مصائب همیشه آنلاین بودن + فیلم
کد خبر: 3996596
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

مصائب همیشه آنلاین بودن + فیلم

افرادی که همیشه و همه‌جا در فضای مجازی آنلاین هستند جایگاه اجتماعی‌شان را در نزد دوستان و خانواده‌ از دست می‌دهند و به فردی تنها تبدیل می‌شوند.

مصائب همیشه آنلاین بودن + فیلم

به گزارش ایکنا، انسان موجودی اجتماعی است و در حد استاندارد و نه افراطی نیاز است تا در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشد و اوقات دیگر خود را باید بین دوستان و خانواده سپری کند تا در تعامل با اطرافیان خود بتواند رشد کرده و از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار شود.

افزایش و گسترش استفاده از اینترنت و فضای مجازی باعث شده تا عده‌ای به‌صورت مداوم در این فضا حضور داشته باشند و اصطلاحاً ۲۴ ساعته گوشی به دست باشند. شاید شما هم در اطراف خود دوستانی داشته باشید که مدام گوشی در دستشان است؛ حتی زمانی که با آن‌ها مشغول صحبت هستید درحالیکه چشمشان به صفحه تلفن همراه است به شما جواب می‌دهند و این کارشان ممکن است برایتان خوشایند نباشد. این افراد به‌مرور محبوبیت خود را نزد دوستانشان از دست داده و به فردی تنها تبدیل خواهند شد.

اگر شما هم از افرادی هستید که همیشه و همه‌جا آنلاین هستید بهتر است زمان حضورتان در شبکه‌های اجتماعی را محدود کنید تا هم جایگاه اجتماعی‌تان در نزد دوستان و خانواده‌تان حفظ شود و هم از آسیب‌های مخرب فضای مجازی در امان باشید.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.
 
انتهای پیام
captcha