌های مستقل و کارگردانان و شرکت‌های فیلمسازی منطقه‌ای، فیلم‌هایی به نمایش در می‌آید.
 
سعید نجاتی، فیلمساز ایرانی به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان «کازان» روسیه در کنار 9 داور دیگر معرفی شده است. همچنین هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان کازان در کشور روسیه، میزبان چند فیلم بلند و کوتاه ایرانی در برنامه امسال خود خواهد بود. «سامی» از باوی ساجد در بخش فیلم بلند سینمایی و «بازی عروسک‌ها» ساخته مهدی ماهایی، «کل فاطمه» ساخته مهدی زمانپور و «پریزاد» به کارگردانی مهدی ایمانی شهمیری نیز به ترتیب در بخش فیلم‌های مستند بلند و کوتاه این جشنواره پذیرفته شده‌اند. 
انتهای پیام
captcha